July 27, 2002
Håller på med en dokumentär i engelskan. Ska använda mig av lite subkulturer (mest för dess musik) och kolla på vilket sätt de sänder sina budskap i musiktexterna. Det måste inte finnas budskap i texterna, bara kulturen har en grund i musikgenrer så ordnar sig resten..
Har ni tips om några självklara val? Jag har hittils valt punkare och hippies, tänker ha med reggae också .. finns det några fler bra?
Ni som inte förstår vad jag menar så kan jag ta reggae som ett exempel. De sjunger ju mestadels om att de kom ifrån afrikakolonier till america som slavar, och för att bevisa detta är det ju bara lyssna på Bob marleys buffalo soldier .. Sådana exempel gillar jag
November 27, 2003
Den sanna death metal:en med Quorton/Bathory, Venom, Burzum, Mayhem etc. En rätt vrickad subkultur med väldigt hängivna fans och du kan egentligen ta vilken låt som helst av de tidigare nämda och hitta "satan" i texten.
EDIT: http://www.anus.com/ (American Nihilist Underground Society )
//Andreas
April 14, 2005
Black metal?
Det blev ju upplopp i argentina eller var fan det var när biljetterna till gorgoroth tog slut, och de fick typ kalla in militärpolis och skit. Rätt lustigt. Kan nog fixa källa också om det kniper ska ni se 🙂
EDIT:
"09.11.2004 - Special forces gas Gorgoroth audience in San Salvador
Gorgoroth made the headlines in the major papers in Latin America after performing a show which created big riots in San Salvador. The audience got so extatic over the presence of the first black metal act visiting their country that the situation got totally out of control. The secutity and the police could not handle the people outside the venue so they had to call in the special forces "del cuerpo de Proteccion a Personalides Importantes" (PPI). When the PPI reached the venue the masses of people not getting a ticket for the already sold out show kicked in the entrancedoor and lots of fighting between the audience began. The audience started to kick in doors and toilets, several injuries occured and major damages to the venue. The PPI decided in the end to use gas on the audience to get the situation under control. When Gorgoroth entered the stage 30 security people had to be on stage preventing the audience to enter it. The fighting maintained through Gorgoroths performance and the PPI and the police had to hold the audience inside the venue with firearms to get the band in safety. Gorgoroth came from the incident without any injuries."
För er som kan spanska:
http://www.gorgoroth.org/news/.....vador3.jpg
February 12, 2003
jarlen wrote: Grunge? Med Nirvana o Foo Fighers.. nu får jag säkert på käften av någon grungare (som dock verkar vara lite på utdöende)...
Okej, måste säga att det där var ganska inbjudande...
Du nämner grunge, men inte Pearl Jam? 🙂
Flanellskjorta och Converse i strl. 56 är Grunge...:P
April 10, 2003
Delph1 wrote: Den sanna death metal:en med Quorton/Bathory, Venom, Burzum, Mayhem etc. En rätt vrickad subkultur med väldigt hängivna fans och du kan egentligen ta vilken låt som helst av de tidigare nämda och hitta "satan" i texten.
EDIT: http://www.anus.com/ (American Nihilist Underground Society )
//Andreas
Hehe majoritet av banden du nyss nämde var iof Black Metal vilket är en mer intresant subkultur som varade en kort period.
Men Döds Metallens uppkomst är också en intresant historia. 😉
1 Guest(s)