s*tan.|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
s*tan.
Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
sp_UserOfflineSmall Offline
348738
June 1, 2003 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Störtskönt att ställa en sån fråga i ett hårdvaruforum klockan fem i ett på natten laugh

Nä det finns lite här och var att köpa, men apoteket har bäst grejer och är ju ett "säkert" kort. Visserligen är kondomer som att tugga kola med pappret på, men du får väl se till så din pingla tuggar piller wink

Ogrebest: Antingen har du jävligt tunna kolapapper på ditt godis eller så har du tagit fel på kondomerna och din fars traktordäck.

Och sluta att tracka Blue_Moon, svara med ett konkret tips istället för att skratta ut folk.

länkar som jälper till

Apoteket http://www.apoteket.se
Om graviditet http://www.gravid.se
Lanstinget http://www.sll.se
Karolinska sjukhuset http://www.ks.se
RFSU http://www.rfsu.se

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
348743
June 1, 2003 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe. Det Ogrebeast skrev om kolapapper var ett citat från Blue_Moon i en tidigare tråd.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
348746
June 1, 2003 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Att använda kondom är som att dricka cola som fortfarande är kvar i burken.

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
348751
June 1, 2003 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

jo tackar för länkarna, men jag tror det är grönt 🙂 hon är dessutom ganska smal åjag har hört att det är svårt för dem att bli gravida pga. det..
Men min värsta mardröm skulle vara att bli ofrivillig pappa! Snälla nån, man är ju barn själv juh! wink jag skulle nog göra allt som stod i min makt för att hindra nått sånt att inträffa! Därför har vi pratat om vad som skulle hända om sakerna kom till sin spets, och hon har lovat att göra abort. har hennes ord på det allefall, känns _lite_
säkrare. dock vet man inte vad som händer när det väl sker.. en möjlighet är ju att det blir en helomvändning... 😮

Öwall wrote: Att använda kondom är som att dricka cola som fortfarande är kvar i burken.

Jo visst är det så, kondom är verkligen inget för långvariga förhållanden tycker ja.. däremot så är det ju bra om man har tillfälliga kontakter!

eddit to sebbe: I :heart: Reutger 😀

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
348752
June 1, 2003 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote: [quote=Ogrebeast]Störtskönt att ställa en sån fråga i ett hårdvaruforum klockan fem i ett på natten laugh

Nä det finns lite här och var att köpa, men apoteket har bäst grejer och är ju ett "säkert" kort. Visserligen är kondomer som att tugga kola med pappret på, men du får väl se till så din pingla tuggar piller wink

Ogrebest: Antingen har du jävligt tunna kolapapper på ditt godis eller så har du tagit fel på kondomerna och din fars traktordäck.

Orkar inte förklara varför jag undviker kondomer om jag kan. Men eftersom du verkar kräva en motivation så kan jag säga att den storleken jag behöver finns bara i en gummitjocklek, och den är tjockare. Så det så.

Sebbe wrote: Och sluta att tracka Blue_Moon, svara med ett konkret tips istället för att skratta ut folk.

Har du vaknat i fel säng idag eller? Jag varken trackade eller skrattade ut honom, utan tyckte bara att det var lustigt att frågan dök upp nattetid och här. Och jag gav ju honom ett konkret tips: det finns lite här och var att köpa, men apoteket har bäst grejer
Så ta och lugna ner dig lite eftersom ditt inlägg här hade lite väl "dålig dag"-attityd wink

Sebbe
Member
Medlem
348753
June 1, 2003 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Sebbe. Det Ogrebeast skrev om kolapapper var ett citat från Blue_Moon i en tidigare tråd.

Ok, men jag kan ju även förydliga att den andra meningen gäller alla, Inläggen lät inte så roliga.

Blue_Moon_
Member
Medlem
348754
June 1, 2003 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Orkar inte förklara varför jag undviker kondomer om jag kan. Men eftersom du verkar kräva en motivation så kan jag säga att den storleken jag behöver finns bara i en gummitjocklek, och den är tjockare. Så det så.

hahah rutger ! 😀 😀

Permbanna BelGarath den jäkla idioten.. tack.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
348802
June 1, 2003 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: [quote=Ogrebeast]Orkar inte förklara varför jag undviker kondomer om jag kan. Men eftersom du verkar kräva en motivation så kan jag säga att den storleken jag behöver finns bara i en gummitjocklek, och den är tjockare. Så det så.

hahah rutger ! 😀 😀

Permbanna BelGarath den jäkla idioten.. tack.

Va fan är detta??!?! du kallar mig omogen va fan är du själv din lilla skit!

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
348844
June 1, 2003 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Att använda kondom är som att dricka cola som fortfarande är kvar i burken.

Hmm..
Hur dricker du cola då?
Som jag ser det så är colan kvar i burken när du dricker.
Okej.. en millisekund innan det slingker ner i halsen..

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
348846
June 1, 2003 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=Öwall]Att använda kondom är som att dricka cola som fortfarande är kvar i burken.

Hmm..
Hur dricker du cola då?
Som jag ser det så är colan kvar i burken när du dricker.
Okej.. en millisekund innan det slingker ner i halsen..

Alternativet är ju att först hälla över det till ett glas. Men jag föredrar burkmetoden.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
348847
June 1, 2003 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Alternativet är ju att först hälla över det till ett glas. Men jag föredrar burkmetoden.

Då är det ju sammalika..
Colan är i glaset..

Men du kan ju alltid kasta upp colan och sen ta vätskan, men det blir väldigt lätt kladd.

SammyBoy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 258
348869
June 1, 2003 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Jorå, jag litar. Men jag tycker att mitt liv har ordnat sig tillräckligt bra för att _om_ det skulle ske en liten "olycka" så fixar vi det så vi skulle behålla det lilla livet!

fast som som någon skrev tidigare, det är nog roligare att lägga pengarna på datorprylar än barnmat & blöjor...

btw: vilken diskussion du dragit igång blue_moon, inte trodde jag att sådana här diskussioner fördes på en datorsite som denna.. 🙂

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
348877
June 1, 2003 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: Permbanna BelGarath den jäkla idioten.. tack.

Alltså...du är inte killen som ska säga en sådan här sak i forumet !

BelGarath wrote: Va fan är detta??!?! du kallar mig omogen va fan är du själv din lilla skit!

Tsss...du är verkligen inte killen som ska säga att andra är omogna.
Du hade kunnat vara smartare och bemöta det på ett snyggare sätt.

Min slutsats är att ni är f*******t omogna bägge två...skärpning killar!
Varken lille blåmåne och lille bella är speciellt välbyggda i huvudkontoret verkar det som.

Over and out.

Blue_Moon_
Member
Medlem
348880
June 1, 2003 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote:
Varken lille blåmåne och lille bella är speciellt välbyggda i huvudkontoret verkar det som.

shysst åke, kommer jag sent glömma.

SammyBoy wrote: Jorå, jag litar. Men jag tycker att mitt liv har ordnat sig tillräckligt bra för att _om_ det skulle ske en liten "olycka" så fixar vi det så vi skulle behålla det lilla livet!

fast som som någon skrev tidigare, det är nog roligare att lägga pengarna på datorprylar än barnmat & blöjor...

btw: vilken diskussion du dragit igång blue_moon, inte trodde jag att sådana här diskussioner fördes på en datorsite som denna.. 🙂

trevligt att du är så vänligt inställd till det här med barn 🙂 men du är säkert lite äldre än mig också hehe

jo, det trodde väl itne jag heller att det skulle finnas, men egentligen så var det bara en fråga jag ställde. wink

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
348894
June 1, 2003 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: var kan man köpa enkla graviditetstest?

blue moon pm:a mig när du behöver barnleksaker, har en massa jag säljer av 😀

hahhahahah :):):) Men ärligt, varför skulle din gf vilja ha barn ni är ju riktigt unga båda två? Abortion.....

Blue_Moon_
Member
Medlem
348920
June 1, 2003 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: [quote=Blue_Moon_]var kan man köpa enkla graviditetstest?

blue moon pm:a mig när du behöver barnleksaker, har en massa jag säljer av 😀

hahhahahah :):):) Men ärligt, varför skulle din gf vilja ha barn ni är ju riktigt unga båda två? Abortion.....

ha-ha-ha...... 😕 det får vi verkligen inte hoppas att jag behöver göra..

man vill väl inte ha barn men vem vet vad vissa flickor tycker och tänker om just abort; "det är ett liv" osv. För mig är det inga problem, jag anser inte att det är ett liv bara några veckor efter befruktningen..
hmm det finns ett skede i graviditeten där cellklumpen ganska snabbt börjar dela sig till ett människoliknande foster - kroppen börjar formas rent allmänt. DÄR anser jag att det börjar bli diskutabelt hurvida abort eller ej.
Man måste ju våga lita på sin flickvän även i pressade situationer..

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
349158
June 1, 2003 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur länge efter befruktning går det att göra abort?

Miller
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 646
349180
June 1, 2003 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Hur länge efter befruktning går det att göra abort?

Efter max 10 veckor har jag för mig... :bok:

Sebbe
Member
Medlem
349201
June 1, 2003 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Det här börjar ju att bli löjligt.

För det första är det svårt att bli gravid, bara i 30-50% av fallen börjar en graviditet. Så till och börja med har man 4 miljoner spermier i en normal utlösning, av dessa är 50% "döda" 20% "allvarligt skadade" 5% "handikappade" (resultatet blir blindhet/hjärtfel/cp-skador etc.) resterande är "OK" av alla dessa är det bara 4-8 stycken som når fram.

8/4 000 000=0,000002

Man blir gravid betydligt lättare en så (70%) men ofta så dör graviditeten ut innan den kan upptäckas (2 timmar - 2 dygn)

Det säger en hel del. Men fortfarande så blir man gravid. Det föds ca 1-2 personer per sekund. (Jävlar vad folk har roligt i sängen :))

Blue_Moon_
Member
Medlem
349212
June 2, 2003 - 12:07 am
sp_Permalink sp_Print

JAG HAR INTE ROLIGT I SÄNGEN OM TJEJEN BLIR MED BARN FFS! :cy:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 218
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL