July 8, 2003
MessiaH wrote: fluorvätesyra (HF) är också jävligt stark (giftig)... står varningstext på flaskan att en droppe koncentrerad sådan kan leda till döden om man inte uppsöker sjukhus tillräckligt snabbt...
Ohh, gissa om jag skulle ha kul! Jobba på Kåren och ta en droppe i varje drink. =) Då kan man iaf motarbeta lite konkurrens.. =)
February 1, 2003
Jag jobbade ett litet tag på ett lab där man håller på med stålforskning... där fanns det ganska trevliga syror (som aeter skriver så är det hopkok av "diverse" prylar, om man dock bortser från de hopkokade doningarna så vill jag sätta svavelsyran högt på listan för farlighet iom att den torkar ut/förkolnar levande materia...) , ingen nämd ingen glömd =)
kan nämna att jag en dag skulle etsa några prover för att kika på kornstorlekar och inneslutningar i stålet som jag analyserade ... jag tänkte "hmmm undrar hur stark denna syra är...."
smart som man är så måste man ju prova... in i dragskåpet ... tog en legerad-nyckel och stoppade ner som hastigast ... jag hann knappt få ner nyckeln innan legeringen var borta =)
då var det inte den starkaste blandningen heller 😉
jaja ... ta det lugnt om ni inte är utbildade och vill pyssla med sånna doningar ...
June 17, 2002
Mind wrote: hoppas dom har koll på sådana elaka saker, tänk om någon skulle flippa och kuta runt och spraya folk med sådan syra, armar som ramlar av och sönderbrända kroppar överallt.
Har ju redan hänt... Svartsjuka män som har hällt saltsyra i ansiktet på sitt ex o sånt...
March 10, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=Mind]hoppas dom har koll på sådana elaka saker, tänk om någon skulle flippa och kuta runt och spraya folk med sådan syra, armar som ramlar av och sönderbrända kroppar överallt.
Har ju redan hänt... Svartsjuka män som har hällt saltsyra i ansiktet på sitt ex o sånt...
Inte bara män... Har läst om fler kvinnor som gjort det.
Nu ska vi inte vara så feministiska. 😉
January 28, 2003
Dehman wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Mind]hoppas dom har koll på sådana elaka saker, tänk om någon skulle flippa och kuta runt och spraya folk med sådan syra, armar som ramlar av och sönderbrända kroppar överallt.
Inte bara män... Har läst om fler kvinnor som gjort det.
Nu ska vi inte vara så feministiska. 😉
män är VÄLDIGT mycket överrepresenterade i statistiken bara 😛
1 Guest(s)