November 22, 2001
http://www.gt.se/nyheter/1.167.....rbetslager
Fängelse ska väl vara ett straff, inte en belöning?
August 7, 2001
Jag tycker att dom ska få dom senaste laptopsen och snabbaste uppkopplingen. Sen ska dom få betalt också så dom kan verkligen njuta av sin fängelsetid.
OBS! Man får inte glömma permission varje lördag så dom kan gå ut och svänga loss.
Lotta Engberg och diverse andra artister kan uppträda för dom också lite då och då.
Även fribiljetter till biopremiärer ska dom ha!
September 1, 2002
Släpp alla dömda (strike 3) från flygplan ned på Gotska sandön, de som överlever fallet får leka Robinson på riktigt tills de dör. Försöker de simma från ön skall där finnas patrullerande båtar som motar tillbaka dem till ön.
Kostar inget för samhället (förutom själva transporten dit och patrullbåtarna, men det är ju en skitkostnad i jämförelse) samt att det får nog en del brottslingar att tänka efter en gång till 🙂
January 12, 2004
det som bär mig emot att säga är det att den kåta lilla chilenaren i princip har rätt. :cy:
vilket är bäst?
att han får förutsättning för att kunna börja jobba på en gång, eller bli tvungen att leva på socialbidrag när han kommer ut...
som sagt, man får en dålig smak i munnen när man tänker på att han i princip har rätt... :spy:
February 17, 2004
Dinos wrote: Släpp alla dömda (strike 3) från flygplan ned på Gotska sandön, de som överlever fallet får leka Robinson på riktigt tills de dör. Försöker de simma från ön skall där finnas patrullerande båtar som motar tillbaka dem till ön.
Kostar inget för samhället (förutom själva transporten dit och patrullbåtarna, men det är ju en skitkostnad i jämförelse) samt att det får nog en del brottslingar att tänka efter en gång till 🙂
mmm eller ännu bättre, släpp fångarna i den hårdaste miljön alla Ultimate survivor och filma. Kommer bli enorm tittarsucce. Drar nu iväg till patentverket...
November 22, 2001
dree wrote: Sen ska dom få betalt också så dom kan verkligen njuta av sin fängelsetid.
De får betalt. Jag vet inte hur mycket och orkar inte gräva i det, men när jag gjorde lumpen 2000 fick fångar mer än vad vi fick. Var väl 65 spänn om dan eller något sådant om jag minns rätt.
1 Guest(s)