Star Wars Episode III !!!|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Star Wars Episode III !!!
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
892279
May 17, 2005 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

asnan wrote:
Ska se filmen på lördag, jag kommer iafl inte att bli besviken,
Men det är ju klart att det är svårt om man inte är insatt.
Väntat på detta i 3-4 år...

Alltså, tror du att du har någon slags ensamrätt på Star Wars? Vad får dig att tro att du är mer "insatt" än någon annan? Vissa av oss väntade bara 16 år, för att sedan få se en skitfilm som Phantom Menace. Du får gilla de nya filmerna om du vill, men varför antyda att andra här skulle vara totalt ovetande om allt som har med Star Wars att göra?

asnan
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 126
892285
May 17, 2005 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=asnan] Ska se filmen på lördag, jag kommer iafl inte att bli besviken,
Men det är ju klart att det är svårt om man inte är insatt.
Väntat på detta i 3-4 år...

Alltså, tror du att du har någon slags ensamrätt på Star Wars? Vad får dig att tro att du är mer "insatt" än någon annan? Vissa av oss väntade bara 16 år, för att sedan få se en skitfilm som Phantom Menace. Du får gilla de nya filmerna om du vill, men varför antyda att andra här skulle vara totalt ovetande om allt som har med Star Wars att göra?

Blir bara så less på att folk ser ratar ett försök 🙂
Sålänge lucas skiter i det så... Starwars är starwars och ska fortsätta vara det.
Jag äger ingen ensam rätt om starwars, men lite irriterad blir man när man kliver in i en tråd
där folk tror att det är en serie..

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
893314
May 18, 2005 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jahapp, nu bär det snart iväg in till Palladium i GBG för att handla popcorn och sedan mysa under premiären 🙂

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
893408
May 18, 2005 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jahapp då var man hemma igen, tidvis riktigt löjlig tyckte jag men i det stora hela bra. En typisk mångmiljonfilm, medelmåttlig men inte nyskapande.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
893415
May 19, 2005 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

home again som det visst heter.

bra film i det stora hela. Dålig start med för många torra skämt. Bättrade sig för att tidvis vara riktigt bra men föll något de sista minutrarna. Helt klart den bästa av de tre senaste. Kul med alla invävda detaljer från orginaltriliogin.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
893422
May 19, 2005 - 1:55 am
sp_Permalink sp_Print

Helt okej.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
893510
May 19, 2005 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Första 45 min var en klar besvikelse, men efter den blev den helt ok.
8/10

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
893527
May 19, 2005 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print
Krqagyzzz
Member
Medlem
893537
May 19, 2005 - 11:05 am
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: http://www.bojkott.nu?

Är inte detta lite patetiskt? Posta en länk till ett löjligt försök att få den svenska filmindustrin att gå i stöpet. Har det någonsin kommit för dig att denna tråd handlar om Star Wars Episod 3 och inte om fildelning.

Airhead
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
893606
May 19, 2005 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Alldeles fantastiskt underbart bra! GÅ och se!
Däremot fattar jag inte varför ni som köade gjorde det, inte hört talas om SF.se? 😛

Krqagyzzz
Member
Medlem
893660
May 19, 2005 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Airhead wrote: Alldeles fantastiskt underbart bra! GÅ och se!
Däremot fattar jag inte varför ni som köade gjorde det, inte hört talas om SF.se? 😛

vad? Misslyckades SF denna gång med? Lyckades du köpa biljett i söndags via sf.se till premiärnatten?

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
893735
May 19, 2005 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Airhead]Alldeles fantastiskt underbart bra! GÅ och se!

vad? Misslyckades SF denna gång med? Lyckades du köpa biljett i söndags via sf.se till premiärnatten?

Ska det inte gå? Fanns runt 500 biljetter sammanlagt i Heron City (närmast för mig, den jag kollade på) i tisdags kvar till premiärnatten 🙂

Drinitiev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
893779
May 19, 2005 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

*Risk för spoiler för petiga!*

Så... såg den på premiären jag med och kan bara säga:
Wooo! Vilken inledning, skrattade hutlöst.
Tyckte första delen av filmen var helt klart bättre än den andra... vissa saker somman väntade på under filmen men när dom kom.. njae.. men tyckte filmen i helhet var jättebra, speciellt början med alla BRA skämnt:P inte torra..;)

Airhead
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
893911
May 19, 2005 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Airhead]Alldeles fantastiskt underbart bra! GÅ och se!

Fanns massor med biljetter kvar här i Uddevalla på onsdag morgon så det var inga problem alls 🙂

zTARFAJTER
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 63
894040
May 19, 2005 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

General Grievous var bäst. Hostade o lunkade fram 🙂

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
894044
May 19, 2005 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm den var väl OK filmen... bäst i den senare trilogin. Däremot tyckte jag det var lite lamt spel av Ewan som Obi-Wan ibland...

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
894053
May 19, 2005 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

vilka dör?!?! =)

jaha då är det bara att gå och se den då.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
894078
May 19, 2005 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Två skrattretande scener i filmer:

När kejsaren säger till Anakin i princip "Om du blir ond så kan du rädda Padmé, gå nu och döda en massa människor." och Anakin svarar "Öhh ja OK."
Så sjukt banalt att jag fick tårar i ögonen. 😉

Den andra skrattretande scenen är när Darth Vader får sin mask och dräkt och reser sig upp i vad som ska föreställa en mäktig scen. Mitt bland all hightech CG-renderade bakgrunder sitter det två 5x5 cm stora lysande knappar på hans dräkt.
När han sedan går ner på knä för att skrika "Nooo" i något överspelat opera-liknande läge blev det bara för mycket och alla på min bänkrad började skratta och fnissa.

Det sjuka är att KOTOR2 lyckas ge en ofantligt mycket mer insiktsfull och spännande syn på Dark vs Light side än vad den här filmens urvattnade trams någonsin kommer i närheten av.

En annan rolig scen är när kejsaren står som något deformerat väsande freak och utser sig själv till diktator och alla senatorer bara jublar.

När de sedan mot slutet drar till med "Att se allt i svart eller vitt är en aspekt av the Dark Side" drar man lite sådär lagom på smilgroparna igen. För mer autistiskt polariserat än den här filmens porträtt av Dark vs Light är det fanimej svårt att få till.

Som tur är har man DVD-boxen med originalfilmerna hemma. Synd bara att man inte kan välja om man vill se "extended" eller "vanliga" versionerna på den. CGn är så uppenbar att den sticker i ögonen tråkigt nog.

Krqagyzzz
Member
Medlem
894151
May 20, 2005 - 7:55 am
sp_Permalink sp_Print

GatriC wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Airhead]Alldeles fantastiskt underbart bra! GÅ och se!

Ska det inte gå? Fanns runt 500 biljetter sammanlagt i Heron City (närmast för mig, den jag kollade på) i tisdags kvar till premiärnatten 🙂

ja, men tisdag är inte söndag.

Airhead wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Airhead]Alldeles fantastiskt underbart bra! GÅ och se!

Fanns massor med biljetter kvar här i Uddevalla på onsdag morgon så det var inga problem alls 🙂

jaja, men du kunde inte boka de biljetterna redan i söndags.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
894228
May 20, 2005 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Gueno]Bara nördar går på premiären.

Har typ samma känsla. Vad är det som är så viktigt att se den först av alla?

Har inte sett Episode II än...har tänkt göra det länge nu, men har liksom inte blivit av.

tv3 22 MAJ...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 252
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL