Star Wars Episode III !!!|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Star Wars Episode III !!!
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
sp_UserOfflineSmall Offline
895555
May 22, 2005 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Agge wrote:
Hur skulle Episode III ha varit för att du skulle gilla den?

Här mitt betyg på alla filmerna iaf 🙄 wink

Episode III: 5/5

Det blir lite för mycket ibland samt att dialogen har i många fall stora brister, iaf enligt mig.

Jonas H
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 64
895604
May 22, 2005 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

På vår biograf kom man in för halva priset om man klädde ut sig till nån ur SW, funderade fan på att tejpa fast en kanelbulle på vart öra men bangade tillslut :/

Och btw, jag gillade filmen

agge
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
895661
May 23, 2005 - 1:44 am
sp_Permalink sp_Print

Flicka (Sidius): "Hitler nu får du allt ta och sluta mörda judarna, det är ju inte så snällt faktiskt"
Hitler (Anakin): "Ok, jag ska sluta."
Visst, man kan köpa att kärleken (Dark Side) gjort honom blind. Men man får fan ta och göra det lite mer övertygande än såhär.

Första Star Wars filmen (Episode IV):

Nä, jag vill inte följa med dig och bli en jedi.

Oj nu dog allihop.

Okej, jag följer med.

:bgrin:

(inte exakt så, men ett bra exempel på dåligt skådespeleri. Förövrigt är Luke's "Nooo" i episode V ungefär lika fånigt som Anakin's när han blir Darth Vader i episode III. Medvetet kanske? )

asnan
Medlem
Forum Posts: 126
896056
May 23, 2005 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=asnan]UndaC, om du inte visste det förförs anakin av
den mörka sidan av kraften, hans vilja tillintegjordes
Och sidius kontrollerar honom totalt
Sidius har kontrollerat många människor tidigare

Givetvis förförs han av den mörka sidan.
Dock finns det ju ett upplägg här som hade kunnat göra slitningen mellan det onda och det goda till något riktigt intressant och gripande. (Vilket är det intryck jag fått att det skulle vara när man läst om filmen tidigare.)
Istället blir det bara extremt banalt.

"Hur skulle Episode III ha varit för att du skulle gilla den?"
Det hade räckt med att jag sett den i en bättre biograf, för då hade jag iaf. kunnat njuta av effektkavalkaden. 😉
Nämen skämt å sido så som sagt: gör skiftningen mellan Light och Dark intelligent istället för att dumma ner storyn. Allt faller ju på att alla var så osannolikt korkade: senaten, Anakin, Padmé.
Visst lite av SW-konceptet är just att Dark side är förförisk och lägger sig som skygglappar för folks ögon. Problemet är ju att de tar de till sådana löjliga extremer att det bara blir fjantigt i den här filmen.

En paralell till en fiktiv film som skulel kunna jämföra sig med samma simpla story är typ:
"Hitlers alternativa story"
Där filmen handlar om vad som skulle hänt om Hitler förälskat sig i en flicka som inte gillade hans "politik" och där själva epicentret av filmen utgörs av en scen som går som följer:
Flicka (Sidius): "Hitler nu får du allt ta och sluta mörda judarna, det är ju inte så snällt faktiskt"
Hitler (Anakin): "Ok, jag ska sluta."
Visst, man kan köpa att kärleken (Dark Side) gjort honom blind. Men man får fan ta och göra det lite mer övertygande än såhär.

Övertygande nog för att han dödar sin fru, och alla jedi-riddare i templet
Sant, men att skylla på GL för detta är löjligt av dig, skyll istället på
dom som vill att filmerna ska bara hålla en viss längd, jag hade suttit i 3 timmar extra tex bara för att se när Yoda åker till dagobah, duellerar
sith lorden, vinner och bosätter sig, eller hur obi wan bosätter mig,
lägg även till att man bror vill se mera om boba fett ( hur han skapas )
så förstår du ganska snabbt att denna filmen igentligen är orimlig att få in på en bio duk 🙂
Helt klart väldigt bra film på den korta stunden som fanns att röra sig med

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
896080
May 23, 2005 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

asnan wrote:
Övertygande nog för att han dödar sin fru, och alla jedi-riddare i templet
Sant, men att skylla på GL för detta är löjligt av dig, skyll istället på
dom som vill att filmerna ska bara hålla en viss längd, jag hade suttit i 3 timmar extra tex bara för att se när Yoda åker till dagobah, duellerar
sith lorden, vinner och bosätter sig, eller hur obi wan bosätter mig,
lägg även till att man bror vill se mera om boba fett ( hur han skapas )
så förstår du ganska snabbt att denna filmen igentligen är orimlig att få in på en bio duk 🙂
Helt klart väldigt bra film på den korta stunden som fanns att röra sig med

Nu får du ju ge dig. Kan inte Lucas göra en bra film på under 3 timmar, då är han helt jäkla inkompetent som regissör och manusförfattare.
Manusen har varit alla de tre senaste filmernas svaga punkt. Lucas envisas med att försöka rädda filmerna med effekter, men t.o.m. där misslyckas han.
Det stora problemet ligger egentligen hos George Lucas själv, då han har gjort för mycket för att "familjeanpassa" filmerna. Han försöker förklara saker som inte behöver förklaras, och han förlöjligar berättelsen med slapstickhumor och bondromantik.

När det kommer tillskådespeleriet blir man nästan förvånad över hur dåliga de är. Kunde man inte fått tag i bättre skådisar till dessa filmerna? Det är ju så att man skäms på deras bekostnad. Vilka bottennapp.
Med tanke på hur mycket de här filmerna har kostat, så kunde man ju förväntat sig att man hade sett till att få en bra skådis som Anakin. Nu blev det ju nästan en repris på Mark Hamill, vilket antagligen är den absoulut svagaste punkten i de riktiga filmerna. Och ja, jag säger de riktiga, för de här filmerna är rena jäkla smörjan.

asnan
Medlem
896229
May 23, 2005 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår inte riktigt vart du får in Lucas kompetens i det hela.
Förstår inte riktigt hurvida det är relevant till diskussionen.
Effekterna i denna filmen är varken överdrivna eller imponerade, tycker du det borde du skämmas.
Visst har han familjeanpassat filmerna
Tex är scenen bortklipp där anakin går in i ynglingarnas kammare
och hugger sönder alla...Den scenen VILLE GL ha med.
Men vem som avbröt honom ifrån att överhuvudtaget publicera den har jag ingen aning om.
Skådespelarna är bra, verkligen bra.
Undrar om du har sett Ewan i flera filmer än SW, verkar ju inte så. Haydien Christian gör sitt väldigt bra också.
Tror du tyvärr står för långt utanför för att ens överhuvudtaget uppfatta mig när jag börjar disskutera Star Wars, där är du en bit ifrån.
Om vi borser ifrån allt du babblar om skådisar och effekter ( vad mer brukar typex på dig pladdra om? ) Manus, ja just...
Manuset är SW, inget annat. ( nuff said )
Att fansen har övergett episode 1, och alla andra
För att sedan använda den filmen som "Oj vad töntigt starwars är, jag menar kolla bara på EPISODE 1 )
Är ju nästintill barnsligt gjort, ingen tvingade er att se filmerna.
Barnsligt överhuvudtaget...

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
896246
May 23, 2005 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Att påstå att skådisarna är bra i de tre senaste filmerna är ju ett stort skämt.. är så jävla stelt och tråkigt allt de gör och säger..

denstore
Member
Medlem
896253
May 23, 2005 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

asnan wrote: Förstår inte riktigt vart du får in Lucas kompetens i det hela.
Effekterna i denna filmen är varken överdrivna eller imponerade, tycker du det borde du skämmas.
Men vem som avbröt honom ifrån att överhuvudtaget publicera den har jag ingen aning om.
Undrar om du har sett Ewan i flera filmer än SW, verkar ju inte så. Haydien Christian gör sitt väldigt bra också.
Tror du tyvärr står för långt utanför för att ens överhuvudtaget uppfatta mig när jag börjar disskutera Star Wars, där är du en bit ifrån.
Om vi borser ifrån allt du babblar om skådisar och effekter ( vad mer brukar typex på dig pladdra om? ) Manus, ja just...
För att sedan använda den filmen som "Oj vad töntigt starwars är, jag menar kolla bara på EPISODE 1 )
Barnsligt överhuvudtaget...

Jag får in Lucas kompetens i det genom att det är han som har regisserat, skrivit manus, och delvis producerat filmen. Mer involverad i filmen kan han inte bli, om han inte skulle spelat karaktärerna också. Och fasen vet om det inte hade blivit bättre.:)
Frågan är bara hur du överhuvudtaget kan påstå att skådisarna är bra?!? Du kan inte sett något annat än Star Wars de sista 10 åren om du tycker att detta var bra skådespeleri. Gud, Persbrant hade varit bättre som Anakin.:D
Det är inte alls barnsligt att kritisera film. Däremot är det barnsligt att komma med argument som att filmen hade varit perfekt om den var 10 timmar lång. Att du sedan tycker att manus är oväsentligt, det gör ju inte det hela bättre. Är du seriös? Jag börjar nästan tro att du driver med oss.
Jag förstår att din lilla värld för tillfället enbart kretsar kring Star Wars, och jag förstår varför, men du måste också inse att George Lucas har gjort den här filmen för att tjäna pengar, och det är där det hela fallerar. Filmen är tillrättalagd och bjuder inte på särskilt mycket mer än snygga vyer, pompös musik och en banal historia. Ingen av dessa tre filmerna tillför något som helst till Star Wars. Snarare blev nog detta spiken i kistan för temat.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
896281
May 23, 2005 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Gud, Persbrant hade varit bättre som Anakin.:D

:)R

Som filmvetare måste jag säga att de senaste SW-filmerna var långt ifrån imponerande. Skulle jag ge dom något betyg så handlar om kanske 3/5 på dom men det är egentligen bara för att det är SW, om det vore någon icke-känd dussin-scifi så en stark tvåa på den första och en svag tvåa på den andra mest för de pampiga strisscenerna, i övrigt är de tyvärr alltför torra och familjeanpassade. Musiken är väl egentligen det bästa med dom. Skådespelarinsatserna i den första är rätt ok långa stunder, medan i tvåan man börjar undra om han råkat blanda ihop papprena med "rejects" och "actors".

Som denstore även nämde så gör även hans försök till att förklara mystiken runt omkring det hela så mycket värre än han med största sannolikhet menat det. Star Wars levde ju på detta. Att försöka förklara SW genom "våra" regler är ju att försöka likna det med vår värld vilket är helt fel tänkt från första början. Med absolut största sannolikhet ett försök att få den moderna generationen att komma in i den gamla SW-eran som bara blir så fel.

//Andreas

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
896289
May 23, 2005 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg den nyss.
Vart aningen besviken på effekterna. cry
Rustningarna var ju animerade och lavascenen var kasst gjord. :arg:

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
896310
May 23, 2005 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

asnan wrote: Förstår inte riktigt vart du får in Lucas kompetens i det hela.

Vi diskuterar filmen. Lucas har gjort filmen. Större delen av filmen bygger direkt på Lucas beslut.
Hela konceptet SW bygger på Lucas tankar och idéer.

Inte överdrivna i sitt utförande. Överdrivna i sin kvantitet och hur de implementeras, vad de används till osv.
Om man ska skämmas för att man har en åsikt om huruvida specialeffekter är överdrivna eller ej så undrar jag vad man ska göra om man råkar fisa i en hiss man delar med den där assnygga grannen. 🙂

Du är nog ganska lost om du tror att någon här menar att filmen inte är tillräckligt våldsam eller blodig.
Det barsliga i filmen är dess totalt banala framtoning, dess övertydlighet och upprepning.
(Sen personligen skulle jag också förpassa effektkavalkaderna till barnkammaren men det är ju en annan femma.)

Undrar om du har sett Ewan i flera filmer än SW, verkar ju inte så.
Haydien Christian gör sitt väldigt bra också.

Om skådespelarna är bra eller ej är fullkomligt subjektivt. Deras tidigare meriter är av föga värde för bedömningen av denna film.
Personligen har jag mest svårt för Anakin. När han tar "stora ord i munnen" (vilket knappast är stora ord egentligen) så låter han snarast som en femåring som har tebjudning med sina nallar och försöker låtsas vara vuxen. Han accent är fullkomligt grotesk och man hör verkligen hur onaturligt det är för honom att prata så.

Lustigt, de flesta av oss gick nog på bio för att se en film, inte för att se "vafan-som-helst-som-har-med-Star-Wars-att-göra". 😉

Nonsensical.

Ingen tvingar mig att se något, betyder det att man inte ska kunna kritisera eller kommentera något heller. Tänk efter lite, vi är på ett diskussionforum. Vad står på menyn härnäst, att du går in i grafikkortsforumet och säger åt en snubbe som har problem med sitt grafikkort att "ingen tvingade dig att köpa det så håll käften"?
För övrigt ser jag inte vem som skulle stå för ditt citat. Fansen älskar de riktiga Star Wars-filmerna ju och skulle aldrig säga att Star Wars är töntigt. 😉

asnan
Medlem
896351
May 23, 2005 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=asnan]Förstår inte riktigt vart du får in Lucas kompetens i det hela.

Vi diskuterar filmen. Lucas har gjort filmen. Större delen av filmen bygger direkt på Lucas beslut.
Hela konceptet SW bygger på Lucas tankar och idéer.

Inte överdrivna i sitt utförande. Överdrivna i sin kvantitet och hur de implementeras, vad de används till osv.
Om man ska skämmas för att man har en åsikt om huruvida specialeffekter är överdrivna eller ej så undrar jag vad man ska göra om man råkar fisa i en hiss man delar med den där assnygga grannen. 🙂

Man säger "Förlåt jag åt kina mat igår, har lite kvar i kylskåpet
Vill du kommer över på en sväng?"

Du är nog ganska lost om du tror att någon här menar att filmen inte är tillräckligt våldsam eller blodig.
Det barsliga i filmen är dess totalt banala framtoning, dess övertydlighet och upprepning.
(Sen personligen skulle jag också förpassa effektkavalkaderna till barnkammaren men det är ju en annan femma.)

Den är inte så pass våldsam som den borde vara, orginalet är mörkare och hemskare.

Undrar om du har sett Ewan i flera filmer än SW, verkar ju inte så.
Haydien Christian gör sitt väldigt bra också.

Om skådespelarna är bra eller ej är fullkomligt subjektivt. Deras tidigare meriter är av föga värde för bedömningen av denna film.
Personligen har jag mest svårt för Anakin. När han tar "stora ord i munnen" (vilket knappast är stora ord egentligen) så låter han snarast som en femåring som har tebjudning med sina nallar och försöker låtsas vara vuxen. Han accent är fullkomligt grotesk och man hör verkligen hur onaturligt det är för honom att prata så.

Vore kul om du kom med ett ex
Han har ju ingen lätt roll direkt.

Lustigt, de flesta av oss gick nog på bio för att se en film, inte för att se "vafan-som-helst-som-har-med-Star-Wars-att-göra". 😉

Hmm, lite så är det för mig, men sne har jag ju läst dom flesta böckerna
allt som innehåller Star wars bör undersökas

Nonsensical.

Ingen tvingar mig att se något, betyder det att man inte ska kunna kritisera eller kommentera något heller. Tänk efter lite, vi är på ett diskussionforum. Vad står på menyn härnäst, att du går in i grafikkortsforumet och säger åt en snubbe som har problem med sitt grafikkort att "ingen tvingade dig att köpa det så håll käften"?
För övrigt ser jag inte vem som skulle stå för ditt citat. Fansen älskar de riktiga Star Wars-filmerna ju och skulle aldrig säga att Star Wars är töntigt. 😉

Något åt det hållet skulle jag säga
Nej du, det finns en hel del som har ett och annat att säga till om de filmerna.
Skiter mest i bild/ljud/skådespeleri

Skulle kunnat vara GL Själv som satt på en pinn-stol och läste ur en bok
med en kopp kaffe bredvid sig, eller vid en öppen spis
Det är en saga, hur det framförs är en annan femma...

Hade iofs ett lite roligt ut om piff och puff duellerade i lava molnen

Antar med din ålder att du är runt 20?!

denstore: Jag orkar inte såhär på rakhand dra av en jätte lång diskussion med dig eller motargument, det hela tog emot ( och började svida i ögonen ) när din styckindelning liknande som du beskrivit det GL`s manus

Men Torsdags kväll har jag nog snarast ett svar inlägg
Håll till godo

agge
Medlem
Forum Posts: 141
896353
May 23, 2005 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm... Om jag har förstått rätt så är ni kritiska till de nya filmerna pga:

1. Dåliga skådespelare
2. För mycket specialeffekter
3. Övertydlighet och förklaringar till allt
4. Dåligt/löjligt/banalt/tramsigt manus

Då tar vi den första Star Wars filmen som kom 1977:

1. Halvdant skådespeleri.

2. Då revolutionerande specialeffekter, anledningen till att Star Wars blev så populärt. Det var specialeffekterna, inte storyn i första hand, som faktiskt är lite tunn i första filmen.

3. Antar att ni menar att man redan innan episode IV vet att Anakin är Darth Vader, och att "the force" går i arv. Eller? Vad skulle annars de nya filmerna ha handlat om?

4. Menar ni att det krävs en kärnfysiker för att förstå handlingen i de gamla filmerna eller? 😎

De äldre filmerna har sin charm, och är fortfarande kul att se på. Att ens i sin vildaste fantasi tro att efterföljare, 22 år senare, ska vara lika "revolutionerande" är som att dissa filmerna redan innan man sett dom.

Eftersom allt som har gjorts efter 1983 är uselt enligt en del här ( :p ), så har jag en fråga:

De äldre filmerna har fixats till med brusreducering osv. Några nya scener har lagts till, och de har släppts på DVD med bra bild och Dolby Digital 5.1 EX ljud. De är inte 100% identiska med det som visades på bio för 22-28 år sedan. Betyder det att ni hellre ser "originalen" på sunkiga VHS-kassetter med mono-ljud? Isåfall lägger jag ner argumenteringen. Det blir som att diskutera med en Mac-fanatiker - inte värt mödan :bgrin:

asnan
Medlem
896356
May 23, 2005 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska försöka ge er alla fullständigare svar, ska plugga matte nu, upp imorrn klockan sju
har matte prov på morgonen.
Och på kvällen tills onsdag kväll är jag borta
Hemma igen torsdag, som sagt håll tills godo tills jag är tillbaka, alla stav fle, alla fel öht , jag ber om ursäkt, tankspridd/trött och så vidare just nu, men jag lovar er, ska försöka stå pall bättre emot 3 pers än såhär för det klarar jag 🙂

Ganska intressant att se eran syn, ska försöka posta & översätta era inlägg till nått star wars relaterat forum, förmodligen för att kunna svara utförligare än vad jag själv kan...

denstore
Member
Medlem
896361
May 23, 2005 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Agge wrote: Ni är för roliga. Om jag har förstått rätt så är ni kritiska till de nya filmerna pga:

1. Dåliga skådespelare
2. För mycket specialeffekter
3. Övertydlighet och förklaringar till allt
4. Dåligt/löjligt/banalt/tramsigt manus

Då tar vi den första Star Wars filmen som kom 1977:

1. Halvdant skådespeleri.

2. Då revolutionerande specialeffekter, anledningen till att Star Wars blev så populärt. Det var specialeffekterna, inte storyn i första hand, som faktiskt är lite tunn i första filmen.

3. Antar att ni menar att man redan innan episode IV vet att Anakin är Darth Vader, och att "the force" går i arv. Eller?

4. Menar ni att det krävs en kärnfysiker för att förstå handlingen i de gamla filmerna eller? 🙄

1.Den enda dåliga skådisen i Star Wars var Mark Hamill. De övriga var helt OK.

2.Sjävklart var effekterna roliga i Star Wars. Men man tummade inte på känslan i filmen bara för att få visa upp de fina effekterna. Effekterna byggdes runt handlingen, inte tvärt om.

