February 17, 2004
Har nu gjort min efterlängtade stockholmsresa och har egentligen bara positivt att säga om vår kära hufvudstad. Vädret gjorde givetvis sin beskärda del, strålande sol hela helgen :). Lite om vad jag tycker Stockholm har och inte Gbg:
* T-bana (det här var ju suveränt, snabbt smidigt enkelt och svalt)
* Turister (kan vara jobbigt men också trevligt)
* Fart och liv (min fredag var grym, världens liv kring Odenplan, mängder med människor och bilar ute)
* Ett urval av turistattraktioner
Det blir lätt fler besök i Stholm.
Lägg till lite vad ni tycker, vad gillar ni med städerna?
February 17, 2004
Bogus wrote: Så du säger att göteborg inte har några turistatraktioner?
Paddan?
Gångarna under centrala stan?
Liseberg? (Bättre än gröna lund iaf)
Paddan? - mm fast sånt har stockholm i mängder
Gångarna - har hört talas om dom men aldrig sett dom
- mm sant Liseberg är bättre än Grönan
Fast that's it...
Göteborg borde bli större och fixa en tunnelbana.
January 7, 2006
Dani wrote: Paddan? - mm fast sånt har stockholm i mängder
Gångarna - har hört talas om dom men aldrig sett dom
- mm sant Liseberg är bättre än GrönanFast that's it...
Göteborg borde bli större och fixa en tunnelbana.
Det kostar för mycket att skaffa tunnelbana i Gbg. Marken är lerig, därför kostar det sjukt mycket (för några decennier sedan skulle det ju bli tunnelbana i götet, men pga marken valde man att bygga ut spårvagnsnätet istället).
February 17, 2004
Hulto wrote: Det kostar för mycket att skaffa tunnelbana i Gbg. Marken är lerig, därför kostar det sjukt mycket (för några decennier sedan skulle det ju bli tunnelbana i götet, men pga marken valde man att bygga ut spårvagnsnätet istället).
ahaa tackar för den infon Hulto!
Hoppas resan i Portugalien var bra 😉
Rent spontant tycker jag nog att Göteborg är trevligare. Framför allt tycker jag folk i allmänhet är trevligare där, fast det kanske beror på Stockholmarnas dryga dialekt och Göteborgarnas görtrevliga.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 13, 2004
Om du ville ha sett mycket folk i helgen kunde du gott ha stannat i Göteborg, hela stan var ta mig fan proppfull med folk i Iron Maiden-t-shirtar. Själv gick jag dock bara på bio. :cy:
Var t.o.m. fullt med Iron Maiden-folk på Hisingen (mcdonalds vid rambergsvallen t.ex. :|).
February 12, 2003
wojt wrote: Om du ville ha sett mycket folk i helgen kunde du gott ha stannat i Göteborg, hela stan var ta mig fan proppfull med folk i Iron Maiden-t-shirtar. Själv gick jag dock bara på bio. :cy:
Var t.o.m. fullt med Iron Maiden-folk på Hisingen (mcdonalds vid rambergsvallen t.ex. :|).
Så var är knarket billigare, Stockholm eller GBG? 😉
September 1, 2002
ilg@dd wrote: Rent spontant tycker jag nog att Göteborg är trevligare. Framför allt tycker jag folk i allmänhet är trevligare där, fast det kanske beror på Stockholmarnas dryga dialekt och Göteborgarnas görtrevliga.
Jag upplevde faktiskt att folket i götet var riktigt dryga och så. Men det kanske var för att jag är Stockholmare och vi verkar inte vara så populära någonstans...
Och tyvärr avskyr jag göteborska :p ... för mycket iiiiii. Heh.
February 17, 2004
Dinos wrote: Jag upplevde faktiskt att folket i götet var riktigt dryga och så. Men det kanske var för att jag är Stockholmare och vi verkar inte vara så populära någonstans....
Asså kan säga att jag träffade väldigt trevliga människor i Sholm, hjälpsamma och mycket trevliga. Skitsnack tror inte ett dugg på det här!
Är du trevlig själv blir du behandlad därefter!
Dinos wrote: Och tyvärr avskyr jag göteborska :p ... för mycket iiiiii. Heh.
HAHAHAHA va? 🙄
ProCurve wrote: Om nu Stockholm är Sveriges arsel så borde ju Göteborg vara motsatt sida.. och detta förklarar doften av fisk?!? 😮
:)R :roflmao:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 10, 2004
jag tycker båda ställena är lika mysiga.. iaf de centraladelarna som jag sett.. dock känns det som om att GBG endast har avenyn och liseberg... men ska man kröka så..... 😛
kan tycka att gbg är ganska mysit.. men det beror väl på att det inte är hemma i sthlm.. allt är nytt osv.. hade väl haft samma känsla om man åkt till malmö...
Edit: göteborgare är oftast trevliga och har en rolig dialekt.. åker man till malmö så måste man ju fan ha med sig ett lexikon 😛
Edit2: Alternativt tolk
May 17, 2002
'Ah, Göteborg, Staden som gav orden "spridda skurar" ett ansikte... och en sak till, vi har även Folkrepubliken Majorna, en liten komunistisk stat i staden. Ett mycket trevligt turistmål, speciellt under sommarhalvåret för då kan man se livs levande frigående kommunister mitt på blanka dagen. 😉
1 Guest(s)