December 10, 2002
Saab
Absolut Brännvin
Skogsstjärna =)
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
February 21, 2003
Är faktiskt inte så stolt över nåt speciellt med Sverige för tillfället. Vi är ju ganska medelmåttiga och lagom på det mesta.
Men visst känner man sig stolt när någon svensk presterar utöver det vanliga.
Men exempel på saker jag ändå tycker utmärker Sverige "positivt" är:
* Demokratin hämmas inte så mycket av byråkratin
* Vi har en hög lägstanivå vad gäller landets välfärd
* Vår uppsjö av internationella diplomater (vi är ju födda diplomater i Sverige)
* Ishockeylandslaget
* Sveriges tro och kunskap inom IT
* Vår sjuka säkerhetsnoja (Volvo, SAAB, otaliga säkerhetsföreskrifter för allt tänkbart)
* Svenskar har en stark självständighetsförmåga
* Blonda tjejer (typ det enda italienare känner till om Sverige)
* Vi är punktliga och anspråkslösa istället för att skryta öppet.
January 28, 2003
Svenska företag som SKF, Alfa Laval, Tetra Pak, Ericsson, mfl (Bofors :D)
Hur bra vi faktiskt har det
sen finns det däremot en massa saker jag är missnöjd med... men det tar för lång tid att räkna upp alla och är helt OT...
Smirnoff, en liten fråga...
Är du stolt över mannen som slöt avtal med Nordkorea om att Sverige skulle ge bidrag för all framtid, utan eftergifter? Det är något så fruktansvärt idiotiskt så det finns inte ord... en demokrati ska under inga omständigheter stödja diktaturer...
Visst gjorde han en del bra, mycket utrikespolitiskt, men han var alldeles för dogmatisk, sossarna är ju inte alls lika vänster nu som de va då..
June 23, 2002
Ogrebeast wrote: Är faktiskt inte så stolt över nåt speciellt med Sverige för tillfället. Vi är ju ganska medelmåttiga och lagom på det mesta.
Men visst känner man sig stolt när någon svensk presterar utöver det vanliga.
Men exempel på saker jag ändå tycker utmärker Sverige "positivt" är:
* Demokratin hämmas inte så mycket av byråkratin
* Vi har en hög lägstanivå vad gäller landets välfärd
* Vår uppsjö av internationella diplomater (vi är ju födda diplomater i Sverige)
* Ishockeylandslaget
* Sveriges tro och kunskap inom IT
* Vår sjuka säkerhetsnoja (Volvo, SAAB, otaliga säkerhetsföreskrifter för allt tänkbart)
* Svenskar har en stark självständighetsförmåga
* Blonda tjejer (typ det enda italienare känner till om Sverige)
* Vi är punktliga och anspråkslösa istället för att skryta öppet.
Fotbollslandslaget då? hur kan folk värdera Tre Kronor högre än dem? Tre Kronor är ju SÄMST i hockeyn nu, det kan vi iofs tacka Hardy Nilsson för. :cy:
February 21, 2003
macrus wrote: Fotbollslandslaget då? hur kan folk värdera Tre Kronor högre än dem? Tre Kronor är ju SÄMST i hockeyn nu, det kan vi iofs tacka Hardy Nilsson för. :cy:
Fotbollslandslaget? Vad är det för nåt? 🙄
1994 känns VÄLDIGT längesen...
Och det var Hardy som lärde Tre Kronor torpedhockey som funkade alldeles utmärkt, ända tills andra fattade vilket genidrag han gjorde och gjorde likadant. All respekt för Hardy :worshipp:
January 28, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=macrus]Fotbollslandslaget då? hur kan folk värdera Tre Kronor högre än dem? Tre Kronor är ju SÄMST i hockeyn nu, det kan vi iofs tacka Hardy Nilsson för. :cy:
Fotbollslandslaget? Vad är det för nåt? 🙄
1994 känns VÄLDIGT längesen...
ja, och det var faktiskt BARA brons 😀
second best is the first looser, va e då tredeplats?
NU kom jag på något jag är RIKTIGT stolt över
HANDBOLLSLANDSLAGET
dominans i 10 år, det är beundransvärt om något!! svensk handboll är något att vara stolt över, inget land har samma antal proffsspelare i förhålladnde till befolkning som oss
4 Guest(s)