March 27, 2003
Hej på er!
Jo det är så att jag har stort/stora komplex för mina stora och fula ögonbryn. Dom växer ihop. Dom växer långt ner mot ögat. Dom växer långt upp på pannan.. För stora helt enkelt. 🙁
Plocka dem gör så jävla ont och tar en väldig tid. Va ska jag ta mig till..?
Seriösa svar nu grabbar, detta är ett riktigt problem! :bgrin:
February 22, 2004
Plocka är nog bästa tipset, men göra det direkt när man kliver ur duschen. Tvätta med nåt vettigt hårshampo innan me, så känns det inte lika illa.
Tycker det gör betydligt mer ont att dra stråna som är på rymmen från skägget, för att inte tala om näsan.
Skönt att veta att man inte är ensam om rabiata hårstrån...
Laser kanske? kostar en massa och det tar ett par veckor innan det läker och man kan sola, (kanske inget bekymmer i det här landet, men...)
March 27, 2003
Krqagyzzz wrote: du kan ju testa att raka lite, fast jag tror inte det blir så bra. Prata med din frisör, ögonbrynen hör väll till frisyren det med.
Har testat de men jag tycker inte det blir bra. Speciellt inte när det vuxit ut till hälften...
Frisören är ett alternativ. Väldigt pinsamt bara, hon/han lär få hålla på i timmar...
FonzzziE Haha, McDonalds.. Men det gör ju väldigt ont.. 🙂
Bella Vaxa? Som tjejer gör lite överallt... Nej, det måste göra ondare än att noppa... Pinsamt dessutom..
Ingen som har något mer tips?
March 27, 2003
ToTT_e wrote: Plocka är nog bästa tipset, men göra det direkt när man kliver ur duschen. Tvätta med nåt vettigt hårshampo innan me, så känns det inte lika illa.
Tycker det gör betydligt mer ont att dra stråna som är på rymmen från skägget, för att inte tala om näsan.Skönt att veta att man inte är ensam om rabiata hårstrån...
Laser kanske? kostar en massa och det tar ett par veckor innan det läker och man kan sola, (kanske inget bekymmer i det här landet, men...)
Ja att man är varm o go i huden gör saken lite bättre..
Antar att det bara är att plocka på.. Grejen är den att det blir väldigt rött när jag plockar... Hur lindrar man detta? 🙄
July 29, 2003
adamnassjo wrote: [quote=Krqagyzzz]du kan ju testa att raka lite, fast jag tror inte det blir så bra. Prata med din frisör, ögonbrynen hör väll till frisyren det med.
Har testat de men jag tycker inte det blir bra. Speciellt inte när det vuxit ut till hälften...
Frisören är ett alternativ. Väldigt pinsamt bara, hon/han lär få hålla på i timmar...
FonzzziE Haha, McDonalds.. Men det gör ju väldigt ont.. 🙂
Bella Vaxa? Som tjejer gör lite överallt... Nej, det måste göra ondare än att noppa... Pinsamt dessutom..
bit ihop e du fjolla eller mus ? 😉
Ingen som har något mer tips?
September 1, 2002
Nu måste jag lägga en liten smärre protest mot den metrosexuella kulturen som breder ut sig. Låt kroppen vara som gud/kaosteorin/livsrandomgeneratorn skapar den. Bara för att en fransk bög-modeguru säger att det är fult med ihopvuxna eller buskiga ögonfransar eller ögonbryn eller vad det nu är som felar, så behöver måste det inte vara fult enligt resten av människosläktet.
Ta mitt inlägg med en nypa salt för ikväll känner jag mig fruktansvärt rant-sugen.
March 27, 2003
Neam och obelix Låter lite overkill men det är en idé iaf...
coalan Jag är djupt sårad.
Gamblor Jag vill inte förminska mina ögonbryn för att en fransk bög sagt att det är snyggt, jag gör det för att jag tycker det är fult som det är just nu.. (Referensen kommer dock troligtvis från Frankrike och gayträsket... 😉 )
January 12, 2004
adamnassjo wrote: Neam och obelix Låter lite overkill men det är en idé iaf...
coalan Jag är djupt sårad.
Gamblor Jag vill inte förminska mina ögonbryn för att en fransk bög sagt att det är snyggt, jag gör det för att jag tycker det är fult som det är just nu.. (Referensen kommer dock troligtvis från Frankrike och gayträsket... 😉 )
Man kan bedöva med Xylocain, och det blir permanent, du slipper att göra det igen.
January 15, 2004
Gör det för ont så kan du applicera hydrokortison (stavn?) eller annan bedövande salva innan du noppar.
Om du vaxar så gå ju hela proceduren över snabbare än om du noppar.
Har man problem med ögonbrynen så kan man ta upp det med sin frisör, det såg jag på något program på någon SVT kanal i veckan.
Ha det så bra och lycka till med ögonbrynen. Du borde lägga in en tråd som under projektloggar med före- och efterbilder. 😛
March 27, 2003
ren wrote: Du borde lägga in en tråd som under projektloggar med före- och efterbilder. 😛
Haha... Nu är detta ett hårdvaruforum. Känner redan att jag befinner mig på gränsen för vad som passar in.. 😛
Ska kanske skaffa nån bedövande salva och sen sätta igång o noppa...
Tack för länken ToTT_e!
3 Guest(s)