November 5, 2002
Jekyll 3000;1259068 wrote: Det bästa är ju om du provkör en Relaxia, jag är väldigt för automat men du kanske tycker det är en bra kombo med manuell diesel. Men om du inte måste ha quattro så finns ju dieseln med automat.
Jo det lär provköras en del innan ett köp, och jag är egentligen inte helt emot automat, men manuell skulle känns tryggare på något sätt.
En kombination jag väldigt gärna skulle vilja prova är en diesel med tiptronic-låda.
ojdå;1259091 wrote: Har hört en Audi a4 B8 en hel del. Riktigt trevlig bil IMHO. Oväntat pigg med 140 HK motorn och du kör utan problem under 0,6/mil. Upplevde det inte som ett problem att man behövde växla hela tiden. När väl motorn är varm kan du ju lätt hoppa någon växel om du inte vill rycka för mycket.
Det låter bra det 🙂
July 14, 2005
Subaru Outback, din lyckost!
Farsan hade Station Wagon för länge sedan och vi bröder lånade den för en utflykt tillsammans med några kompisar som hade en Golf.
När dom sedan stod och slirade i en lerpöl så dom fick gunga sig loss kunde vi bara glida igenom den som ingenting.
4WD For ever...
September 5, 2001
Någon som har klämt och känt på en Audi A5? 1.8 eller 2.0 tfsi utan quattro? Låt mig höra lite tankegångar. Är verkligen sugen på en ny bil men kan inte hitta motivationen till att ge 220K+ för en A5 när man kan köpa en S60 2011:a för samma peng. Vill verkligen inte åka svensson-vagn och jag älskar designen på A5:an.
October 22, 2002
hawkie;1274963 wrote: Någon som har klämt och känt på en Audi A5? 1.8 eller 2.0 tfsi utan quattro? Låt mig höra lite tankegångar. Är verkligen sugen på en ny bil men kan inte hitta motivationen till att ge 220K+ för en A5 när man kan köpa en S60 2011:a för samma peng. Vill verkligen inte åka svensson-vagn och jag älskar designen på A5:an.
En Audi utan quattro är ju som en hamburgare utan kött. 😉
A5:an är grymt läcker enligt mig. Har inte provkört 1,8 eller 2,0 men 3,0 TDI och det var en riktigt trevlig upplevelse. Chassiemässigt skulle jag tro A5:an slår S60 oavsett motorval. Personligen har jag svårt för S60:in men tycker att V60 är snygg. Komfortmässigt så åker du bättre i A5:an, jag tycker att man har framrutan i pannan på s/v60.
September 5, 2001
Haha. Lite missvisande där. Haldex är ju inte quattro även om det marknadsförs så! Med det sagt, ska man ha en audi så måste det nästan vara torsen, men känner inte att behovet finns kvar längre då jag flyttat och bytt arbetstid (körde nästan alltid på oplogat förut).
TDI är ute ur gamet då skatten blir för dyr, kör inte så mycket. 2.0tdi ~2k och 3.0tdiq ~4600. Allt över 1.8:an blir också för törstigt.
Jag är helt såld på A5:ans design. Inredningen är ju som vilken A4:a av nyare modell. Sneglar även på 320 coupé 2009 men varför kostar lilla 3-serie lika mycket som audis premium kryssare?
December 11, 2002
hawkie;1275131 wrote: Haha. Lite missvisande där. Haldex är ju inte quattro även om det marknadsförs så! Med det sagt, ska man ha en audi så måste det nästan vara torsen, men känner inte att behovet finns kvar längre då jag flyttat och bytt arbetstid (körde nästan alltid på oplogat förut).
TDI är ute ur gamet då skatten blir för dyr, kör inte så mycket. 2.0tdi ~2k och 3.0tdiq ~4600. Allt över 1.8:an blir också för törstigt.
Jag är helt såld på A5:ans design. Inredningen är ju som vilken A4:a av nyare modell. Sneglar även på 320 coupé 2009 men varför kostar lilla 3-serie lika mycket som audis premium kryssare?
För att den inte lider av "vorsprung durch technik".
September 5, 2001
BMW:n är helt klart det roligare och komfortablare alternativet
Men faller på horribelt utseende, smaklös inredning, dyrare försäkring, 525 högre förbrukning ev 523 med.
Audin har snyggare exteriör, snyggare inredning, bättre förbrukning såvida det inte är quattro, billigare försäkring.
Men är tråkig att köra, varken fwd eller quattro är några glädjemaskiner då den blir lite för tung med quattron och den lilla 1.8 motorn.
Bara välja var prion ligger. Kolla upp bägge bilarna ordentligt så dem inte ägts av "vagnparksägare", speciellt audi.
1 Guest(s)