Stabilt käk? (ang. alkoholintag)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Stabilt käk? (ang. alkoholintag)
the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 19, 2007 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Tänkte höra lite med vad ni tror.

Ponera att du är vek när det gäller alkohol, du blir berusad lätt och din 'smärtgräns' är låg (dvs. du mår dåligt/kräks/däckar kvickt). Eftersom att du vill vara man (ha! ;D) och kunna vara med på den tredje omgången Vattenfall utan att dö, så vill du göra något åt din känslighet. Att blanda svagare groggar/drinkar är inte ett alternativ.

Då äter du dig redigt mätt, japp, eller hur? VAD äter du? En del mat vill gärna upp. Det måste finnas något som sitter som smäck, redigt och stabilt som en fastklistrad deg. Något som totalvägrar att köra mot enkelriktat.

Skriv vad du skulle äta!

Fet mat? Fiberrik mat?

(Och gör det inte till en tråd om alkohol, nykterhet, "Vadå manligt att kunna dricka mycket?" osv, tack! :))

Skål!

(EDIT: Andra tips än att käka massor är också välkomna!)

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
1170356
December 19, 2007 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Fet mat 😛

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1170358
December 19, 2007 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jalle64 wrote: Fet mat 😛

Japp, pizza eller kebab. Det funkar bra.

//Andreas

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1170360
December 19, 2007 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Även fast du inte efterfrågar det så är svaret: du är fjortis som försöker dricka mkt. :bgrin:

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1170361
December 19, 2007 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Det dummaste jag läst på länge, men håller med de föregående.

Tom mage kommer du inte långt med.

Undvik för mycket socker, det kommer hämma alkopholets upptag -> du kommer vara packad längre, vilket du inte verkar klara av redan som det är 😀

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1170364
December 19, 2007 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Mycket salt ska vara bra 🙂

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1170365
December 19, 2007 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Grädde. laugh

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1170369
December 19, 2007 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Grädde. laugh

ska tydligen inte fungera. dessutom är det väldigt mastigt och man blir mätt, vilket leder till att man inte orkar dricka så mycket (utan att spy, och det var ju det han ville undvika)

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
1170384
December 19, 2007 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej. Kebaben är optimal alltså. :p

Tack så mycket.

Callister wrote: Även fast du inte efterfrågar det så är svaret: du är fjortis som försöker dricka mkt. :bgrin:

Inte riktigt sant, men förklaringar och så vidare är väl fullständigt onödiga. 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1170397
December 19, 2007 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

En grej jag brukar köra med (Dock inte för att kunna stå pall.) är att ta det lugnt och jäsa lite före "kalaset".. Typ när man kommer hem vid 16-draget tar man en shysst grogg, sen käkar man en rejäl middag, spelar inte så stor roll vad bara det är fast föda. Sen framåt 18.00 sätter man igång och groggar på allvar.. Blir mycket mysigare bläcka då än om man bara kör igång på allvar direkt.
Alltså, ta en rejäl grogg före maten, käka en rejäl middag, börja sen kröka efter nån timme så skall du få se att du dels klarar av spriten och kvällen bättre och även att "ruset" känns mycket mysigare.
😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Fantoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 614
1170400
December 19, 2007 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: En grej jag brukar köra med (Dock inte för att kunna stå pall.) är att ta det lugnt och jäsa lite före "kalaset".. Typ när man kommer hem vid 16-draget tar man en shysst grogg, sen käkar man en rejäl middag, spelar inte så stor roll vad bara det är fast föda. Sen framåt 18.00 sätter man igång och groggar på allvar.. Blir mycket mysigare bläcka då än om man bara kör igång på allvar direkt.
Alltså, ta en rejäl grogg före maten, käka en rejäl middag, börja sen kröka efter nån timme så skall du få se att du dels klarar av spriten och kvällen bättre och även att "ruset" känns mycket mysigare.
😉

Veteranen har talat, all hail :worship: :worship:

