July 3, 2003
Gueno wrote: Bara 3-4 år.
Min 20 giggare är 6 år gammal.
Funkar fortfarande men mår inte så bra.. men den funkar iallafall.
ähh, bara 6 år!? Jag har en 1,6 giggare (Quantum Fireball tror jag den heter..) i min reservdator som tuffar och går och aldrig har några spökerier för sig - den är inne på sitt 9:de levnadsår nu(!) 🙂
January 15, 2004
Äh.. du får börja grina när du förlorar en massa saker som du skapat själv.. Jag råkade ut för det för en massa år sen, men som tur var va det inte så hög klass på det, men ändå. Jag grinade på riktigt då. Fast det är klart det inte är kul för dig, jag förstår hur det känns. Det är ett jobbigt läge när man sitter på så mycket grejor som man inte gärna vill ska försvinna, men som är för mycket för att backupa.
March 11, 2003
Mind wrote: metall blir ju mjukare om det är varmare, och skörare när det är kallt.
men eftersom vi tjötar en skillnad på 50 tal grader Som mest så tror jag inte det spelar nån direkt roll.typist PC för alla
Det är inte det som det handlar om. Om ett lager skär så beror det på att den inre glidytan har expanderat snabbare än den yttre. Det gör den om den blir varm. Kyler man ordentligt så glappar den upp.
November 9, 2002
Mind wrote: metall blir ju mjukare om det är varmare, och skörare när det är kallt.
men eftersom vi tjötar en skillnad på 50 tal grader Som mest så tror jag inte det spelar nån direkt roll.typist PC för alla
va har han o förlora???
testa o om d nu skulle funka så vet vi andra va man ska göra i framtiden...
lycka till me d om du provar
en bränd CPU eller ett grafikkort gör ju bara ont i plånboken, men en HDD kan va katastrof om nåt försvinner
June 3, 2001
Gulzebra wrote: Äh.. du får börja grina när du förlorar en massa saker som du skapat själv..
Hade bilder (knäppta med den egna digitalkameran), text filer med viktig info.
Ska tillägga att den inte dog av värmeslag.
Det sitter/satt en 80x80mm fläkt och blåser rätt på den hela tiden.
Var knappt ljummen.
March 11, 2003
Gueno wrote: Ska tillägga att den inte dog av värmeslag.
Var knappt ljummen.
Kan du fixa fram en likadan? Testa i så fall att byta controllerkortet. Om det är något som har pajat där så är ju allt i så fall lugnt.
June 3, 2001
Säger han som har högtalare för 300.000. 😛
Köpte ny HDD i tisdags och idag (läs igår) rasar en.. undrar om det var menat så.
Edit: denstore: Har inget controlerkort.
Två HDD´s på IDE-kabel 1 och en HDD och en brännare på IDE-kabel 2.
Sen har jag en HDD i RAID också.
March 11, 2003
Gueno wrote:
Edit: denstore: Har inget controlerkort.
Två HDD´s på IDE-kabel 1 och en HDD och en brännare på IDE-kabel 2.
Sen har jag en HDD i RAID också.
Jag menar det kortet som sitter skruvat under HDD:n. Det är också ett styrkort. Har du en identisk disk kan du alltid testa att byta plats och se om det hjälper.
January 15, 2004
Gueno wrote: [quote=Gulzebra]Äh.. du får börja grina när du förlorar en massa saker som du skapat själv..
Hade bilder (knäppta med den egna digitalkameran), text filer med viktig info.
Ska tillägga att den inte dog av värmeslag.
Var knappt ljummen.
Ajdå.. Det var ju inte kul.. Du hade kunnat backupa lite till den andra hårddisken åtminstonde, dom filerna kan inte ha tagit upp mycket plats. Men det är ju dumt å påpeka det nu, finns ju inget att göra. Antar att man måste crasha en hårddisk innan man förstår. Jag är fortfarande lite dålig på att backupa tillräckligt, men det ska mycket till för att allting som jag har skapat ska försvinna. En atombomb är inte välkommen med andra ord.
January 15, 2004
macrus wrote: Ajdå, det var inte så bra, jag misstänker att min IBM disk håller på att krascha den står och tuggar som fan ibland.
http://lists.samba.org/archive.....01845.html
?
November 25, 2003
3 Guest(s)