stakkars djur :(|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
stakkars djur :(
(mannen)
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 15, 2005 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag satt nyss och kolla pĂ„ en flashfilm dĂ€r jag blev lĂ€nkad till en sĂ„n hĂ€r stoppa farmarna hemsida och sĂ„g bilderna pĂ„ grisarna som Ă„t piller och var helt tilltuffsad blandannat hönnor osv.Som var riktigt misshandlade innan dom skulle slaktas.Jag blev Skitförbannad för att man blev ditlĂ€nkad utan warning och klicka ner dirket och tĂ€nkte fy f** vilka idioter som gjort den hemsidan 😡 .
Men nu nÀr man tÀnker efter va i helvete hÄller dom pÄ med.Grisar Àr lika smarta som hundar kanske dock inte lika gulliga men det skulle vÀll vara som att packa en hund med medicin och behandla den dÄligt :cy: .Men jag stÄr fast vid beslut som köttÀtare men Àr det sÄ det gÄr till i sverige ocksÄ ? varför skulle det inte men barar undra.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
823334
January 15, 2005 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inte sett hemsidan du pratar om, men jag skulle tro att Svenska Köttproducenter har fler ögon pÄ sig. Dock kommer det alltid vara nÄgon jÀvel som hÄller pÄ pÄ det sÀttet, men jag tror att det Àr ganska ok hÀr i sverige.

(mannen)
Kommer du hit ofta?
Medlem
823338
January 15, 2005 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag Àr inte nÄgon rÀdda djuren snubbe men det Àr ju förjÀvligt hur det gÄr till pÄ vissa stÀllen.
Det var en amerikansk site

(mannen)
Kommer du hit ofta?
Medlem
823345
January 15, 2005 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Det jag nog blev mest arg av var nog att killen som gjorde flashen direktlÀnka bara för att jÀvlas.Men vad vet jag.

Ajin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 557
823348
January 15, 2005 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig nÀr de slaktar djur pÄ deras sÀtt. inget kan vara vÀrre Àn det.
kan förklara hur det gÄr till pÄ ett stort "kosher-slakteri" om ni vill men det Àr inget man ens vill lÀsa om utan att spy.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
823352
January 15, 2005 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, vi har strikta regler i Sverige...

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
823413
January 15, 2005 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har slutat bry mig om sÄn propaganda! ignorance is bliss, sa abishai och tog sig en oxfilésmörgÄs.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
823417
January 15, 2005 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Nej, vi har strikta regler i Sverige...

Som alltid följs. 🙄

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
823429
January 15, 2005 - 11:42 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Nej, vi har strikta regler i Sverige...

Som alltid följs. 🙄

huvudsaken Àr att dom finns, eller hur? sen att det finns idioter till allt, inklusive dom som inte följer regler Àr en annan sak..

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
823450
January 16, 2005 - 12:17 am
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=obelix][quote=[Gamepredator] Sulan]Nej, vi har strikta regler i Sverige...

Som alltid följs. 🙄

huvudsaken Àr att dom finns, eller hur? sen att det finns idioter till allt, inklusive dom som inte följer regler Àr en annan sak..

WORD!
smart kille...

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
823458
January 16, 2005 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=obelix][quote=[Gamepredator] Sulan]Nej, vi har strikta regler i Sverige...

Som alltid följs. 🙄

Hur kan det vara huvudsaken? :-s

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
823519
January 16, 2005 - 1:59 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Nej, vi har strikta regler i Sverige...

Som alltid följs. 🙄

Det gÄr inte att lÄta bli att följa reglerna för köttproducenterna för kontrollerna som sker. Min familj har en gÄrd som producerar 4500-5000 smÄgrisar/Äret. Varje mÄnad sÄ kommer en vetrinÀr ut och kollar sÄ att allt stÄr rÀtt till och skriver ut nya recept om det behövs. Kommer ibland oftare om det behövs. Sen sÄ kommer en kontrollant frÄn Scan varje mÄnad ocksÄ.

Dvs. 2 st oberoende kontrollanter i mÄnaden ger inget utrymme till vanvÄrd pÄ dom svenska gÄrdarna som producerar kött i större skala.

Sen att det finns folk som inte producerar eller har djur pÄ ett storskaligt och som inte lever pÄ avkastningen av djuren vanvÄrdar sina djur Àr en helt annan sak. Om det stÄr i tidningen om vanvÄrd sÄ Àr det inte stora producenter som det stÄr om, det Àr folk som har djur som hobby och som inte sköter det bra.

Dessutom sĂ„ Ă€r jag ganska sĂ€ker pĂ„ att filmen (som jag inte sett) Ă€r filmad i Sverige. Åk ner till Danmark och sen sĂ„ Ă„ker ni till en svensk gĂ„rd och jĂ€mför. Det Ă€r som att jĂ€mföra levnadsstandarden i Somalia och Sverige, dvs att svenska djur har det VÄLDIGT bra stĂ€llt.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
823528
January 16, 2005 - 2:23 am
sp_Permalink sp_Print

Nu menade jag inte bönderna först och frÀmst, jag syftade pÄ den hanteringen dom kan rÄka ut för nÀr dom Äker ivÀg till slakten.

