May 7, 2001
Öwall wrote: [quote=snyde]j**la hobbydanskar, ni ska inte komma hit och hävda er 😀
när är man hobbydansk?? när man bor söder om stockholm?
jag trodde att det som gueno skrev var på skoj, jag hade för mig att det var en så skojig fördom om stockholmare, men nu vet jag att det är helt sant.
sverige består enligt stockholmarna av tre delar;
Hobbydanmark, Stockholm och Norrland.
Helvete heller!! Sverige består av: Göteborgare å en satans massa luder!
July 21, 2001
Öwall wrote: [quote=Jontez][quote=Öwall][quote=HELIX]
UUhh.. Det kanske är så att det finns så j**la mycket i Stockholm så man inte behöver åka till nästa socken för att köpa en ny stol eller nåt..
Dessutom sade jag alldrig att alla borde prata rikssvenska.. Jag undrade bara om "original" Svenska låter konstigt..
BTW Min pappa kan slå alla era pappor!!!
stockholmska är knappast originalsvenska, till exempel skrevs den första lagboken i sverige på västgötska.
Kanske för att den som skrev lagboken kanske va från västergötland???
Njae.. det var troligen för att västgötskan betraktades som rikssvenska på den tiden...
vill ju bara påpeka att det var i skåne som nordens första lagbok skrevs och det var även i skåne som kyrkan i norden styrdes ifrån under ett par hundra år.
och nu lär ju ni s.k svenskar börja gapa "danskar" men sanningen är den att ni kommer alltid vara intellektuellt underlägsna oss skånelänningar!!!
men ni har ju klart "eran" svenska konung som ni kan vara stolta över han e ju ändå dyslektiker :bgrin:
Pro Scaniae et Libertum
September 13, 2001
ex-con wrote:
men sanningen är den att ni kommer alltid vara intellektuellt underlägsna oss skånelänningar!!!
men ni har ju klart "eran" svenska konung som ni kan vara stolta över han e ju ändå dyslektiker
Hmm skulle dysleksi ha något med intelligens att göra. :bok:
Du kanske inte var så intellektuellt överlägsen ändå va.
January 14, 2002
Men kom igen nu grabbar å tjejer... alla har vi olika dialekt men vad kan vi göra åt det?? var glad att du kan prata och göra dig förstådd... och sedan detta om att alla som bor i skåne eller liknande är smartare är ju bara befängt.. alla är vi smarta på ett eller annat sätt vart vi än bor...
August 21, 2001
Hobbydansk? Självklart är man sådan! Som född och uppvuxen i malmöland känner jag mig mer hemma i danmark än i Norrland..
(Förövrigt tillhör allt övanför skåne norrland.)
Trevliga stockholmare är ytterst sällsynta.. har faktiskt bara träffat två stycken i hela mitt liv.. Nu när jag funderar lite extra på det hela så vet jag inte riktigt om jag vill att skåne ska tillhöra danmark.. jag röstar nog på att skåne ska bli självständigt.. Danmarks politik är lite skruvad nämligen.. Fast det vore ju synd om resten av Sverige då.. ni skulle ju helt enkelt bli ett trist litet uland utan oss. Med Naturtillgångar som malm och skog som kostar alldeles för mycket att utvinna för att det ska bli intressant på marknaden så har ni ju inte så mycket att komma med :bgrin:
Och att vi skulle prata lustigt? Det gör vi nog.. ivarjefall ute på skånska slätterna.. Men det gör inte så mycket... Förstår vi inte varandra då tar vi bara en sup, och försöker igen.. det brukar lösa sig efter en timme eller så.
Nä ni stackars norrlandsbor.. Hjälp till att hacka loss vårt kära skåne från det sura och stroppiga norrland.. Och akta er för isbjörnarna på vägen hit. Men de kanske inte är nått bekymmer för er.. för ni har väl trimmat era snöskotrar ordentligt!
Sol & Fred på er alla!
(ta mig aldrig, aldrig någonsin på allvar!)
October 22, 2001
Angående rikssvenska så existerar den inte någonstans till 100% idag enligt en professor som gjort en undersökning. Men de som kommer närmast den är hör och häpna kiruna-dialekten, och det stället mitt folk ligger så högt upp i norra Sverige så ni 08:or kanske inte har en karta som visar stället ens
June 20, 2002
enligt mina uppgifter så rikssvenska = uppsala, men jag är inte säker...
men det är defintivt inte i stockholm den pratas som vissa stockholmare verkar tro...
btw så tycker jag iofs att det är ren och skär idioti att sitta år 2002 och påstå att folk från en viss del av sverige skulle prata "korrekt"...
June 17, 2001
snyde wrote: j**la hobbydanskar, ni ska inte komma hit och hävda er 😀
Jag lovar dig en sak, jag hävdar mig precis när det passar mig...
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
3 Guest(s)