October 1, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Shinji]Yeah. Det inträffade i Norrköping dessutom. Mycket bra PR för vår fina stad. Det ska nog lära henne att hålla sig härifrån :bgrin:
Ja, för Mona Sahlin är verkligen känd för att lära av sina misstag 🙄
Förvisso sant. Tror jag får ta ett ordentligt snack med min torpe -- Ehm, jag menar ... glöm det :bgrin:
February 3, 2003
Shinji wrote: [quote=MrWeizel][quote=Shinji]Yeah. Det inträffade i Norrköping dessutom. Mycket bra PR för vår fina stad. Det ska nog lära henne att hålla sig härifrån :bgrin:
Ja, för Mona Sahlin är verkligen känd för att lära av sina misstag 🙄
Förvisso sant. Tror jag får ta ett ordentligt snack med min torpe -- Ehm, jag menar ... glöm det :bgrin:
LOL jaa gör det.
hehe fy fan..Blåmärke...Hon såg sääääkert hela livet spelas upp framför hennes ögon. 10kr på att hon kommer säga att hon går på painkillers och måste ta lugnande medel och så nu 😛
September 13, 2002
MrWeizel wrote: [quote=heimdal]hon e en populärpolitiker som gormar å tjoar om allt som de politiskt korrekta väljarna kan tänkas gilla...
WOW!! 😮
Alla noterade att heimdal gjorde en politisk bedömning precis? 😀
(Och f.ö. en helt korrekt bedömning!)
å de skulle inte jag klara av att göra då menar du eller? Miss Weizel
February 4, 2003
Roligt.
Det är ju inte Mona Sahlin själv som offentliggjorde denna handling. Inte heller Säpo.
Utan det är massmedia som luskat fram denna nyhet. Och beviserligen var det en bra nyhet, eftersom ni diskuterar den som tjotahisan.
Sen är det en rätt kraftig smäl som behövs för att det ska bli ett blåmärke (tro mig). Eller repeterade slag riktat på ett ställe. Så visst har hon rätt att vara lite chockad, det är ju inte det man förväntar sig. Ta också i beaktning Anna Lindh mordet så förstår ni att hon kan börja fundera vad som kunde hänt om mannen i fråga hade en mora kniv.
Det är inte blåmärket i sig som är det hemska, utan att sånna här vansinesdåd händer. Det borde finnas bättre livvaksskydd. Men detta håller ju Säpo på att diskuterar för närvarande.
Det spelar ingen roll som sagt om det är en moderat eller en Socialdemokrat som är dumm i huvudet.
För själv anser jag att Mona Sahlin "är en glidare" (som ni uttryckte det innan). Hon säger ju inte annat än självklarheter som låter bra i massmedia, men inte kan göras sannesenliga (brist på resurser blandannat).
Och ni som jämför er själva med Mona Sahlin kan väl tänka om lite. Är ni kända? Om inte, så är ni heller inte lika stor måltavla och behöver inte samma slags skydd. Tänk lite realistiskt. Vilka behöver Sverige i form av land bevara mest? En politiker eller vanlig arbetare? Kom inte med massa pladder att alla är lika mycket värda. Det är inte personen som "är viktig" (i te.x. Mona Sahlins fall) utan det är den roll hon representerar. Politiker.
February 4, 2003
DraGoN wrote: hmm är inte detta politiksnack snart?
Är det inte wannabe-moderator snack snart?
Moderatorerna har ett flertal gånger accepterat "viss typ av snack". Så länge man gör det utan att snacka skit om någon person / personer (i direkt form). Som inte medvetet satt sig i offentlig och granskad postion. Exempelviss kan man inte klanda invandrare (som mig själv) för alla brott i samhället.
Vad är det dessutom som du stör dig på? Vilken "politik" är det som är störande?
2 Guest(s)