skiroy wrote: Nu väntar vi bara på att fisken ska dyka upp i tråden medan juniorerna spammar för fullt...
*trummar med fingrarna i bordet*
Ehh, rätta mej om jag har fel, men Snorch och Fisken är väl inte direkt lastgamla dom heller.
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
Snorch wrote: opA87 skulle ju behöva en bond-tråd, bl.a. 😉
😎
Shikar wrote: Synd att halv & dim är förbjudet, det ser ännu bättre ut 🙂
Är det ? :blink:
Jag kör alltid med halvlljus och dimljus på under de mörka timmarna, är inte detta lagligt ? ( var mer än vad jag visste ? ) Ser inte särskilt mycket när bara dimljusen är på när det är mörkt..
Trodde bara de va förbjudet när de va ljust ute att köra med både dim och halvlljus..
Nu blev jag fundersam... vad gäller egentligen ?
June 23, 2002
opA87 wrote: Är det ? :blink:
Jag kör alltid med halvlljus och dimljus på under de mörka timmarna, är inte detta lagligt ? ( var mer än vad jag visste ? ) Ser inte särskilt mycket när bara dimljusen är på när det är mörkt..
Trodde bara de va förbjudet när de va ljust ute att köra med både dim och halvlljus..
Men herregud.
Förfan slå av dimljusen och sätt på halvljusen då.
Så svårt var det.
Inte för jag åker runt med dimljus på men förstår mig inte på alla som tycker att det bländar så jädrans mycket? Jag blir inte märkbart mer bländad av dimljus+halvljus än bara halvljus. Jag har åtminstonde inga problem med att möte en bil med dimljus och halvljus på. Även om det känns lite väl överdrivet med allt det ljuset.
April 24, 2007
opA87 wrote: Är det ? :blink:
Eftersom jag gjort teorin nyligen sitter det fortfarande färskt 🙂
Nej, du får inte köra med dim och halvljus.
Parkeringsljus och dimljus går bra i dimma och dagsljus.
Men är det mörkt ute ska du köra med parkeringsljus+halv och växla till hel när det är tomt på vägen.
Du får inte heller bara köra med parkeringsljus, men om du stannar (för att säg) byta däck vid sidan av vägen kan du bara ha parkeringsljus.
December 6, 2006
macrus wrote: Men herregud.
Förfan slå av dimljusen och sätt på halvljusen då.Så svårt var det.
Inte för jag åker runt med dimljus på men förstår mig inte på alla som tycker att det bländar så jädrans mycket? Jag blir inte märkbart mer bländad av dimljus+halvljus än bara halvljus. Jag har åtminstonde inga problem med att möte en bil med dimljus och halvljus på. Även om det känns lite väl överdrivet med allt det ljuset.
Aj aj.. *klappa lille makrusk på axeln* Blev´ru ledsen nu, lixom ?
Jag bryr mig inte om folk som kör halv + dimljus, dock har vissa ställt in dimljusen så dom lyser för högt varav man blir ganska rejält bländad när volvoraggarna kommer med sina intergrerade xenonljus i dimljusen.. men dom flesta kör dom mer nedåtriktade, så =)
Tack för svaret, Shikar.. var ett sådant svar jag var ute efter.
Eftersom makrusk har mens förstår jag hans svar.. så du är förlåten.
March 14, 2001
skiroy wrote: Ska vi ändra topic till "Stora dimljustråden" ? 😉
Ja det är ju mer dimljus än lastbil änsålänge. 😉
Vet inte om jag har något att tillägga på lastbilsfronten för tillfället. Hmm.
Jo ska vara det om någon behöver lite transport kanske jag kan ordna en bra deal. Hälsingland - GBG/Sthlm/Ösund/Småland/Örebro/Skaraborg och åt andra hållet. 😛
April 13, 2007
Snorch wrote: Ja det är ju mer dimljus än lastbil änsålänge. 😉
Vet inte om jag har något att tillägga på lastbilsfronten för tillfället. Hmm.
Jo ska vara det om någon behöver lite transport kanske jag kan ordna en bra deal. Hälsingland - GBG/Sthlm/Ösund/Småland/Örebro/Skaraborg och åt andra hållet. 😛
Karlstad då? 🙁
October 22, 2002
Vad gulligt att tom skicka ett PM om att det skapats en tråd:)
Att vi kanske utvecklar saker lite ibland är nog mer för att förklara för andra. Men nog tycker jag att vi inte är såpass mkt offtopic så vi behöver en egen tråd. Men om du tycker de så kan du väl klistra den också? 😉
1 Guest(s)