January 21, 2002
Jag satt nyss och kolla pĂ„ en flashfilm dĂ€r jag blev lĂ€nkad till en sĂ„n hĂ€r stoppa farmarna hemsida och sĂ„g bilderna pĂ„ grisarna som Ă„t piller och var helt tilltuffsad blandannat hönnor osv.Som var riktigt misshandlade innan dom skulle slaktas.Jag blev Skitförbannad för att man blev ditlĂ€nkad utan warning och klicka ner dirket och tĂ€nkte fy f** vilka idioter som gjort den hemsidan đĄ .
Men nu nÀr man tÀnker efter va i helvete hÄller dom pÄ med.Grisar Àr lika smarta som hundar kanske dock inte lika gulliga men det skulle vÀll vara som att packa en hund med medicin och behandla den dÄligt :cy: .Men jag stÄr fast vid beslut som köttÀtare men Àr det sÄ det gÄr till i sverige ocksÄ ? varför skulle det inte men barar undra.
March 13, 2004
Extatic wrote: [quote=obelix][quote=[Gamepredator] Sulan]Nej, vi har strikta regler i Sverige...
Som alltid följs. đ
huvudsaken Àr att dom finns, eller hur? sen att det finns idioter till allt, inklusive dom som inte följer regler Àr en annan sak..
WORD!
smart kille...
June 18, 2001
Extatic wrote: [quote=obelix][quote=[Gamepredator] Sulan]Nej, vi har strikta regler i Sverige...
Som alltid följs. đ
huvudsaken Àr att dom finns, eller hur? sen att det finns idioter till allt, inklusive dom som inte följer regler Àr en annan sak..
Hur kan det vara huvudsaken? :-s
October 22, 2002
obelix wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Nej, vi har strikta regler i Sverige...
Som alltid följs. đ
Det gÄr inte att lÄta bli att följa reglerna för köttproducenterna för kontrollerna som sker. Min familj har en gÄrd som producerar 4500-5000 smÄgrisar/Äret. Varje mÄnad sÄ kommer en vetrinÀr ut och kollar sÄ att allt stÄr rÀtt till och skriver ut nya recept om det behövs. Kommer ibland oftare om det behövs. Sen sÄ kommer en kontrollant frÄn Scan varje mÄnad ocksÄ.
Dvs. 2 st oberoende kontrollanter i mÄnaden ger inget utrymme till vanvÄrd pÄ dom svenska gÄrdarna som producerar kött i större skala.
Sen att det finns folk som inte producerar eller har djur pÄ ett storskaligt och som inte lever pÄ avkastningen av djuren vanvÄrdar sina djur Àr en helt annan sak. Om det stÄr i tidningen om vanvÄrd sÄ Àr det inte stora producenter som det stÄr om, det Àr folk som har djur som hobby och som inte sköter det bra.
Dessutom sĂ„ Ă€r jag ganska sĂ€ker pĂ„ att filmen (som jag inte sett) Ă€r filmad i Sverige. Ă k ner till Danmark och sen sĂ„ Ă„ker ni till en svensk gĂ„rd och jĂ€mför. Det Ă€r som att jĂ€mföra levnadsstandarden i Somalia och Sverige, dvs att svenska djur har det VĂLDIGT bra stĂ€llt.
March 7, 2004
fisken wrote: [quote=obelix][quote=[Gamepredator] Sulan]Nej, vi har strikta regler i Sverige...
Som alltid följs. đ
Det gÄr inte att lÄta bli att följa reglerna för köttproducenterna för kontrollerna som sker. Min familj har en gÄrd som producerar 4500-5000 smÄgrisar/Äret. Varje mÄnad sÄ kommer en vetrinÀr ut och kollar sÄ att allt stÄr rÀtt till och skriver ut nya recept om det behövs. Kommer ibland oftare om det behövs. Sen sÄ kommer en kontrollant frÄn Scan varje mÄnad ocksÄ.
Dvs. 2 st oberoende kontrollanter i mÄnaden ger inget utrymme till vanvÄrd pÄ dom svenska gÄrdarna som producerar kött i större skala.
Sen att det finns folk som inte producerar eller har djur pÄ ett storskaligt och som inte lever pÄ avkastningen av djuren vanvÄrdar sina djur Àr en helt annan sak. Om det stÄr i tidningen om vanvÄrd sÄ Àr det inte stora producenter som det stÄr om, det Àr folk som har djur som hobby och som inte sköter det bra.
Dessutom sĂ„ Ă€r jag ganska sĂ€ker pĂ„ att filmen (som jag inte sett) Ă€r filmad i Sverige. Ă k ner till Danmark och sen sĂ„ Ă„ker ni till en svensk gĂ„rd och jĂ€mför. Det Ă€r som att jĂ€mföra levnadsstandarden i Somalia och Sverige, dvs att svenska djur har det VĂLDIGT bra stĂ€llt.
OT: Finsn det en grisfarm i vÀsterÄs? Bo
January 28, 2003
Ajin wrote: Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig nÀr de slaktar djur pÄ deras sÀtt. inget kan vara vÀrre Àn det.
kan förklara hur det gÄr till pÄ ett stort "kosher-slakteri" om ni vill men det Àr inget man ens vill lÀsa om utan att spy.
Explain!
Har inte hört om att det skulle vara vÀrre pÄ deras slakterier Àn hÀr, men det Àr det kanske?
March 3, 2004
MrWeizel wrote: [quote=Ajin]Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig nÀr de slaktar djur pÄ deras sÀtt. inget kan vara vÀrre Àn det.
kan förklara hur det gÄr till pÄ ett stort "kosher-slakteri" om ni vill men det Àr inget man ens vill lÀsa om utan att spy.
Explain!
Har inte hört om att det skulle vara vÀrre pÄ deras slakterier Àn hÀr, men det Àr det kanske?
TÀnk dig att tjurarna mÄste tömmas pÄ blod innan de slaktas och dödas....
en stor maskin klÀmmer tag i dem vÀnder dem upp och ner sen kommer en judisk prÀst och skÀr av hals pulsÄdern sen sÄ slÀpps de lösa och fÄr springa runt och blöda i hjÀl..
Ajin wrote: [quote=MrWeizel][quote=Ajin]Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig nÀr de slaktar djur pÄ deras sÀtt. inget kan vara vÀrre Àn det.
Explain!
TÀnk dig att tjurarna mÄste tömmas pÄ blod innan de slaktas och dödas....
en stor maskin klÀmmer tag i dem vÀnder dem upp och ner sen kommer en judisk prÀst och skÀr av hals pulsÄdern sen sÄ slÀpps de lösa och fÄr springa runt och blöda i hjÀl..
Kul för dem som jobbar pÄ ett sÄnt slakteri..not..
NÀe dÄ, dom mÄste vÀl hÀnga tills kroppen Àr tömd pÄ blod..
Ingen seriös mÀnniska lÄter vÀl maten springa runt och grisa ned i lokalerna gissar jag.
UngefÀr som skrönan att hönsen springer runt huvudlösa nÀr dom nackats, men vem slÀpper ivÀg en höna direkt efter nackning?? Inte jag iaf..BÀttre att lÄta blodet rinna ned pÄ ett och samma stÀlle..Att lÄta huvudlösa, och döende djur rusa runt och slabba ner överallt Àr ju bara korkat.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)