July 27, 2002
Nu har det gått drygt en månad sedan det Amerikanska presidentvalet gick av stapeln.
Det blev en jämn kamp mellan Kerry och Bush men Bush tog hem spelet i slutspurten.
Till en början såg det dock ut som Kerry kunde ha en chans mot Bush men så blev inte fallet.
Demokratihållet avtar
När det visade sig att Kerry skulle förlora valet så blev det ett faktum att USA inte kommer gå mot Demokratins håll, nu kommer det istället att fortsätta i Bush spår, tankarna som Kerry hade i åtanke gick till spillo.
Makten växer
En del personer tyckte att Bush gjorde fel med att gå in i Irak. Men faktum är att även vad folk tycker så växer USA:s inflytande i världspolitiken
Det är dock svårt att säga om makten skulle ha vuxit eller minskat om Kerry hade vunnit valet
February 16, 2004
Ajin wrote: Jag tycker i alla fall att bush verkar vara vettigare än kerry.
kerry har ju ännu mera storhetsvansinne än bush.
vill ha ännu mera krig i irak.
hjälpa israel ännu mera.pest eller kolera... svårt val.
Skjut båda!
Så skulle ju US lösa det eller kanske inte skjuta de skulle bomba eller betala nån skum typ att utföra det sen skylla på terrorister.
October 24, 2002
Pojo wrote: [quote=Ajin]Jag tycker i alla fall att bush verkar vara vettigare än kerry.
kerry har ju ännu mera storhetsvansinne än bush.
vill ha ännu mera krig i irak.
hjälpa israel ännu mera.pest eller kolera... svårt val.
Skjut båda!
Så skulle ju US lösa det eller kanske inte skjuta de skulle bomba eller betala nån skum typ att utföra det sen skylla på terrorister.
Skjut alla som har ett problem med det istället.
Kanske vore bättre att försöka få Svenskarna till valurnorna först.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 20, 2001
Adam wrote: Orkar inte läsa men jag tror jag fattar:
Det är möjligt att Bush inte är speciellt demokratisk. Men så länge han väljs demokratiskt så har dom ju rätt och rösta på vem fan som helst. Vår uppgift är inte att stoppa BUsh utan att påverka folket.
Hmm... Att kalla USAs valcircus för demokratisk tycker jag är fel. I slutändan är det inte folket som bestämmer...
June 18, 2001
Adam wrote: Orkar inte läsa men jag tror jag fattar:
Det är möjligt att Bush inte är speciellt demokratisk. Men så länge han väljs demokratiskt så har dom ju rätt och rösta på vem fan som helst. Vår uppgift är inte att stoppa BUsh utan att påverka folket.
Inte när hans politik går ut över andra nationer.
Vitamin-C wrote: [quote=ilg@dd]Kanske vore bättre att försöka få Svenskarna till valurnorna först.
vi är där. men tydligen inte när det gäller eu... emu är bra
Vad har blivit bättre sen vi gick med i EU då??
Skyll inte på mej, jag röstade nej..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)