March 5, 2002
Jag har märkt att vissa personer tycker det är helt naturligt/ok att backa in en bil i t.ex. Sibas butik å stjäla massa saker. Detta skrämmer mej förvånansvärt mycket... Hur kan man ens ha såna åsikter!?!?!?!? 👿 För mej är det helt sjukt. Det finns inga som helst fördelar med att stjäla (alltså vi snackar inte stjäla godis, utan dyrare grejor), bara nackdelar. Ju mer folk stjäler, desto dyrare blir allting. Det är ett moment22, tills folk fattar att man inte ska stjäla. Tänk om ingen hade piratkopierat, stulit, fuskat på nåt sätt, skatten lär ju ha varit grymt mkt lägre, och allt mkt billigare. Nya spel för 100kr t.ex., skivor för 100 osv. Stjäla? Bara för att företaget är stort och tjänar multimiljoner? Sjukt. :arg:
Skriv din åsikt!
March 5, 2002
Mind wrote: jag har inga moraliska problem av att stjäla från rika, mer normalfattiga skulle jag dock inte nalla av utan bra anledning.
att någon är rik betyder inte att man får stjäla ifrån dem? är ju det dummaste jag har hört. för att bli rik så föds du rik, har jävligt massa tur, eller helt enkelt jobbar å sliter som faaaan. spelar ingen roll, man får ändå inte stjäla. om du tycker så, så tycker jag att det är rätt av mig att stjäla ifrån dej, hur mycket du än tjänar.
June 28, 2001
Fackamato wrote: [quote=Mind]jag har inga moraliska problem av att stjäla från rika, mer normalfattiga skulle jag dock inte nalla av utan bra anledning.
att någon är rik betyder inte att man får stjäla ifrån dem? är ju det dummaste jag har hört. för att bli rik så föds du rik, har jävligt massa tur, eller helt enkelt jobbar å sliter som faaaan. spelar ingen roll, man får ändå inte stjäla. om du tycker så, så tycker jag att det är rätt av mig att stjäla ifrån dej, hur mycket du än tjänar.
vilken planet lever du på igentligen ?
jag skrev att jag inte har några moraliska problem av det, inte att det är rätt.
så sluta reta upp folk med dina jävla antiwarez kampanjer och propaganda skit.
September 11, 2002
man kan ju inte säg att det e rätt o stjäla men visst tycker jag att det inte är lika farligt om nån stjäler från ett stort rikt företag än om nån stjäl från en vanlig svensson..
jag tycker inte det är samma sak..
inte fan rör en dator siba i ryggen. de förlorar inte många ören på det.. försäkrade upp till öronen dessutom..
avrätta mig nu inte fackamoto.. bara säger som jag tycker.. hör jag att siba haft inbrott o 20 datorer stulits bryr jag mig inte nämnvärt.. om en privatvilla haft inbrott o en dator stulits tycker jag det är värre..
January 28, 2003
inga moraliska problem med att stjäla från rika?! du har nog problem med din syn på mitt och ditt... inga rika har bara råkat få en säck pengar i skallen... om det inte är just den rika personen som jobbat ihopa pengarna, så är det någon längre bak i tiden som gjort det. om alla hade resonerat att det kvittar om man snor en dator från siba så hade dom lagt ner ganska snart. fatta inte riktigt vad Krqagyzzz mena, men om det var att man skulle slå till direkt om nån kom fram och sa "100 spänn för mobben, ospårbar" så tycker jag det ä helt åt helvete...
February 1, 2002
Även fast nån är väldigt mkt rikare så är det totalt fel att stjäla, skaffa en utbildning och ett jobb o arbeta för pengarna istället!
Blir så irriterad för nån jävel har repat lacken som fan på min bil 🙁
Hade fan varit bättre om de hade stulit bilen, för min del allså.
July 8, 2001
Gueno wrote: Röstade nej..
Vi vänder på frågan..
Är det Ok om nån snor dina prylar?
bra talat! 😀
personligen har jag aldrig gjort det och kommer aldrig göra det.
okej, vissa kanske har onödigt mycket pengar till skillnad från dem som inte har något. men tro fan att det inte hjälper om man själ en aning.. ska man själa för att utjämna orättvisorna här i världen så får man hålla på ett bra tag :blink:
3 Guest(s)