February 21, 2003
MrWeizel wrote: NU kom jag på något jag är RIKTIGT stolt över
HANDBOLLSLANDSLAGET
dominans i 10 år, det är beundransvärt om något!! svensk handboll är något att vara stolt över, inget land har samma antal proffsspelare i förhålladnde till befolkning som oss
Men frågan är hur många andra länder som bryr sig över huvud taget om handboll. Ungefär som innebandy, stort i Sverige men inte många som vet vad det är utomlands.
Ishockey däremot är rätt fräckt om man slår nordamerikanerna där de har en hockeykultur och är så många jämfört med oss 😀
May 10, 2003
macrus wrote: [quote=Ogrebeast]Är faktiskt inte så stolt över nåt speciellt med Sverige för tillfället. Vi är ju ganska medelmåttiga och lagom på det mesta.
Men visst känner man sig stolt när någon svensk presterar utöver det vanliga.
Men exempel på saker jag ändå tycker utmärker Sverige "positivt" är:
* Demokratin hämmas inte så mycket av byråkratin
* Vi har en hög lägstanivå vad gäller landets välfärd
* Vår uppsjö av internationella diplomater (vi är ju födda diplomater i Sverige)
* Ishockeylandslaget
* Sveriges tro och kunskap inom IT
* Vår sjuka säkerhetsnoja (Volvo, SAAB, otaliga säkerhetsföreskrifter för allt tänkbart)
* Svenskar har en stark självständighetsförmåga
* Blonda tjejer (typ det enda italienare känner till om Sverige)
* Vi är punktliga och anspråkslösa istället för att skryta öppet.
Fotbollslandslaget då? hur kan folk värdera Tre Kronor högre än dem? Tre Kronor är ju SÄMST i hockeyn nu, det kan vi iofs tacka Hardy Nilsson för. :cy:
Tycker inte alls tre kronor är sämst vi har tagit medaljer de senaste åren i IS hockey VM. Silver senast "inte så dålig" och de två tidigare åren brons och då har vi förlorat semi finalen båda gångerna på straffar. Visst under hardys tid har det inte gått så så bra som förväntat särskilt inte förlusten mot vitryssland, men jag undrar om det bara var hardys fel oavsett vilken coach vi har ska våra spelare slå vitryssarna.
July 26, 2003
Olof Palme drev en vansinning invandrarpolitik, JAS må vara ett hyffsat jaktplan men ingan vill köpa det.
Men vi har ju en del att vara stolta över,
IKEA
Volvo
Absolut Vodka
Kosta Boda / Orrefors
Abba
Nobelpriset
Alfred Nobel
Håkan Lanz
osv
Sen var det ju en svensk som designade coca cola flaskan 🙂
September 12, 2001
BelGarath wrote: [quote=MrWeizel][quote=skiroy]Nu börjar det osa politik här...
Andas djupa andetag och tänk efter innan ni skriver ytterligare inlägg i samma stil som MrWiezel.
sorry, handen va snabbare än huvet
Oj vilken bra bortförklaring 😀 Den ska jag börja köra med
Du behöver inte köra med en sådan bortförklarning bella.
Vi vet redan att du skriver först och tänker sen...det har vi sett i nästan alla dina inlägg. 😀 😉
August 27, 2003
Saker att vara stolt över
- Skolsystemet
- Hanbollslandslaget
- Simlandslaget
- Nobelpriset
- Absolut
- Saab
- Ikea
- Välfärden
Saker att inte var stolt över:
- Invandringspolitiken
- Straffsystemet
- Volvo
- Dokusåpor
- Lama politiker
- Kvällstidningarna (läs skvallertidningarna)
- Mjukis poliserna
February 22, 2003
skiroy wrote: [quote=BelGarath][quote=MrWeizel][quote=skiroy]Nu börjar det osa politik här...
Andas djupa andetag och tänk efter innan ni skriver ytterligare inlägg i samma stil som MrWiezel.
sorry, handen va snabbare än huvet
Oj vilken bra bortförklaring 😀 Den ska jag börja köra med
Du behöver inte köra med en sådan bortförklarning bella.
Vi vet redan att du skriver först och tänker sen...det har vi sett i nästan alla dina inlägg. 😀 😉
Vad beror de på då? 😮
June 5, 2003
Finns oerhört mycket att vara stolt över som svensk. Några exempel:
*Våra elva världsarv
*Långban (världens mineralrikaste plats), Sverige är för övrigt mineralrikast i hela världen
*Kiruna med världens största underjordisa gruva
*Vindelälvens naturreservat - störst i Europa
*Vi har inte haft slavar sedan 1335
*Vi har världens lägsta barndödlighet
*Vi har först med sexualupplysning i skolorna samt kvinnlig rösträtt
*Vi har störst andel kvinnor i alla världens parlament
osv osv
April 4, 2003
June 23, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=macrus]Fotbollslandslaget då? hur kan folk värdera Tre Kronor högre än dem? Tre Kronor är ju SÄMST i hockeyn nu, det kan vi iofs tacka Hardy Nilsson för. :cy:
Fotbollslandslaget? Vad är det för nåt? 🙄
1994 känns VÄLDIGT längesen...
Och det var Hardy som lärde Tre Kronor torpedhockey som funkade alldeles utmärkt, ända tills andra fattade vilket genidrag han gjorde och gjorde likadant. All respekt för Hardy :worshipp:
Han måste ju inse att alla genomskådat den. 👿
Dags för nåt nytt enligt min mening.
EDIT: Deras insats i senaste VM var grym bra gjort av dem. Okej åkte in ut mot det bästa laget precis, men dem bjöd på fotboll så det stod härliga till! Way to go Sweden!
Sen Handbollslandslaget är jag MYCKET stolt över.
February 12, 2002
Pim_ wrote: Mångkulturen
Sjukvården
Skattesystemet
BelGarath wrote: 1. Kebab
2. alla fräna utryck så som: ABO! LEN! EY! Din mamma! Jag svär jag kuttar dig Svenne!
3. Alla exotiska djur
(Nej de räckte inte med en 👿 )
-------------------------
Jag är mest stolt över.....................................................
Mej själv! 😀
Utan mej skulle de här landet falla i bitar..
Håller dock på vara dax för en ny städrunda. :arg:
4 Guest(s)