Håller fullständigt med även om jag inte skulle kalla det för "mysigare"...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1170402
December 19, 2007 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Wingman wrote: [quote=ilg@dd]En grej jag brukar köra med (Dock inte för att kunna stå pall.) är att ta det lugnt och jäsa lite före "kalaset".. Typ när man kommer hem vid 16-draget tar man en shysst grogg, sen käkar man en rejäl middag, spelar inte så stor roll vad bara det är fast föda. Sen framåt 18.00 sätter man igång och groggar på allvar.. Blir mycket mysigare bläcka då än om man bara kör igång på allvar direkt.
😉

Hmm, ok, kanske lite fjolligt ordval..
Med egna ord modell talspråk skulle jag nog snarare uttrycka det som att "jag mår gott som faen" vid såna där kvällar med uppvärmning före middagen.
🙂
Har aldrig blitt sketfull heller dom gånger man värmt upp före så där.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1170414
December 20, 2007 - 2:30 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Wingman][quote=ilg@dd]En grej jag brukar köra med (Dock inte för att kunna stå pall.) är att ta det lugnt och jäsa lite före "kalaset".. Typ när man kommer hem vid 16-draget tar man en shysst grogg, sen käkar man en rejäl middag, spelar inte så stor roll vad bara det är fast föda. Sen framåt 18.00 sätter man igång och groggar på allvar.. Blir mycket mysigare bläcka då än om man bara kör igång på allvar direkt.
😉

Hmm, ok, kanske lite fjolligt ordval..
Med egna ord modell talspråk skulle jag nog snarare uttrycka det som att "jag mår gott som faen" vid såna där kvällar med uppvärmning före middagen.
🙂
Har aldrig blitt sketfull heller dom gånger man värmt upp före så där.

Även jag skriver under på denna metod att viss mängd alkohol ska intagas före måltid. Den mat jag föredrar före stort alkoholintag är mer åt husmanskost i stil med kött och potatis och någon god sås. Pizza, kebab tycker jag inte fyller funktionen lika väl som mer riktig bastant mat.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1170453
December 20, 2007 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Cirap wrote: [quote=Marcan-]Grädde. laugh

ska tydligen inte fungera. dessutom är det väldigt mastigt och man blir mätt, vilket leder till att man inte orkar dricka så mycket (utan att spy, och det var ju det han ville undvika)

Vad jag hört så ska grädden bilda nån slags bubbla med alkoholen i, dvs du känner inte av den förens bubblan ger vika och så lär även du. 😉

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1170455
December 20, 2007 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

tror knappast att frädden bildar en bubbla. låter inte heller troligt. drick nite om du måt dpligt av det. det ska vara kul att dricka, inte tvärtom (dricker ej sj.)

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1170459
December 20, 2007 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Det här är väl inte vad du vill höra men varför dricka mycket om du inte klarar av det? Tror knappast att de andra bryr sig mycket om du säger att du inte tål mer. Det är ju bara bra att vara lättpåverkad. Det skadar mindre på kroppen och plånboken.

Annars är det väl som flera andra har sagt redan, käka något ordentligt och fett typ en pizza eller kebab ett tag innan. Då tål du mer. Samt börja lite lätt tidigare på kvällen med en cider eller dyligt.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1170460
December 20, 2007 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Glömde det bästa tipset som gäller allt överlag.

Träning ger färdighet! 😛

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1170462
December 20, 2007 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

nvidiaamd wrote: tror knappast att frädden bildar en bubbla. låter inte heller troligt. drick nite om du måt dpligt av det. det ska vara kul att dricka, inte tvärtom (dricker ej sj.)

Är du säker på att du inte dricker? 😉

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1170505
December 20, 2007 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

dricker ej alkohol 😉

hade jag inte druckit hade ni inte fått se mer av mig 😛

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1170517
December 20, 2007 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Resorb. I förebyggande syfte.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 404
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL