July 5, 2002
June 20, 2002
ManicBlue wrote: [quote=x-per]Vaddå då? När man är 18 bast kommer man la in överallt?
Nädu, finns en massa ställen som har minst 20 år som gräns. De finns även ställen med minst 2 års skillnad på killar och tjejer. Är upp till krögaren att bestämma.
23 och 25 är ju inte heller helt ovanliga åldersgränser...
Vi har dock inte så mycket av åldersskillnader mellan könen här vilket jag är tacksam för...
July 5, 2002
Json_81 wrote: [quote=x-per]Vaddå då? När man är 18 bast kommer man la in överallt?
Som tur är kommer inte alla 18-åringar in överallt 🙂
Dock håller jag med om att det är värdelöst med skilda åldersgränser, särskilt om vakterna är så hårda på det att de inte släpper in par.
Du menar att de skulle va nån skillnad mellan mig som 18 åring och de som är 20. Skumt att jag får rösta för att bestämma hur landet ska regeras men inte gå ut och ha en trevlig kväll med mina röstande feminina vänner. Att komma in för att man är med en tjej har jag aldrig varit med om, men det kanske bara va den gången jag försökte på det där enda stället.
Visst, småpubar i all ära.... men. Just nu bor jag i portugal, visst vi har småpubar med, men det är ingen höjdare, ska man vistas på pubar i ett år i Sverige när man flyttat hem? Jag är inte så inne på shaggy-christina-jennifer-britney-eminem mixen som många andra kanske är.
Oh well. Ställen med schysst musik då? Nån som hört talas om DJ Vibe?
November 22, 2001
||PsYcHo|| wrote: Du menar att de skulle va nån skillnad mellan mig som 18 åring och de som är 20. Skumt att jag får rösta för att bestämma hur landet ska regeras men inte gå ut och ha en trevlig kväll med mina röstande feminina vänner. Att komma in för att man är med en tjej har jag aldrig varit med om, men det kanske bara va den gången jag försökte på det där enda stället.
Jag känner inte dig, så jag kan inte svara på den frågan.
Men jag tycker att det är skönt att gå ut och kunna gå till ett ställe där det inte är en massa 18-åringar som ränner runt. Naturligtvis tyckte jag inte det när jag var 18, men nu när man är äldre inser man att det är ganska bra ändå.
Nu vet jag inte hur det är i stockholm, men här i göteborg finns många ställen som har 18 som åldersgräns.
July 5, 2002
Json_81 wrote: [quote=||PsYcHo||]Du menar att de skulle va nån skillnad mellan mig som 18 åring och de som är 20. Skumt att jag får rösta för att bestämma hur landet ska regeras men inte gå ut och ha en trevlig kväll med mina röstande feminina vänner. Att komma in för att man är med en tjej har jag aldrig varit med om, men det kanske bara va den gången jag försökte på det där enda stället.
Men jag tycker att det är skönt att gå ut och kunna gå till ett ställe där det inte är en massa 18-åringar som ränner runt. Naturligtvis tyckte jag inte det när jag var 18, men nu när man är äldre inser man att det är ganska bra ändå.
Nu vet jag inte hur det är i stockholm, men här i göteborg finns många ställen som har 18 som åldersgräns.
Tycker det är ganska komiskt att du säger "en massa 18-åringar som ränner runt" eftersom det låter som om vi skulle vara 14. Själv umgås jag för det mesta med personer i 25-30 års åldern, men det kanske bara är jag (???). Du menar att 18-åringar beter sig sämre än 20-åringar? Där kan jag nog inte hålla med eftersom jag inte kan se någon större mognad mellan 18 o 20.
Men men, den här tråden var inte för att diskuter anledningen till åldersgränsen på ställena, snarare för att diskutera ett BRA ställe man kan komma in på utan falskt leg, mutor eller hot. 😀
July 13, 2002
||PsYcHo|| wrote: [quote=Json_81][quote=||PsYcHo||]Du menar att de skulle va nån skillnad mellan mig som 18 åring och de som är 20. Skumt att jag får rösta för att bestämma hur landet ska regeras men inte gå ut och ha en trevlig kväll med mina röstande feminina vänner. Att komma in för att man är med en tjej har jag aldrig varit med om, men det kanske bara va den gången jag försökte på det där enda stället.
Tycker det är ganska komiskt att du säger "en massa 18-åringar som ränner runt" eftersom det låter som om vi skulle vara 14. Själv umgås jag för det mesta med personer i 25-30 års åldern, men det kanske bara är jag (???). Du menar att 18-åringar beter sig sämre än 20-åringar? Där kan jag nog inte hålla med eftersom jag inte kan se någon större mognad mellan 18 o 20.
Säger inte att det alltid är bra men då jag själv snart fyller 18 vill jag ändå inte gå på krogen å stöta på 27-åriga brudar så de får gärna hålla till på 20/25+ ställena så umgås jag hellre med 18-20 års tjejerna 😉
November 22, 2001
||PsYcHo|| wrote: Tycker det är ganska komiskt att du säger "en massa 18-åringar som ränner runt" eftersom det låter som om vi skulle vara 14. Själv umgås jag för det mesta med personer i 25-30 års åldern, men det kanske bara är jag (???). Du menar att 18-åringar beter sig sämre än 20-åringar? Där kan jag nog inte hålla med eftersom jag inte kan se någon större mognad mellan 18 o 20.
Men men, den här tråden var inte för att diskuter anledningen till åldersgränsen på ställena, snarare för att diskutera ett BRA ställe man kan komma in på utan falskt leg, mutor eller hot. 😀
Jag skrev att jag inte känner dig och vet inte hur du är, men i allmänhet så märks det skillnad. Visst kan personer som är 18 vara mycket mognare än 20-åringar och även mycket äldre, men oftast är de inte det och då är det skönt att man kan gå till ett ställe med någorlunda jämngamla (som förhoppningsvis är jämnmogna oxå) om man vill det.
Sen är det ju så att någonstans måste gränserna gå.
July 5, 2002
Elias667 wrote: [quote=||PsYcHo||][quote=Json_81][quote=||PsYcHo||]Du menar att de skulle va nån skillnad mellan mig som 18 åring och de som är 20. Skumt att jag får rösta för att bestämma hur landet ska regeras men inte gå ut och ha en trevlig kväll med mina röstande feminina vänner. Att komma in för att man är med en tjej har jag aldrig varit med om, men det kanske bara va den gången jag försökte på det där enda stället.
Säger inte att det alltid är bra men då jag själv snart fyller 18 vill jag ändå inte gå på krogen å stöta på 27-åriga brudar så de får gärna hålla till på 20/25+ ställena så umgås jag hellre med 18-20 års tjejerna 😉
Det är ju därför åldersgränsen ska va samma.. du kan ju inte umgås med 18-20 års tjejerna om dom kommer in på krogen och inte du..
2 Guest(s)