3. Vad menar du?

4. Nej, det är inte komplexiteten som är för låg i de nya filmerna. Snarare tvärt om. Man krånglar till det, och har tappat det som var storheten i Star Wars. Folk tror att Star Wars är Sci-Fi, men det är det inte. Det är en sagoberättelse, fantasy om man så vill, men det var just det som var det fantastiska. En rak, okomplicerad historia om gott och ont. Det är sånt folk vill ha, inte en massa dravel, stickspår och märkliga förklaringar om sånt som inte behöver förklaras.

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
896367
May 23, 2005 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, personligen tyckte jag den var väldigt bra, dock hade jag ett litet problem med alla fantastiska panoramor som man severades, det kändes lite för mig att det var lite väl mycket av det goda, tidernas största rymdstrid direkt i början etc.

När denna kommer ut på DVD så får den sin givna plats mellan tvåan och fyran. Om jag skulle rangordna filmerna så skulle jag väl placera de äldre framför de nyare trots att tekniskt sett så är de äldre väldigt sunkigt gjort gentemot de nyare som verkligen skildrar främmande platser på sådant sätt att man känner sig vara på en annan plats. Tex när kod 66 implementerades så såg man de olika Jedigeneralerna på olika platser (främst lockades jag av den helskumma miljön där den kvinnliga twileekgeneralen dödades, måste ha DVDn;) )

Tyckte denna filmen var bra på sätt och vis som visade lite i gråskalor då man såg hur Jedis verkligen hade makten, skulle verkligen vara med i frontlinjen och visa "den rätta vägen" etc.

Får nog se den igen innan jag kan bilda mig en korrekt uppfattning. Dock så kan jag definitivt inte "dissa" denna film.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
896433
May 24, 2005 - 1:17 am
sp_Permalink sp_Print

Tyckte den var helt ok faktiskt, lite synd att Anakin blir Darth Vader på typ 30 minuter, man kanske kunde dragit ut på det lite det var ju trotts allt det man ville se. Sen var det såååååååååååååååå löjligt när han skrek Padmé(eller vad nu hon heter), HAHA fyfan det var ingen höjdare.

Annrs helt klart MYCKET bättre än LOTR som su#er häst###, där kan vi snacka om bra film att somna till, halvtaskig historia(som är riktigt långdragen och tråkig). Enda + är musiken och skådespelarna resten är bara förväntingarna av de som läst boken som gör att alla tycker den är SÅ bra.

Klockan är 03:26, summerar:

LOTR suger,
SW äger.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
896438
May 24, 2005 - 1:49 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:

1.Den enda dåliga skådisen i Star Wars var Mark Hamill. De övriga var helt OK.

Säger bara Harrison Ford, världens mest överskattade skådis, killen agerar ju som om han precis svept 3 6or på någon VIP avdelning, så jävla pompös, stel och rakt ut "plain". Ingen känsla. Mark Hamill är överlägsen i mina ögon... yoda dockan slår iofs alla.

CurunirOfValinor
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
896459
May 24, 2005 - 6:25 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Tyckte den var helt ok faktiskt, lite synd att Anakin blir Darth Vader på typ 30 minuter, man kanske kunde dragit ut på det lite det var ju trotts allt det man ville se. Sen var det såååååååååååååååå löjligt när han skrek Padmé(eller vad nu hon heter), HAHA fyfan det var ingen höjdare.

Annrs helt klart MYCKET bättre än LOTR som su#er häst###, där kan vi snacka om bra film att somna till, halvtaskig historia(som är riktigt långdragen och tråkig). Enda + är musiken och skådespelarna resten är bara förväntingarna av de som läst boken som gör att alla tycker den är SÅ bra.

LOTR suger,
SW äger.

Håller med dig i allt (speciellt att LOTR suger) förutom att jag inte gillade episod 3 lika mycket som du. 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
896462
May 24, 2005 - 6:34 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Tyckte den var helt ok faktiskt, lite synd att Anakin blir Darth Vader på typ 30 minuter, man kanske kunde dragit ut på det lite det var ju trotts allt det man ville se. Sen var det såååååååååååååååå löjligt när han skrek Padmé(eller vad nu hon heter), HAHA fyfan det var ingen höjdare.

LOTR suger,
SW äger.

Du måste varit redigt trött 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 475
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL