March 11, 2003
asnan wrote:
Ska se filmen på lördag, jag kommer iafl inte att bli besviken,
Men det är ju klart att det är svårt om man inte är insatt.
Väntat på detta i 3-4 år...
Alltså, tror du att du har någon slags ensamrätt på Star Wars? Vad får dig att tro att du är mer "insatt" än någon annan? Vissa av oss väntade bara 16 år, för att sedan få se en skitfilm som Phantom Menace. Du får gilla de nya filmerna om du vill, men varför antyda att andra här skulle vara totalt ovetande om allt som har med Star Wars att göra?
May 10, 2005
denstore wrote: [quote=asnan] Ska se filmen på lördag, jag kommer iafl inte att bli besviken,
Men det är ju klart att det är svårt om man inte är insatt.
Väntat på detta i 3-4 år...
Alltså, tror du att du har någon slags ensamrätt på Star Wars? Vad får dig att tro att du är mer "insatt" än någon annan? Vissa av oss väntade bara 16 år, för att sedan få se en skitfilm som Phantom Menace. Du får gilla de nya filmerna om du vill, men varför antyda att andra här skulle vara totalt ovetande om allt som har med Star Wars att göra?
Blir bara så less på att folk ser ratar ett försök 🙂
Sålänge lucas skiter i det så... Starwars är starwars och ska fortsätta vara det.
Jag äger ingen ensam rätt om starwars, men lite irriterad blir man när man kliver in i en tråd
där folk tror att det är en serie..
May 17, 2002
home again som det visst heter.
bra film i det stora hela. Dålig start med för många torra skämt. Bättrade sig för att tidvis vara riktigt bra men föll något de sista minutrarna. Helt klart den bästa av de tre senaste. Kul med alla invävda detaljer från orginaltriliogin.
May 17, 2002
Laglorden wrote: http://www.bojkott.nu?
Är inte detta lite patetiskt? Posta en länk till ett löjligt försök att få den svenska filmindustrin att gå i stöpet. Har det någonsin kommit för dig att denna tråd handlar om Star Wars Episod 3 och inte om fildelning.
July 4, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Airhead]Alldeles fantastiskt underbart bra! GÅ och se!
Däremot fattar jag inte varför ni som köade gjorde det, inte hört talas om SF.se? 😛
vad? Misslyckades SF denna gång med? Lyckades du köpa biljett i söndags via sf.se till premiärnatten?
Ska det inte gå? Fanns runt 500 biljetter sammanlagt i Heron City (närmast för mig, den jag kollade på) i tisdags kvar till premiärnatten 🙂
October 18, 2004
*Risk för spoiler för petiga!*
Så... såg den på premiären jag med och kan bara säga:
Wooo! Vilken inledning, skrattade hutlöst.
Tyckte första delen av filmen var helt klart bättre än den andra... vissa saker somman väntade på under filmen men när dom kom.. njae.. men tyckte filmen i helhet var jättebra, speciellt början med alla BRA skämnt:P inte torra..;)
May 10, 2005
Krqagyzzz wrote: [quote=Airhead]Alldeles fantastiskt underbart bra! GÅ och se!
Däremot fattar jag inte varför ni som köade gjorde det, inte hört talas om SF.se? 😛
vad? Misslyckades SF denna gång med? Lyckades du köpa biljett i söndags via sf.se till premiärnatten?
Fanns massor med biljetter kvar här i Uddevalla på onsdag morgon så det var inga problem alls 🙂
November 29, 2001
Två skrattretande scener i filmer:
När kejsaren säger till Anakin i princip "Om du blir ond så kan du rädda Padmé, gå nu och döda en massa människor." och Anakin svarar "Öhh ja OK."
Så sjukt banalt att jag fick tårar i ögonen. 😉
Den andra skrattretande scenen är när Darth Vader får sin mask och dräkt och reser sig upp i vad som ska föreställa en mäktig scen. Mitt bland all hightech CG-renderade bakgrunder sitter det två 5x5 cm stora lysande knappar på hans dräkt.
När han sedan går ner på knä för att skrika "Nooo" i något överspelat opera-liknande läge blev det bara för mycket och alla på min bänkrad började skratta och fnissa.
Det sjuka är att KOTOR2 lyckas ge en ofantligt mycket mer insiktsfull och spännande syn på Dark vs Light side än vad den här filmens urvattnade trams någonsin kommer i närheten av.
En annan rolig scen är när kejsaren står som något deformerat väsande freak och utser sig själv till diktator och alla senatorer bara jublar.
När de sedan mot slutet drar till med "Att se allt i svart eller vitt är en aspekt av the Dark Side" drar man lite sådär lagom på smilgroparna igen. För mer autistiskt polariserat än den här filmens porträtt av Dark vs Light är det fanimej svårt att få till.
Som tur är har man DVD-boxen med originalfilmerna hemma. Synd bara att man inte kan välja om man vill se "extended" eller "vanliga" versionerna på den. CGn är så uppenbar att den sticker i ögonen tråkigt nog.
May 17, 2002
GatriC wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Airhead]Alldeles fantastiskt underbart bra! GÅ och se!
Ska det inte gå? Fanns runt 500 biljetter sammanlagt i Heron City (närmast för mig, den jag kollade på) i tisdags kvar till premiärnatten 🙂
ja, men tisdag är inte söndag.
Airhead wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Airhead]Alldeles fantastiskt underbart bra! GÅ och se!
Fanns massor med biljetter kvar här i Uddevalla på onsdag morgon så det var inga problem alls 🙂
jaja, men du kunde inte boka de biljetterna redan i söndags.
1 Guest(s)