Ställen att gå ut på i sthlm|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ställen att gå ut på i sthlm
||PsYcHo||
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 29, 2004 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur ska man, som kille på 18 bast komma ut med sina tjejpolare i samma ålder i vårt ljuvliga fria land Sverige? Tillåt mig storgrina åt åldersgränser som skiljer sig mellan könen. :cy:

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
556933
February 29, 2004 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Stanna hemma och ha en romantisk kväll så slipper du problemet. Eller ät mycket gröt så du blir så stor att ingen vågar fråga av dig.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
556945
February 29, 2004 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Prova och gå till ställen lite tidigare på dan typ runt 7-8 det brukar funka annars brukar man kunna komma in på mindre pubar.

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
556948
February 29, 2004 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaddå då? När man är 18 bast kommer man la in överallt?

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
556956
February 29, 2004 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Vaddå då? När man är 18 bast kommer man la in överallt?

Nädu, finns en massa ställen som har minst 20 år som gräns. De finns även ställen med minst 2 års skillnad på killar och tjejer. Är upp till krögaren att bestämma.

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
556993
February 29, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe kom till Gävle istället 8) Finns massa roliga ställen att gå till här!

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
556996
February 29, 2004 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Vaddå då? När man är 18 bast kommer man la in överallt?

Som tur är kommer inte alla 18-åringar in överallt 🙂

Dock håller jag med om att det är värdelöst med skilda åldersgränser, särskilt om vakterna är så hårda på det att de inte släpper in par.

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
557033
February 29, 2004 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ja du.. för 18-åringar.. hmm.. beror helt på vem du går med, vilka kläder du har och vad det är för typ av ställe du söker..

EDIT: svara på dem så ska jag försöka svara på din fråga sen..

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
557087
February 29, 2004 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=x-per]Vaddå då? När man är 18 bast kommer man la in överallt?

Nädu, finns en massa ställen som har minst 20 år som gräns. De finns även ställen med minst 2 års skillnad på killar och tjejer. Är upp till krögaren att bestämma.

23 och 25 är ju inte heller helt ovanliga åldersgränser...

Vi har dock inte så mycket av åldersskillnader mellan könen här vilket jag är tacksam för...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
557404
March 1, 2004 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Kom inte ner till Malmö i alla fall...

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
557666
March 1, 2004 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm om du vill då kan du o tjejen glida över till mig o festa... ta en holk (obligatoriskt) o sen gå till shell klockan halv fem på morronen o käka driversdog meny (cheesedog går också bra)... mm...

||PsYcHo||
Medlem
557955
March 1, 2004 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=x-per]Vaddå då? När man är 18 bast kommer man la in överallt?

Som tur är kommer inte alla 18-åringar in överallt 🙂

Dock håller jag med om att det är värdelöst med skilda åldersgränser, särskilt om vakterna är så hårda på det att de inte släpper in par.

Du menar att de skulle va nån skillnad mellan mig som 18 åring och de som är 20. Skumt att jag får rösta för att bestämma hur landet ska regeras men inte gå ut och ha en trevlig kväll med mina röstande feminina vänner. Att komma in för att man är med en tjej har jag aldrig varit med om, men det kanske bara va den gången jag försökte på det där enda stället.

Visst, småpubar i all ära.... men. Just nu bor jag i portugal, visst vi har småpubar med, men det är ingen höjdare, ska man vistas på pubar i ett år i Sverige när man flyttat hem? Jag är inte så inne på shaggy-christina-jennifer-britney-eminem mixen som många andra kanske är.

Oh well. Ställen med schysst musik då? Nån som hört talas om DJ Vibe?

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
557966
March 1, 2004 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: hmm om du vill då kan du o tjejen glida över till mig o festa... ta en holk (obligatoriskt) o sen gå till shell klockan halv fem på morronen o käka driversdog meny (cheesedog går också bra)... mm...

verkar som en helkväll 😛 btw 700 posts today 8)

Json_81
Member
Medlem
558000
March 1, 2004 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

||PsYcHo|| wrote: Du menar att de skulle va nån skillnad mellan mig som 18 åring och de som är 20. Skumt att jag får rösta för att bestämma hur landet ska regeras men inte gå ut och ha en trevlig kväll med mina röstande feminina vänner. Att komma in för att man är med en tjej har jag aldrig varit med om, men det kanske bara va den gången jag försökte på det där enda stället.

Jag känner inte dig, så jag kan inte svara på den frågan.
Men jag tycker att det är skönt att gå ut och kunna gå till ett ställe där det inte är en massa 18-åringar som ränner runt. Naturligtvis tyckte jag inte det när jag var 18, men nu när man är äldre inser man att det är ganska bra ändå.

Nu vet jag inte hur det är i stockholm, men här i göteborg finns många ställen som har 18 som åldersgräns.

||PsYcHo||
Medlem
558099
March 1, 2004 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=||PsYcHo||]Du menar att de skulle va nån skillnad mellan mig som 18 åring och de som är 20. Skumt att jag får rösta för att bestämma hur landet ska regeras men inte gå ut och ha en trevlig kväll med mina röstande feminina vänner. Att komma in för att man är med en tjej har jag aldrig varit med om, men det kanske bara va den gången jag försökte på det där enda stället.

