December 25, 2000
Chewie wrote: Hehe där fick du mig.
Men jag har ju inte Word installerat, kör ju Linux. Så jag får skylla på det 😀
linux har flera bra program för att kolla stavning, aspell är ett bra program(sitter inte vid min egen dator så jag kan inte kolla), finns svenska lexikon till dom också...
June 18, 2001
whoracle wrote: [quote=Jerry]...är han mer än så?
du har bara sett filmen, va?
Jag läste böckerna för 10 år sedan, om du undrar.
Sagan om ringen är bra på sitt sätt, men jag tycker inte man ska glorifiera allt i dem bara för den sakens skull. Att Tolkien hade Bombadill som sin privata lilla favorit har nog en djupare bakgrund i historien än den en vanlig läsare kan ha.
June 18, 2001
Slartibartfast wrote: [quote=Chewie]Jag stör mig inte så mycket på förkortningar om dom är logiska, använder själv "ngn" och "ngt" ganska ofta.
Därimot om ngn skriver att det "värkar vara fel på deras moderkort" fattar jag inte riktigt vart på kortet det gör ont. (Finns fler exempel)
Om man vet med sig att man har svårigheter med stavning, eller helt enkelt inte är så gammal. Så kan man ju till exempel skriva sin text i Word, och sedan rätta med stavningskontrollen.
Då slipper man ivf dom mest onödiga felstavningarna som hadde, altid, dej mfl.
Därimot? däremot heter det. Kanske du skulle skriva i word först så du slipper onödiga felstavningar... 😀
Ah, men det värsta är nästan meningsbrytningen som jag har markerat. Ett litet komma vore på sin plats.
September 13, 2001
ViU wrote: [quote=Chewie]Hehe där fick du mig.
Men jag har ju inte Word installerat, kör ju Linux. Så jag får skylla på det 😀
linux har flera bra program för att kolla stavning, aspell är ett bra program(sitter inte vid min egen dator så jag kan inte kolla), finns svenska lexikon till dom också...
Shhhhh, jo jag vet det, men inte dom. 😀
Du får ju inte röja mig sådär, nu när jag hade klantat mig :bgrin:
September 12, 2001
Analfixerad?
Smittsamt?
Nej killen...det är bara bra att påminna om både det ena och det andra.
Sedan får man inte ta illa vid sig och häva ut sig sådana ord som du gör nu. (i och för sig så tror jag inte att du tog illa vid dej)
Fram för mera liv om stavningens vara eller inte. 🙂
October 27, 2001
Det är mänskligt att fela ja, men vart är vi på väg, om alla struntar i att stava rätt så kommer vi gå bakåt i utvecklingen (Mer än vanligt *host* S *host*)
Jag kan meddela att jag stör mig på alla som skriver fel på han/honom, hon/henne. Jag fattar bara inte hur man kan skriva fel på det, det är ju så självklart!
Jahopp nu fick jag dela med mig av det, då vet ni hur ni ska skriva för att j****s med mig. :bgrin:
July 17, 2002
stormaz wrote: Har faktiskt sagt LOL några gånger IRL, men det fungerar inte lika bra som på IRCn/ICQ. Skall dock försöka att aldrig använda sånna förkortningar IRL, låter ju bara konstigt!
För att inte tala om att folket som faktiskt använder ordet (förkortningen) "lol" IRL ofta uttalar det "loll". Nej, vet de inte ens hur det uttalas så ska de inte ta ordet i sin mun.
Annars så är den här tråden precis vad jag har letat efter, och har precis de inlägg jag vill se. Det är skönt att veta att det är fler än jag som vill skriva snyggt och prydligt.
Tack för mig.
August 21, 2001
The Whistler wrote: [quote=stormaz]Har faktiskt sagt LOL några gånger IRL, men det fungerar inte lika bra som på IRCn/ICQ. Skall dock försöka att aldrig använda sånna förkortningar IRL, låter ju bara konstigt!
För att inte tala om att folket som faktiskt använder ordet (förkortningen) "lol" IRL ofta uttalar det "loll". Nej, vet de inte ens hur det uttalas så ska de inte ta ordet i sin mun.
Annars så är den här tråden precis vad jag har letat efter, och har precis de inlägg jag vill se. Det är skönt att veta att det är fler än jag som vill skriva snyggt och prydligt.
Tack för mig.
Euhm.. inte för att jag använder mig av uttrycket lol IRL, men om jag nu skulle göra det så hade jag nog sagt "loll", det är ju trots allt en engelsk/amerikansk förkortning, vilket då borde innebära att att man säger [lål] istället för [lol] som då rimmar på sol.. fast det kanske inte var det du menade.. vad vet jag..
Jag är förstås inte säker på detta, då varken svenska eller engelska gav särskilt höga siffror i mitt betyg. hmm.. det gjorde iofs inga ämnen nu när jag tänker efter. Kanske är det därför som jag inte bryr mig om ifall folk stavar fel, strular till det med grammatiken..
Huvudsaken är faktiskt att man förstår vad personen vill ha sagt.
Sol på er.
1 Guest(s)