July 14, 2005
Vill bara länka till nyheten att Cancern blivit för tung att bära för legendaren Steve Jobs.
Tycka vad man vill om Apples affärsstrategier och design men dom har definitivt satt sitt märke i teknikhistorien.
Hans efterträdare lär få känna pressen, det kostar att ligga på topp!
July 14, 2005
hawkie: OK, det var väll min lite dåligt underbyggda personliga tolkning av den kortfattade nyheten på DN och SR.
Datorhistoria i allmänhet och Steve Jobs inflytande i synnerhet blev mer intressant sedan man läst om NeXT OS i jämförande tester i tidningar för länge sedan och sett Piraterna i Silicon Valley mm.
January 23, 2001
September 5, 2001
Synd och synd vet jag inte. Tycker Apple är bra av en enda anledning och det är att sporra upp konkurransen mellan Intel/AMD/Nvidia.
Det enda Steve har kommit med är väl ordet innovation. Han borde ha copyright på det. Hans företag är nog det enda i världen som lyckats ta patent på något som någon annan uppfunnit och sen stämma alla som gör likadant.
Det är också kul hur han använder ordet "Innovation" som om det vore "invention".
November 27, 2003
hawkie;1268951 wrote: Synd och synd vet jag inte. Tycker Apple är bra av en enda anledning och det är att sporra upp konkurransen mellan Intel/AMD/Nvidia.
Det enda Steve har kommit med är väl ordet innovation. Han borde ha copyright på det. Hans företag är nog det enda i världen som lyckats ta patent på något som någon annan uppfunnit och sen stämma alla som gör likadant.
Det är också kul hur han använder ordet "Innovation" som om det vore "invention".
Innovention!
September 9, 2009
Apple har alltid varit skräp utan Steve Jobs vid rodret. Han kommer ju däremot vara kvar i styrelsen som ordförande och har en nära personlig relation med den nya vdn så förväntar mig inga större förändringar faktiskt. Det är inte alls omöjligt att vi kommer få se Steve på scen och tillkännage nästa stora produkt från Apple.
Kommer låta som en riktig Apple fanboy nu, men så länge inte cancern tar Steve Jobs har jag svårt att se hur företaget kommer börja gå utför.
1 Guest(s)