Men jag tycker att det är skönt att gå ut och kunna gå till ett ställe där det inte är en massa 18-åringar som ränner runt. Naturligtvis tyckte jag inte det när jag var 18, men nu när man är äldre inser man att det är ganska bra ändå.

Nu vet jag inte hur det är i stockholm, men här i göteborg finns många ställen som har 18 som åldersgräns.

Tycker det är ganska komiskt att du säger "en massa 18-åringar som ränner runt" eftersom det låter som om vi skulle vara 14. Själv umgås jag för det mesta med personer i 25-30 års åldern, men det kanske bara är jag (???). Du menar att 18-åringar beter sig sämre än 20-åringar? Där kan jag nog inte hålla med eftersom jag inte kan se någon större mognad mellan 18 o 20.

Men men, den här tråden var inte för att diskuter anledningen till åldersgränsen på ställena, snarare för att diskutera ett BRA ställe man kan komma in på utan falskt leg, mutor eller hot. 😀

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
558116
March 1, 2004 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

||PsYcHo|| wrote: [quote=Json_81][quote=||PsYcHo||]Du menar att de skulle va nån skillnad mellan mig som 18 åring och de som är 20. Skumt att jag får rösta för att bestämma hur landet ska regeras men inte gå ut och ha en trevlig kväll med mina röstande feminina vänner. Att komma in för att man är med en tjej har jag aldrig varit med om, men det kanske bara va den gången jag försökte på det där enda stället.

Tycker det är ganska komiskt att du säger "en massa 18-åringar som ränner runt" eftersom det låter som om vi skulle vara 14. Själv umgås jag för det mesta med personer i 25-30 års åldern, men det kanske bara är jag (???). Du menar att 18-åringar beter sig sämre än 20-åringar? Där kan jag nog inte hålla med eftersom jag inte kan se någon större mognad mellan 18 o 20.

Säger inte att det alltid är bra men då jag själv snart fyller 18 vill jag ändå inte gå på krogen å stöta på 27-åriga brudar så de får gärna hålla till på 20/25+ ställena så umgås jag hellre med 18-20 års tjejerna 😉

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
558195
March 2, 2004 - 1:18 am
sp_Permalink sp_Print

Pjaaadu.

kanske nått av dessa:
Mo1 (sthlm kök & bar)
Nasty "gammla recidense"?
Kickis
Claras
Crazy Horse
Alarma
Söderhof

Json_81
Member
Medlem
558269
March 2, 2004 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

||PsYcHo|| wrote: Tycker det är ganska komiskt att du säger "en massa 18-åringar som ränner runt" eftersom det låter som om vi skulle vara 14. Själv umgås jag för det mesta med personer i 25-30 års åldern, men det kanske bara är jag (???). Du menar att 18-åringar beter sig sämre än 20-åringar? Där kan jag nog inte hålla med eftersom jag inte kan se någon större mognad mellan 18 o 20.

Men men, den här tråden var inte för att diskuter anledningen till åldersgränsen på ställena, snarare för att diskutera ett BRA ställe man kan komma in på utan falskt leg, mutor eller hot. 😀

Jag skrev att jag inte känner dig och vet inte hur du är, men i allmänhet så märks det skillnad. Visst kan personer som är 18 vara mycket mognare än 20-åringar och även mycket äldre, men oftast är de inte det och då är det skönt att man kan gå till ett ställe med någorlunda jämngamla (som förhoppningsvis är jämnmogna oxå) om man vill det.

Sen är det ju så att någonstans måste gränserna gå.

||PsYcHo||
Medlem
558794
March 2, 2004 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: [quote=||PsYcHo||][quote=Json_81][quote=||PsYcHo||]Du menar att de skulle va nån skillnad mellan mig som 18 åring och de som är 20. Skumt att jag får rösta för att bestämma hur landet ska regeras men inte gå ut och ha en trevlig kväll med mina röstande feminina vänner. Att komma in för att man är med en tjej har jag aldrig varit med om, men det kanske bara va den gången jag försökte på det där enda stället.

Säger inte att det alltid är bra men då jag själv snart fyller 18 vill jag ändå inte gå på krogen å stöta på 27-åriga brudar så de får gärna hålla till på 20/25+ ställena så umgås jag hellre med 18-20 års tjejerna 😉

Det är ju därför åldersgränsen ska va samma.. du kan ju inte umgås med 18-20 års tjejerna om dom kommer in på krogen och inte du..

||PsYcHo||
Medlem
558819
March 2, 2004 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Pjaaadu.

kanske nått av dessa:
Mo1 (sthlm kök & bar)
Nasty "gammla recidense"?
Kickis
Claras
Crazy Horse
Alarma
Söderhof

Claras - ---------------------------->erm....
Crazy Horse------------------------>eeeeewww!

Aldrig varit på dom andra..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 115
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL