July 4, 2003
kan ju vara från utlandet. Har ju varit väääldigt många telefonpirater nu på senare som ringer upp ifrån Nya Zealand eller liknande långt bort i stan och så drar de in en sjuhelsikes med pengar på bara jättekorta samtal
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
July 18, 2003
Vi hade det problemet ett tag också, även vår granne.
Vår granne hade inbrott, inte vi. Tror att det kan bero på att min mor jobbar oregelbundna tider och är hemma vissa förmiddagar och vissa inte. Sen så gick jag i skolan på den tiden så ibland var jag hemma.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
October 22, 2002
Har ringt ett företag nu i 4 dagar till mig kl 10,30. Jag har inte svarat ännu eftersom det är någon försäljare av någonting. Kollade upp nummret på eniro. Kan vara allt ifrån telefoni till att man ska köpa kalsonger.
Får se om dom ringer idag också, då ska jag fan ta och svara.
April 1, 2003
Sardaukar wrote: Jag får rätt ofta samtal som bara ringer en ton och sedan lägger på så man inte hinner svara. Skyddat nummer förstås och jävligt irriterande.
Jag är ju med i NIX-telefon så några försäljare får fan inte ringa hit.
NIX? hur fixar man sånt? massa jävla säljare ringer hem till mig jämt..
edit: hittade på google =)
September 16, 2002
oxiswoofer wrote: [quote=Sardaukar]Jag får rätt ofta samtal som bara ringer en ton och sedan lägger på så man inte hinner svara. Skyddat nummer förstås och jävligt irriterande.
Jag är ju med i NIX-telefon så några försäljare får fan inte ringa hit.
NIX? hur fixar man sånt? massa j**la säljare ringer hem till mig jämt..
edit: hittade på google =)
Skyddar dock inte mot allt.
February 25, 2002
Hände mig flera gånger efter jag gick med i NIX, då sa dom att deras dator inte "märkte" att jag var med i NIX fören efter den ringt och därför det blev tyst när jag svarade. Men efter någon månad så försvann problemet, dom kanske uppdaterade något.
Ringde dock till Telia innan och berättade om mitt problem, dom sa att man under en månad för 500:- få linan registrerad så dom kunde se vem som ringt även om det var skyddat. Då kan man ju få tag på asen,, fast det blir nog svårt att få dom att pröjsa kostnaden.
May 29, 2001
Förra året så var det en fax som ringde upp mig varannan dag, skitkul när man ligger och sover och så ringer det och så får man "Grrrrrrrkshhhhhhhhpshhhhhhhhrrrr" i örat.
Lyckades ta reda på vilket företag det var och skickade ett snällt mail, det hjälpte inte så då skrev jag ett hotmail som bla involverade ammoniumnitrat och dieselolja..sen slutade faxen att ringa hehe 🙂
July 4, 2003
squarepusher wrote: Förra året så var det en fax som ringde upp mig varannan dag, skitkul när man ligger och sover och så ringer det och så får man "Grrrrrrrkshhhhhhhhpshhhhhhhhrrrr" i örat.
Lyckades ta reda på vilket företag det var och skickade ett snällt mail, det hjälpte inte så då skrev jag ett hotmail som bla involverade ammoniumnitrat och dieselolja..sen slutade faxen att ringa hehe 🙂
:cy: :)R och denna går till FAXAR i örat när man sover :gunsfire:
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
2 Guest(s)