Jag vet att generellt sett sÄ Àr de Svenska bönderna bra.

Fenan
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
823554
January 16, 2005 - 4:52 am
sp_Permalink sp_Print

Grisar gasas ihjÀl
HĂ€star skjuts med elpistol

Det gÄr ganska smÀrtfritt gissar jag, men det sÄg inte sÄ jÀvla najs ut nÀr jag sÄg det pÄ TV (SVT).

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
823641
January 16, 2005 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=obelix][quote=[Gamepredator] Sulan]Nej, vi har strikta regler i Sverige...

Som alltid följs. 🙄

Det gÄr inte att lÄta bli att följa reglerna för köttproducenterna för kontrollerna som sker. Min familj har en gÄrd som producerar 4500-5000 smÄgrisar/Äret. Varje mÄnad sÄ kommer en vetrinÀr ut och kollar sÄ att allt stÄr rÀtt till och skriver ut nya recept om det behövs. Kommer ibland oftare om det behövs. Sen sÄ kommer en kontrollant frÄn Scan varje mÄnad ocksÄ.

Dvs. 2 st oberoende kontrollanter i mÄnaden ger inget utrymme till vanvÄrd pÄ dom svenska gÄrdarna som producerar kött i större skala.

Sen att det finns folk som inte producerar eller har djur pÄ ett storskaligt och som inte lever pÄ avkastningen av djuren vanvÄrdar sina djur Àr en helt annan sak. Om det stÄr i tidningen om vanvÄrd sÄ Àr det inte stora producenter som det stÄr om, det Àr folk som har djur som hobby och som inte sköter det bra.

Dessutom sĂ„ Ă€r jag ganska sĂ€ker pĂ„ att filmen (som jag inte sett) Ă€r filmad i Sverige. Åk ner till Danmark och sen sĂ„ Ă„ker ni till en svensk gĂ„rd och jĂ€mför. Det Ă€r som att jĂ€mföra levnadsstandarden i Somalia och Sverige, dvs att svenska djur har det VÄLDIGT bra stĂ€llt.

OT: Finsn det en grisfarm i vÀsterÄs? Bo

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
823857
January 16, 2005 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns en film dÀr de eldar grisar levande, den Àr rÀtt otrevlig.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
823860
January 16, 2005 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Finns en film dÀr de eldar grisar levande, den Àr rÀtt otrevlig.

Att elda grisar Ă€r rĂ€tt tufft, ni har vĂ€l lirat Rome Total War? 😉

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
823861
January 16, 2005 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Ajin wrote: Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig nÀr de slaktar djur pÄ deras sÀtt. inget kan vara vÀrre Àn det.
kan förklara hur det gÄr till pÄ ett stort "kosher-slakteri" om ni vill men det Àr inget man ens vill lÀsa om utan att spy.

Explain!

Har inte hört om att det skulle vara vÀrre pÄ deras slakterier Àn hÀr, men det Àr det kanske?

Ajin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 557
823896
January 16, 2005 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Ajin]Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig nÀr de slaktar djur pÄ deras sÀtt. inget kan vara vÀrre Àn det.

Explain!

Har inte hört om att det skulle vara vÀrre pÄ deras slakterier Àn hÀr, men det Àr det kanske?

TÀnk dig att tjurarna mÄste tömmas pÄ blod innan de slaktas och dödas....
en stor maskin klÀmmer tag i dem vÀnder dem upp och ner sen kommer en judisk prÀst och skÀr av hals pulsÄdern sen sÄ slÀpps de lösa och fÄr springa runt och blöda i hjÀl..

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
823946
January 16, 2005 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Ajin wrote: [quote=MrWeizel][quote=Ajin]Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig nÀr de slaktar djur pÄ deras sÀtt. inget kan vara vÀrre Àn det.

Explain!

TÀnk dig att tjurarna mÄste tömmas pÄ blod innan de slaktas och dödas....
en stor maskin klÀmmer tag i dem vÀnder dem upp och ner sen kommer en judisk prÀst och skÀr av hals pulsÄdern sen sÄ slÀpps de lösa och fÄr springa runt och blöda i hjÀl..

Kul för dem som jobbar pÄ ett sÄnt slakteri..not..
NÀe dÄ, dom mÄste vÀl hÀnga tills kroppen Àr tömd pÄ blod..
Ingen seriös mÀnniska lÄter vÀl maten springa runt och grisa ned i lokalerna gissar jag.
UngefÀr som skrönan att hönsen springer runt huvudlösa nÀr dom nackats, men vem slÀpper ivÀg en höna direkt efter nackning?? Inte jag iaf..BÀttre att lÄta blodet rinna ned pÄ ett och samma stÀlle..Att lÄta huvudlösa, och döende djur rusa runt och slabba ner överallt Àr ju bara korkat.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD

Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 199
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL