March 20, 2003
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
Din fana, högt den bragderika bära,
Din fana, högt den bragderika bära.
Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
December 22, 2000
Pim_ wrote: [quote=[Iceboy]]Klart man sjunger idag.. och traditionsenligt har jag på mig min sverige tröja och blågula flaggor på kinderna som jag alltid är på nationaldagen 😀
taking it to the extreme 😀
hehe njae, mest en kul grejj 🙂 Kul att spöka ut sig lite då och då 🙂 Har gjort de nu i ett par år i rad 🙂
October 18, 2002
Zazo wrote: [quote=[Iceboy]]Klart man sjunger idag.. och traditionsenligt har jag på mig min sverige tröja och blågula flaggor på kinderna som jag alltid är på nationaldagen 😀
hmmm.....sverigetröja, i vilket land bor du? Här där jag bor skulle man inte våga ha på sig såna grejjer!
Jag menar det.
I min skola blir man kallad för rasist om man har en sverige tröja på sig.
Eller om man sjunger national sången. (även på national dagen)
April 2, 2003
[Iceboy wrote: ]Klart man sjunger idag.. och traditionsenligt har jag på mig min sverige tröja och blågula flaggor på kinderna som jag alltid är på nationaldagen 😀
Helt rätt det.. Tyvärr så tror vissa delar av samhället att man gör det för att man är rasist o sån där skit.. Men får man inte tycka om och hylla sitt land på dess dag?
November 3, 2002
Jag menar vafan ska man inte få visa var man kommer från, man ska va stolt för var man kommer från. Alla andra får visa var dom kommer från, men fan inte om du är svensk......är inte rasist eller så, men när en mörkhyad man/tjej ( man får väl fortfarande säga mörkhyad?) säger att dom ska ta över sverige å sånt skit då har det gått "lite" för långt........
2 Guest(s)