October 31, 2003
ojdå wrote: Ok han tog extremexemplet med en fullastad 24 m ner för Jönköpingsbacken, och att man då fick bromsa tradaren lite grand med alla till buds stående medel för att inte överhätta ett system.
Då hade inte utveckling gått framåt så mycket ändå. Trodde det skulle ändrat sig mer på 30 år...
De som kär andra märken får gärna kommentera hur det fungerar där.
Du, det heter faktiskt Göteborgsbacken 😀
Men på FH12 som jag körde så satt avgasbromsen där helljusomkopplaren sitter på riktiga bilar. Så ibland när bilen gick segt så kom man på att man hade foten på den
October 22, 2002
http://www.youtube.com/watch?g.....xCZdUCY-B0
Det skrämmande i det hela är att det ser ut så i vissa hytter...
October 22, 2002
opA87 wrote: Ni långtradschaffisar är roligt att jävlas med i Jönköpings / Göteborgsbacken 😉
Köra in framför er och sakta in innan uppförsbacken får väl er att gå väldigt sakta uppför med tanke på att ni ser ut att ta sats innan ni börjar gå uppför ? :bgrin:
*ironi*
Jag skulle nog påstå att det beteendet är väldigt konstigt av dig. Personligen skulle jag bli rejält förbannad.
September 27, 2005
MoparPower wrote: Du, det heter faktiskt Göteborgsbacken 😀
Men på FH12 som jag körde så satt avgasbromsen där helljusomkopplaren sitter på riktiga bilar. Så ibland när bilen gick segt så kom man på att man hade foten på den
Gör det? Möjligt. Tror jag alltid kallat den jönköpingsbacken 😛 Den ligger ju där.
April 18, 2003
fisken wrote:
Kan man inte hålla farten när det är lite smalt och krokigt ska man fan inte åka fort när det är bättre väg.Jekyll 3000
Reflektorer som bränns sönder? Tycker glasen på bilen jag kör är väldigt matta och då enbart efter 30k mil.
Dom verkar tro att vägen blir bredare bara för att man kör sakta... har aldrig förstått hur dom tänker.
Volvo provade först att byta kromringarna runt linsen samt lins, dom ville väl komma billigt undan, men då detta inte gav önskat resultat och efter ett j*vla tjatande på dom gick dom motvilligt med på att byta hela framljuset, allt som man viker fram när man byter knoppar, och jösses vilken skillnad! Nu ser man ju till och med om det går nån efter kanten =) Jag glodde in i lyktan när den låg på golvet och den var helt sönderbränd inuti.
Nog jordar man bilen så gott det går innan man lägger resten på vagnen, det kan ju kännas väl riskabelt annars.
Mean Machine wrote: Men hallå, är du typ rasist eller? 🙄 😉
Är man rasist om man gillar svenska lastbilar bättre än utländska? 😉
February 12, 2003
Jekyll 3000 wrote: Är man rasist om man gillar svenska lastbilar bättre än utländska? 😉
Jojomän! Har du inte hängt med i svängarna? Potatis och falukorv är precis lika rasistiskt som Volvo och SAAB. Ska man vara icke-rasist är det kebab, falafel och en Hindustan som gäller.
September 12, 2001
Mean Machine wrote: Jojomän! Har du inte hängt med i svängarna? Potatis och falukorv är precis lika rasistiskt som Volvo och SAAB. Ska man vara icke-rasist är det kebab, falafel och en Hindustan som gäller.
Helvete vad rasistfixerad du är för tillfället.
Men fortsätt knalla runt du med baskern käckt på svaj med baguetten under ena armen... 😉
2 Guest(s)