December 15, 2004
Hej!
Tänkte höra lite med vad ni tror.
Ponera att du är vek när det gäller alkohol, du blir berusad lätt och din 'smärtgräns' är låg (dvs. du mår dåligt/kräks/däckar kvickt). Eftersom att du vill vara man (ha! ;D) och kunna vara med på den tredje omgången Vattenfall utan att dö, så vill du göra något åt din känslighet. Att blanda svagare groggar/drinkar är inte ett alternativ.
Då äter du dig redigt mätt, japp, eller hur? VAD äter du? En del mat vill gärna upp. Det måste finnas något som sitter som smäck, redigt och stabilt som en fastklistrad deg. Något som totalvägrar att köra mot enkelriktat.
Skriv vad du skulle äta!
Fet mat? Fiberrik mat?
(Och gör det inte till en tråd om alkohol, nykterhet, "Vadå manligt att kunna dricka mycket?" osv, tack! :))
Skål!
(EDIT: Andra tips än att käka massor är också välkomna!)
En grej jag brukar köra med (Dock inte för att kunna stå pall.) är att ta det lugnt och jäsa lite före "kalaset".. Typ när man kommer hem vid 16-draget tar man en shysst grogg, sen käkar man en rejäl middag, spelar inte så stor roll vad bara det är fast föda. Sen framåt 18.00 sätter man igång och groggar på allvar.. Blir mycket mysigare bläcka då än om man bara kör igång på allvar direkt.
Alltså, ta en rejäl grogg före maten, käka en rejäl middag, börja sen kröka efter nån timme så skall du få se att du dels klarar av spriten och kvällen bättre och även att "ruset" känns mycket mysigare.
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 1, 2004
ilg@dd wrote: En grej jag brukar köra med (Dock inte för att kunna stå pall.) är att ta det lugnt och jäsa lite före "kalaset".. Typ när man kommer hem vid 16-draget tar man en shysst grogg, sen käkar man en rejäl middag, spelar inte så stor roll vad bara det är fast föda. Sen framåt 18.00 sätter man igång och groggar på allvar.. Blir mycket mysigare bläcka då än om man bara kör igång på allvar direkt.
Alltså, ta en rejäl grogg före maten, käka en rejäl middag, börja sen kröka efter nån timme så skall du få se att du dels klarar av spriten och kvällen bättre och även att "ruset" känns mycket mysigare.
😉
Veteranen har talat, all hail :worship: :worship:
Håller fullständigt med även om jag inte skulle kalla det för "mysigare"...
Wingman wrote: [quote=ilg@dd]En grej jag brukar köra med (Dock inte för att kunna stå pall.) är att ta det lugnt och jäsa lite före "kalaset".. Typ när man kommer hem vid 16-draget tar man en shysst grogg, sen käkar man en rejäl middag, spelar inte så stor roll vad bara det är fast föda. Sen framåt 18.00 sätter man igång och groggar på allvar.. Blir mycket mysigare bläcka då än om man bara kör igång på allvar direkt.
😉
Hmm, ok, kanske lite fjolligt ordval..
Med egna ord modell talspråk skulle jag nog snarare uttrycka det som att "jag mår gott som faen" vid såna där kvällar med uppvärmning före middagen.
🙂
Har aldrig blitt sketfull heller dom gånger man värmt upp före så där.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Wingman][quote=ilg@dd]En grej jag brukar köra med (Dock inte för att kunna stå pall.) är att ta det lugnt och jäsa lite före "kalaset".. Typ när man kommer hem vid 16-draget tar man en shysst grogg, sen käkar man en rejäl middag, spelar inte så stor roll vad bara det är fast föda. Sen framåt 18.00 sätter man igång och groggar på allvar.. Blir mycket mysigare bläcka då än om man bara kör igång på allvar direkt.
😉
Hmm, ok, kanske lite fjolligt ordval..
Med egna ord modell talspråk skulle jag nog snarare uttrycka det som att "jag mår gott som faen" vid såna där kvällar med uppvärmning före middagen.
🙂
Har aldrig blitt sketfull heller dom gånger man värmt upp före så där.
Även jag skriver under på denna metod att viss mängd alkohol ska intagas före måltid. Den mat jag föredrar före stort alkoholintag är mer åt husmanskost i stil med kött och potatis och någon god sås. Pizza, kebab tycker jag inte fyller funktionen lika väl som mer riktig bastant mat.
April 14, 2002
Cirap wrote: [quote=Marcan-]Grädde.
ska tydligen inte fungera. dessutom är det väldigt mastigt och man blir mätt, vilket leder till att man inte orkar dricka så mycket (utan att spy, och det var ju det han ville undvika)
Vad jag hört så ska grädden bilda nån slags bubbla med alkoholen i, dvs du känner inte av den förens bubblan ger vika och så lär även du. 😉
August 2, 2001
Det här är väl inte vad du vill höra men varför dricka mycket om du inte klarar av det? Tror knappast att de andra bryr sig mycket om du säger att du inte tål mer. Det är ju bara bra att vara lättpåverkad. Det skadar mindre på kroppen och plånboken.
Annars är det väl som flera andra har sagt redan, käka något ordentligt och fett typ en pizza eller kebab ett tag innan. Då tål du mer. Samt börja lite lätt tidigare på kvällen med en cider eller dyligt.
1 Guest(s)