Stoppa FRA!|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Stoppa FRA!
Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
sp_UserOfflineSmall Offline
1195284
June 18, 2008 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote: Fast det ger väl egentligen inget om nya lagen finns eller inte.

Med tanke på all den trafik som skickas så är det egenligen att slå i luften, några exempel:

Det är tillåtet att säga direkt till en polis att man tycker polisen (som myndighet) sitter med tummen i arslet.

Med tanke på USA:s lagar, advokater och antalet piratkopior på windows så borde ungefär 1000 rättegångar om dan hanters, vilket det inte gör.

Med tanke på dom leksakshot som finns på internet som det inte görs något åt, även om dom är olagliga eller kan ge viss vink så händer det inget.

Om du kunde laddad ner allting på internet på ett år så skulle det efter ett år finnas 1000 gånger så mycket information att hämta.

Att registrera allt som svenska folket säger eller skriver motsvarar bibeln 10 000 gånger om dagen. Så du hinner fylla 200+ innan dom ens har kommit till din 5-års dag, typ.

Så med tanke på att det oftast frågas i sms vart man är så kommer nog det vanligaste dom vet är frågan Vart är du? och svaret T-Centralen. Men det kan dom på FRA redan lista ut får vi hoppas ...

Även om man ser det på det sättet så är det likförbannat ett jävla sattyg att slänga ut masa pengar på, jag menar det här är på intet sätt nått som är gratis att göra.
Men men det är väll det ända staten är bra på att göra, slösa pengar.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1195292
June 19, 2008 - 1:43 am
sp_Permalink sp_Print

Fy fan. Behövs egentligen inte säga mer.

Fy fan vad jag känner mig sviken, jag röstade på folkpartiet i valet, och är väldigt liberalt lagd, hur i hela
helvete skulle någonsin något parti som kallar sig liberalt rösta för denna idioti?

Fy fan.

:arg:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1195393
June 19, 2008 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahaha, what goes around comes around..
"Hemliga FRA-agenter hängs ut - på nätet"
"Hemliga FRA-agenter har fått sina identiteter avslöjade, uppger TV4 Nyheterna och Politikerbloggen.
Totalt rör det sig om ett 20-tal personer som fått bland annat namn, telefonnummer och kreditkortsuppgifter utlagda på nätet.
Uppgifter bekräftas av FRA:s generaldirektör Ingvar Åkesson."

I nuläget rör det sej om minst ett hundratal hemadresser/telenr/mailadresser.

Fåntratten Fredrick Federley hånas med rätta på nätet naturligtvis.

"Han är rökt"
"Kritiken är massiv mot FRA-lagens starkaste kritiker Fredrick Federley som vek ned sig för partipiskan.
- I de grupperna som ställt upp och kryssat för honom är han rökt, säger Ulf Bjereld.
- Han har profilerat sig som en liberalismens och frihetens förkämpe och fick många kryss i sin personvalskampanj. Nu har förlorat allt förtroende där."

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1195396
June 20, 2008 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

Nu när FRA har tillstånd att avlyssna all trafik över Sveriges gränser, hur lång tid tar det då innan det är förbjudet att kryptera trafiken de har tillstånd att avlyssna?
Herregud säger bara jag...

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1195410
June 20, 2008 - 8:38 am
sp_Permalink sp_Print

Jag måste erkänna att jag blev lurad av politikernas snack. När de sa att de skulle omarbeta lagen trodde jag att det var lugnt för den här gången, och struntade i att dra till demonstrationen. Men sedan gick det ju som det gick. Att ens integritet nu ska skyddas av ett komplicerat nät av myndigheter och ombudsmän känns inte speciellt betryggande.

Hur som helst så blir det nya demonstrationer, den 28/6:

Stockholm:
https://www.flashback.info/sho.....p?t=694495

Malmö:
https://www.flashback.info/sho.....p?t=694669

Göteborg:
https://www.flashback.info/sho.....p?t=694442

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1195422
June 20, 2008 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

Att ett liberalt parti röstar för signalspaningslagen är skandal. Om det inte skulle komma något liberalt utbrytarparti så kommer jag rösta blankt i nästa val 🙁

Mr. G
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 334
1195440
June 20, 2008 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj vad mycket säkrare jag känner mig nu när staten snart kan läsa min e-post...
Kryssröst på hon i alliansen som röstade nej 2010!

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1195735
June 23, 2008 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Roligt att se politiska trådar! 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1196365
June 28, 2008 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, är det månne FRA som gått in och checkat mej??
Lite fundersam blir man när man får medicin för efterblivna.
[Image Can Not Be Found] 😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1196507
June 30, 2008 - 8:23 am
sp_Permalink sp_Print

Fick ögonen på en insändare i lokala blaskan som fick mej att dra på smilbanden.
http://www.dagbladet.nu/artike.....;sokdatum=

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1196835
July 2, 2008 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Verkar som om Mona Sahlin tänker ta över ang FRA, bla det som skrevs i DN, där S skulle sätta käppar i hjulet och riva upp en del saker med FRA i nästa val.

Man får väl vänta och se helt enkelt...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1198027
July 14, 2008 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

"FRA-lagen anmäld till Europadomstolen"

"Ärendet: FRA-lagen strider mot Europakonventionens krav om skydd för personlig integritet.
- I lagen finns ingen rätt till rättslig prövning eller skadestånd för den kränkning som man kan ha utsatts för om man blivit oskyldigt avlyssnad, säger Centrum för rättvisas chefsjurist Clarence Craaford."
"Han menar att e-post som skickas mellan svenska medborgare mycket väl kan studsa ut i cyberspace, runt om i världen, och passerar då FRA:s filter.
– Det gäller alla som använder sig av till exempel Hotmail, Yahoo och Gmail. Väldigt mycket av svenska folkets e-post går över gränsen. Även om det ska till nån i Umeå eller Motala."

Ska bli intressant och se hur det går där..
Mina mail går f.ö ALLTID över gränsen, eftersom mitt domänhotell ligger i USA.

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
1198030
July 14, 2008 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: "FRA-lagen anmäld till Europadomstolen"

"Ärendet: FRA-lagen strider mot Europakonventionens krav om skydd för personlig integritet.
- I lagen finns ingen rätt till rättslig prövning eller skadestånd för den kränkning som man kan ha utsatts för om man blivit oskyldigt avlyssnad, säger Centrum för rättvisas chefsjurist Clarence Craaford."
"Han menar att e-post som skickas mellan svenska medborgare mycket väl kan studsa ut i cyberspace, runt om i världen, och passerar då FRA:s filter.
– Det gäller alla som använder sig av till exempel Hotmail, Yahoo och Gmail. Väldigt mycket av svenska folkets e-post går över gränsen. Även om det ska till nån i Umeå eller Motala."

Asso komigen nu EU eller vilka d nu är ge Reinfeldt och dom andra FRA älskarna ordentligt med pisk på fingrarna.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1198349
July 18, 2008 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Hittade en intressant blogg där man bl.a publicerar namn på 103 avlyssnade svenskar.. Inga namn där som får mej att tänka på militanta muslimer eller Arabiskt ursprung direkt.
http://henrikalexandersson.blo.....nskar.html

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 97
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL