Stöd de drabbade av tsunamin|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Stöd de drabbade av tsunamin
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
809810
December 30, 2004 - 10:44 pm
sp_Permalink sp_Print

De är inte fulla pga. folk inte fått tillräckligt med information om när och hur. Ganska synd ...

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
809811
December 30, 2004 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: De är inte fulla pga. folk inte fått tillräckligt med information om när och hur. Ganska synd ...

FEL! Dom är inte fulla på grund av att folk inte vill lämna Thailand innan dom hittat sin familj/vänner.

Callister
Member
Medlem
809813
December 30, 2004 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=Callister]De är inte fulla pga. folk inte fått tillräckligt med information om när och hur. Ganska synd ...

FEL! Dom är inte fulla på grund av att folk inte vill lämna Thailand innan dom hittat sin familj/vänner.

FEL! Folk orkar inte vänta på flygplatsen och UD har varit dåliga på att informera när planen kommer.

:bgrin:

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
809816
December 30, 2004 - 10:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Lukascool wrote: Spänningen tätnar... vem har skänkt mest pengar...
Det får vi se i de kommande meddelandena inom några minuter.

lol

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
809817
December 30, 2004 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=azN-][quote=Callister]De är inte fulla pga. folk inte fått tillräckligt med information om när och hur. Ganska synd ...

FEL! Folk orkar inte vänta på flygplatsen och UD har varit dåliga på att informera när planen kommer.

:bgrin:

Orkar inte hålla på o tjata om det för folk blir arga då, men i alla fall: Min syrra jobbade extra på Arlanda hela natten + morgonen för att ta emot folk från Thailand och det var vad hon berättade i alla fall...

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
809822
December 30, 2004 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Om dina föräldrar varit där nere och dött, vad hade du sagt?

Om hans föräldrar varit där nere och dött hade han förmodligen reagerat helt annorlunda, men nu förmodar jag att de inte har det, varför han inte reagerar alls.

Ontopic: Jag har andra utgiftsposter än att skänka bort pengar.

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
809826
December 30, 2004 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Vore det inte på sin plats om NordicHardware liksom 64-Bits gjort, drog upp en nyhet (klistrad?) med kontonummer till röda korset, rädda barnen osv? Kanske så skulle det inte bara hjälpa de som är i nöd efter katastrofen utan kanske även gagna egna intressen...?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
809827
December 30, 2004 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

När man är arbetslös och inte har tillgång till a-kassa så är det lite knapert.
Skänker jag så riskerar jag att själv stå och tigga en dag. 🙁

Stå på er, stöd ni som har råd.
Dom lär ju behöva cashen.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
809843
December 30, 2004 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Lukascool wrote: [quote=denstore]Har idag bestämt mig för att aldrig igen skänka något till röda korset. Jag är riktigt j**la förbannad på dem.:(

Vore bra om du delade med dig av dina erfarenheter...?

De sura jävla pensionärskärringarna som utgör 99% av deras medlemskår har stått 5 meter från mitt fyrverkeristånd och propagerat mot fyrverkerier hela dagen. Jag förlorade nog i runda slängar 3-4k idag, vilket är ungefär 5-75% av vad jag borde tjänat här i mellandagarna. Jag hade gladeligen haft en av deras bössor på bordet, men inte då. Det är ju mycket roligare att stå och käfta, och gnälla på mina presumtiva kunder över att de köper något så fult som fyrverkerier. Aldrig i mitt liv skall jag skänka en enda jävla krona till dem igen.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
809848
December 30, 2004 - 11:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Gjorde detta

Ring 099-90 44 4 för gåva om 100 kronor

denstore
Member
Medlem
809857
December 30, 2004 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Lukascool wrote: Stört... har man redan köpt sina raketer så har man, varför bryr de sig... tycker gott och väl att du kan tala om det för dem, att du inte tänker skänka en krona till deras organisation p.g.a. detta.
Tur att det finns lite andra organisationer iaf!

Undrar vad de hade sagt om jag hade stått och gastat om att folk inte skulle skänka pengar, för att de ändå går till deras chefers lägenhetsaffärer?
Jag är arg som ett bi idag. Vad fasen har mina fyrverkerier med katastrofen i sydostasien att göra? Utöver att de importeras från sydostasien, så att om man nu tvunget skall stödja, så är det fasen så mycket bättre att köpa fyrverkerier än att köpa brännvin! Jag känner för att strypa hela flocken. Eller åtminstone stoppa upp deras bössor där de inte skramlar längre....;)

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
809866
December 30, 2004 - 11:33 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Lukascool]Stört... har man redan köpt sina raketer så har man, varför bryr de sig... tycker gott och väl att du kan tala om det för dem, att du inte tänker skänka en krona till deras organisation p.g.a. detta.
Tur att det finns lite andra organisationer iaf!

Undrar vad de hade sagt om jag hade stått och gastat om att folk inte skulle skänka pengar, för att de ändå går till deras chefers lägenhetsaffärer?
Jag är arg som ett bi idag. Vad fasen har mina fyrverkerier med katastrofen i sydostasien att göra? Utöver att de importeras från sydostasien, så att om man nu tvunget skall stödja, så är det fasen så mycket bättre att köpa fyrverkerier än att köpa brännvin! Jag känner för att strypa hela flocken. Eller åtminstone stoppa upp deras bössor där de inte skramlar längre....;)

Såg nåt i Aftonbladet att de ville att man inte skulle köpa fyrverkerier i år för att skänka pengarna till olika hjälp organisationer.
Men att stå och gasta så där som de gjorde känns bara dumt.

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
809867
December 30, 2004 - 11:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Lukascool wrote: Vore det inte på sin plats om NordicHardware liksom 64-Bits gjort, drog upp en nyhet (klistrad?) med kontonummer till röda korset, rädda barnen osv? Kanske så skulle det inte bara hjälpa de som är i nöd efter katastrofen utan kanske även gagna egna intressen...?

Vi har en banner på startsidan. 64bits ska ha all heder och jag hoppas att fler siter tar efter.

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
809875
December 30, 2004 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:

Tror mer att det handlar om att man kanske ska tona ner festligheterna en tid som denna. Bättre att skänka både pengar och tankarna till alla familjer som drabbats. Värst är det nog med tanke på alla små barn som antingen själva dött eller som förlorat sina föräldrar. Det finns ju en massa organisationer som man kan hjälpa.

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
809876
December 30, 2004 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: Vi har en banner på startsidan. 64bits ska ha all heder och jag hoppas att fler siter tar efter.

Såg det... och det är ju skitbra! Men det är ändå så att man av vana inte tittar så mycket på banners! På så vis skulle en nyhet vara bättre. Men som sagt, mycket bra att ni har dragit upp en!

denstore
Member
Medlem
809878
December 30, 2004 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

GatriC wrote: Såg nåt i Aftonbladet att de ville att man inte skulle köpa fyrverkerier i år för att skänka pengarna till olika hjälp organisationer.

Jo, både i Aftonbladet och Expressen. Jäkligt lågt faktiskt. De säger att det beror på att det är onödigt med fyrverkerier. Tja, och vad är då brännvin, tobak, oxfile, hårklippning, festkläder och allt annat skit som konsumeras till den här helgen. Men saken är att det är samma folk som skakar bössorna som normalt inte gillar fyrverkerier, och därför passar de nu på att kunna slå två flugor i en smäll.
Men nu får det vara nock. Bara för att de har gjort så här, så skall jag ändra inriktning, och nästa år satsa på smällare istället för riktiga fyrverkerier. Jag skall fan börja sälja smällare i november, och ge rabatt om de kan visa på att de bor i närheten av någon röda korsare..... 👿

Callister
Member
Medlem
809884
December 30, 2004 - 11:45 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=GatriC]Såg nåt i Aftonbladet att de ville att man inte skulle köpa fyrverkerier i år för att skänka pengarna till olika hjälp organisationer.

Jo, både i Aftonbladet och Expressen. Jäkligt lågt faktiskt. De säger att det beror på att det är onödigt med fyrverkerier. Tja, och vad är då brännvin, tobak, oxfile, hårklippning, festkläder och allt annat skit som konsumeras till den här helgen. Men saken är att det är samma folk som skakar bössorna som normalt inte gillar fyrverkerier, och därför passar de nu på att kunna slå två flugor i en smäll.
Men nu får det vara nock. Bara för att de har gjort så här, så skall jag ändra inriktning, och nästa år satsa på smällare istället för riktiga fyrverkerier. Jag skall fan börja sälja smällare i november, och ge rabatt om de kan vissa på att de bor i närheten av någon röda korsare..... 👿

Det finns en misstänkt dam 200 meter ifrån mig. För 30% rabbat kan jag tänka mig nåt.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
809885
December 30, 2004 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=GatriC]Såg nåt i Aftonbladet att de ville att man inte skulle köpa fyrverkerier i år för att skänka pengarna till olika hjälp organisationer.

Men nu får det vara nock. Bara för att de har gjort så här, så skall jag ändra inriktning, och nästa år satsa på smällare istället för riktiga fyrverkerier. Jag skall fan börja sälja smällare i november, och ge rabatt om de kan visa på att de bor i närheten av någon röda korsare..... 👿

Hahahaha...

Du är verkligen förbannad på dom attans röda korsen . 😀

denstore
Member
Medlem
809886
December 30, 2004 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote:
Tror mer att det handlar om att man kanske ska tona ner festligheterna en tid som denna. Bättre att skänka både pengar och tankarna till alla familjer som drabbats. Värst är det nog med tanke på alla små barn som antingen själva dött eller som förlorat sina föräldrar. Det finns ju en massa organisationer som man kan hjälpa.

Är det inte lite väl mycket dubbelmoral? Bara för att det råkar vara ovanligt mycket svenskar som är inblandade i det här, så skall vi vara små helgon och inte vara glada på nyår? Hur mycket tänkte vi på barnen i Tjetjenien förra veckan? Eller förra nyåret? Ruwanda? Jordbävningarna i Turkiet?

denstore
Member
Medlem
809892
December 30, 2004 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=denstore][quote=GatriC]Såg nåt i Aftonbladet att de ville att man inte skulle köpa fyrverkerier i år för att skänka pengarna till olika hjälp organisationer.

Men nu får det vara nock. Bara för att de har gjort så här, så skall jag ändra inriktning, och nästa år satsa på smällare istället för riktiga fyrverkerier. Jag skall fan börja sälja smällare i november, och ge rabatt om de kan vissa på att de bor i närheten av någon röda korsare..... 👿

Hahahaha...

Du är verkligen förbannad på dom attans röda korsen . 😀

Nått så sjukligt förbannad! Jag skall banne mig göra det till en livsuppgift att krossa deras förbenta försnillarorganisation. Åtminstone lokalt.
Bara att se skadeglädjen i deras ansikten, och till på köpet få höra deras orättfärdiga och felgrundade kommentarer gjorde mig förbannad. De riktigt gottade sig i detta. Sliskigt värre. Ingen skall få ha roligt på nyår, men själva var de glada som fasen. Riktig klang och jubelstämning hos dem.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 254
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL