November 26, 2003
Läser just i Aftonbladet om en busschaufför som utsatts för misshandel av ett ungdomsgäng i Malmö. När jag hör sånt börjar jag smått fundera på hur det vore om de som begår sånt blev straffade med samma mynt och alla tvingades se på i avskräckande syfte. Ja, det är inget man skulle vilja att det blev så, men såna tankar får man ibland. Skulle det funka om folk skrämdes till att vara snälla mot varandra? Antagligen inte, hursomhelst, hoppas missdådarna åker fast, lås in dem och släng bort nyckeln.
June 28, 2001
conny_69 wrote: Jag säger bara..sätt in kameror på alla offentliga platser, inkl. bussar och taxibilar. Låt kamerorna vara dolda och legalisera att man inte behöver informera om att de finns där. Kanske skulle vara nog för att avskräcka kan man hoppas.
Nej, inte dölja kameror, min personliga integritet vill jag behålla.
kamrorna finns för att avskräcka brott därför finns skyltarna, bättre att förhindra brotten än att filma det och 2 månader senare hitta den skyldige.
June 28, 2001
HELIX wrote: Det är väl bättre om man hittar den skyldige 2 månader senare än aldrig..
Näe, det som behövs är många fler poliser som kör på den gamla goda nolltoleransen. Endast då får man resultat.
visste att någon skulle missuppfatta det jag skrev, kamrorna och skylltarna finns i avskräckande syfte så att brotten inte ska begås alls.
Och jag håller med, polisen ska få lov att bonka på folk som är uppenbarligen kriminella, man ska visa respekt för polisen.
Så länge våld är rättvis så är jag helt ok med den.
April 18, 2003
conny_69 wrote: Jag säger bara..sätt in kameror på alla offentliga platser, inkl. bussar och taxibilar. Låt kamerorna vara dolda och legalisera att man inte behöver informera om att de finns där. Kanske skulle vara nog för att avskräcka kan man hoppas.
Varför stanna där? Tänk på att det mesta våldet sker i hemmen, våldtäkter, misshandel, mord osv så då är det väl lika bra att sätta in kameror i alla rum som i big brother...
January 22, 2003
Mind wrote: [quote=HELIX]Det är väl bättre om man hittar den skyldige 2 månader senare än aldrig..
Näe, det som behövs är många fler poliser som kör på den gamla goda nolltoleransen. Endast då får man resultat.
visste att någon skulle missuppfatta det jag skrev, kamrorna och skylltarna finns i avskräckande syfte så att brotten inte ska begås alls.
Och jag håller med, polisen ska få lov att bonka på folk som är uppenbarligen kriminella, man ska visa respekt för polisen.
Så länge våld är rättvis så är jag helt ok med den.
Ja, så gör vi och hoppas att alla poliser har förmåga att instinktivt veta vem som är kriminell och vem som inte är det.
Men det är väll inga problem eftersom att poliser aldrig gör fel 🙄
1 Guest(s)