February 12, 2003
ojdå;1255535 wrote: Lightroom is the shit, gör efterarbetet från fotografering miljoner gånger lättare.
På Taiwan antar jag, var?
Äsch, Photoshop går ju igång så smidigt på 2-3s med en SSD, så jag kör på det istället. 🙂
Bilden är tagen på väg in mot land från Turtle Island, som i sig inte var så där värst upphetsande, men det blev hyfsade bilder av vattnet och kul motljus när mörka moln drog in över Taiwan, så jag tog en bunt bilder.
EDIT: Oh, länk till "hi"-res: http://imup.se/i/CXizi3Plli.jpg
September 27, 2005
Mean Machine;1255537 wrote: Äsch, Photoshop går ju igång så smidigt på 2-3s med en SSD, så jag kör på det istället. 🙂
På min sega dator tar båda lika lång tid att starta 😉 Men jag tänker mer på lightrooms funktion att applicera en bilds förändring på flera bilder automatiskt. Tex om du fotat alla bilder lite för mörkt så ändrar du på en och så ändras alla. Plus det smidiga bibloteket, mass exportering mm. mm. Aldrig mer sitter jag och editar en bild i taget för att sedan exportera, stänga ner, öppna ny editera samma saker, exportera osv...
December 11, 2002
PS är ju inte riktigt samma verktyg som LR. LR är vansinnigt trevligt att jobba med och har ett mycket bra flöde som jag gillar. Precis som Ojdå säger är det jäkla smido när man varit ute och fotat och har en 1000 bilder med sig som ska gås igenom. Det går förvånansvärt fort med LR!
4 Guest(s)