September 23, 2004
Ajin wrote: [quote=MrWeizel][quote=Ajin]Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig när de slaktar djur på deras sätt. inget kan vara värre än det.
kan förklara hur det går till på ett stort "kosher-slakteri" om ni vill men det är inget man ens vill läsa om utan att spy.
Explain!
Har inte hört om att det skulle vara värre på deras slakterier än här, men det är det kanske?
Tänk dig att tjurarna måste tömmas på blod innan de slaktas och dödas....
en stor maskin klämmer tag i dem vänder dem upp och ner sen kommer en judisk präst och skär av hals pulsådern sen så släpps de lösa och får springa runt och blöda i hjäl..
mm det där är ju bara blinda idioter som tror att köttet blir heligt typ bara för att man skär halsen av djuret först.. rent sagt puckat!!
March 14, 2001
Captain_Anarchy wrote: [quote=Ajin][quote=MrWeizel][quote=Ajin]Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig när de slaktar djur på deras sätt. inget kan vara värre än det.
kan förklara hur det går till på ett stort "kosher-slakteri" om ni vill men det är inget man ens vill läsa om utan att spy.
Explain!
Har inte hört om att det skulle vara värre på deras slakterier än här, men det är det kanske?
en stor maskin klämmer tag i dem vänder dem upp och ner sen kommer en judisk präst och skär av hals pulsådern sen så släpps de lösa och får springa runt och blöda i hjäl..
mm det där är ju bara blinda idioter som tror att köttet blir heligt typ bara för att man skär halsen av djuret först.. rent sagt puckat!!
Japp, religon kallas det..
Captain_Anarchy wrote: [quote=Ajin][quote=MrWeizel][quote=Ajin]Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig när de slaktar djur på deras sätt. inget kan vara värre än det.
Explain!
Köttet blir inte heligt genom denna förfarelse, endast rent..
Tror man på något så bör man följa det till punkt och pricka..
Således slaktar judarna (kosher) på det sätt som rekommenderas enligt gamla testamentet..
Av någon anledning har de inte tagit fasta på att enligt NT så har ju Jesus redan vart här, och upplöst de gamla förbundet, men det är en annan femma.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2001
det är ungefär som alla kor som körs ner till italien för att man får mer för dom där.
Korna åker alltså ner till italien för att slaktas sen importerar vi köttet hit till sverige igen. och på dom där djurtransporterna dör ungefär hälften...
i sverige har vi mest regler för djur och har bäst regler i världen faktiskt...
men ändå är det skit...
i USA har dom hårdare... där kan man få livstid för djurplågeri, här i sverige kan man knappt få fängelse. lite böter och djurförbud i 2år inte mer typ.
en i norrland som hade över 90hundar. hundarna levde på dom hundarna som dog i stort sett. totalt utmägrade var hundarna i kenneln och han fick bara djurförbud i 2år inget mer.
han flyttade till norge och gjorde lika dant där för där gällde inte förbudet.
det jag försöker komma fram till är att ingen är rädd för att bryta mot reglerna... dom är många men inte hårda.
helt sjukt...
October 22, 2002
ZIre wrote: [quote=fisken][quote=obelix][quote=[Gamepredator] Sulan]Nej, vi har strikta regler i Sverige...
Som alltid följs. 🙄
Det går inte att låta bli att följa reglerna för köttproducenterna för kontrollerna som sker. Min familj har en gård som producerar 4500-5000 smågrisar/året. Varje månad så kommer en vetrinär ut och kollar så att allt står rätt till och skriver ut nya recept om det behövs. Kommer ibland oftare om det behövs. Sen så kommer en kontrollant från Scan varje månad också.
Dvs. 2 st oberoende kontrollanter i månaden ger inget utrymme till vanvård på dom svenska gårdarna som producerar kött i större skala.
Sen att det finns folk som inte producerar eller har djur på ett storskaligt och som inte lever på avkastningen av djuren vanvårdar sina djur är en helt annan sak. Om det står i tidningen om vanvård så är det inte stora producenter som det står om, det är folk som har djur som hobby och som inte sköter det bra.
Dessutom så är jag ganska säker på att filmen (som jag inte sett) är filmad i Sverige. Åk ner till Danmark och sen så åker ni till en svensk gård och jämför. Det är som att jämföra levnadsstandarden i Somalia och Sverige, dvs att svenska djur har det VÄLDIGT bra ställt.
OT: Finsn det en grisfarm i västerås? Bo
Visst finns det det. Fast jag kommer från ett samhälle utanför Heby. Flyttade hit i augusti
January 13, 2004
Ajin wrote: [quote=MrWeizel][quote=Ajin]Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig när de slaktar djur på deras sätt. inget kan vara värre än det.
Explain!
Muslimerna gör samma sak när de "halallar" köttet 😕 Vet ju inte om de låter korna springa runt dock, eller om de hålls upp och ner av en stor maskin :bok:
March 3, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Ajin][quote=MrWeizel][quote=Ajin]Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig när de slaktar djur på deras sätt. inget kan vara värre än det.
Explain!
Kul för dem som jobbar på ett sånt slakteri..not..
Näe då, dom måste väl hänga tills kroppen är tömd på blod..
Ingen seriös människa låter väl maten springa runt och grisa ned i lokalerna gissar jag.
Ungefär som skrönan att hönsen springer runt huvudlösa när dom nackats, men vem släpper iväg en höna direkt efter nackning?? Inte jag iaf..Bättre att låta blodet rinna ned på ett och samma ställe..Att låta huvudlösa, och döende djur rusa runt och slabba ner överallt är ju bara korkat.
Skröna är det då inte på de filmerna jag har sett. de släpps lösa och springer kanske några meter sen ligger och dör på en blod pöl på golvet
Ajin wrote: [quote=ilg@dd][quote=Ajin][quote=MrWeizel][quote=Ajin]Ni ska vara glada att ni inte har sett hur judar beter sig när de slaktar djur på deras sätt. inget kan vara värre än det.
Explain!
Kul för dem som jobbar på ett sånt slakteri..not..
Näe då, dom måste väl hänga tills kroppen är tömd på blod..
Ingen seriös människa låter väl maten springa runt och grisa ned i lokalerna gissar jag.
Ungefär som skrönan att hönsen springer runt huvudlösa när dom nackats, men vem släpper iväg en höna direkt efter nackning?? Inte jag iaf..Bättre att låta blodet rinna ned på ett och samma ställe..Att låta huvudlösa, och döende djur rusa runt och slabba ner överallt är ju bara korkat.
Skröna är det då inte på de filmerna jag har sett. de släpps lösa och springer kanske några meter sen ligger och dör på en blod pöl på golvet
Visst finns det kanske folk som gör så, men inte folk i allmänhet..
Bara extrajobb med det..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)