Story på 500 ord ca|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Story på 500 ord ca
Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 16, 2003 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ni har en historia på burken, släng upp den! En engelska läxa, men jag klarar fan inte av att hitta på nån... kass fantasi..

Historian ska helst vara på svenska, såvida du inte är riktigt duktig på engelska 😛

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
437806
October 16, 2003 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

vad ska det va för en engelsk läxa typ en uppsats om ett ämne frittval eller inte.... jag lite grejer pma mej 🙂

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
437813
October 16, 2003 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

annars google kom igen nu hur svårt är det...

Hauk
Member
Medlem
437817
October 16, 2003 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Får bara skit, så ENKELT är det.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
437822
October 16, 2003 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

En fiktiv historia har jag inte om det är vad det gäller, men annars kan jag kanske leta reda på någonting åt dig. Någon hemtenta eller så.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
437826
October 16, 2003 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Hitta detta på svenska, du kan ju översätta och fortsätta.
För övrigt ett av mina påbörjade men ej avslutade mästerverk från svenskan i gymnasiet, ändå hade jag VG i både Svenska A och B.

Titel : OKÄND!!!!!!!

Prolog:
Långt uppe i öster vid bergets ände, låg ett ödsligt torn. Som inte verkades vara använt sen många år tillbaka. Men en dag anlände tre trollkarlar Navin, Durin och Glasin som bar på magiska krafter, en dag när Vorashin, en ond gud, anlände och ville förstöra dom, så lyckades de precis få bort honom med sina magiska krafter och sen den dagen bestämde sig trollkarlarna att sätta ihop sina krafter till ett och skapade en sten, en magisk sten. Men en natt när Trollkarlarna låg och sov smög sig Vorashin sig in i deras torn och stal stenen.

Kapitel 1.
Det var en mörk och stormig natt, och kylan trängde sig in över den lugna staden. Plötsligt så skymtas en gestalt, mannen verkar ej vara ifrån trakten, han var iklätt svart och var ganska stor och bredaxlad. Han är på väg mot en av stugorna.
Plötsligt så slåss dörren upp till en av stugorna.
- Var är den röt han!
- Jag vet inte jag lovar.
Sa Naradinen med en darrig stämma.
- Du ljuger.
Naradinen var känd som en storslagen lögnare och det kände mannen till.
Han stängde sakta den söndersparkade dörren efter sig, och drog fram sitt enorma nyslipade svärd och lade det på Naradinens strupe.
Jag gillar inte att upprepa mig sa han med en bestämd ton.
- För sista gången var är den.
- Jag vet inte!
Han tog ett rejält grepp om svärdets skaft och skulle precis klyva Naradinens huvud när han skrek till.
- Skona mig!!! Jag ska berätta!!!!
Han lät svärdet falla vid sidan av Naradinens huvud.
- Jag vet var stenen som du letar efter är.

Hauk
Member
Medlem
437845
October 16, 2003 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Once upon a time in the far east, by the foot of the grate Zulu mountain, was a tower, a old tower that hadn’t been used for several decades. But one day, four magicians arrived, Metz, Steel, Fackamato and Owhall. all of them carried their own special powers, inspired by the four elements, Earth (Metz), Wind (Steel), Fire (Fackamato) and Water (Owhall). They had decided to combine their powers to create a fifth element, a element powerful enough to defeat all the evil in the world for good. The four elements were bound into a stone, which they placed in top of the tower. But one dark and stormy night, while the magicians were asleep, the stone was stolen! Stolen by the most evil man (?) in the universe, Skiroy.
Skiroy teleported himself to the Bermuda triangle, and went into the ocean, where he had is lair.. He hooked up the Stone with a portable computer, and then connected it to the internet. He unleashed the stones power through a twisted pair cable; he now had control over all electronic devices in the world! Nothing could stop him! Accept for our four magicians, perhaps 😉
They had gathered all the best hackers and scientists in the world, and formed the NordicHardwareLeeth4Xx0rz team, they were now ready to take Skiroy on..
Unaware of the magicians plans for him Skiroy was laying around his crib drinking Jolt while watching PG-rated movies.
The NordicHardwareLeeth4Xx0rz team tried taking on Skiroy’s computer with all they had, but nothing seemed to have any effect! Owhall was thinking so hard that his hat started to glow red! Fackamato and Steel had disappeared mysteriously, and Metz where walking around restless trying to figure out what to do.. And Skiroy had started to turn off power plants, the entire USA had gone powerless, they were back at stone age just in matter of seconds...
Metz and Owhall were ready to give up, but then Fackamato and Steel entered the room! With.. it couldn’t bee.. the RIAA! Metz and Owhall quickly smashed their computers in fear of what the RIAA would do to them, thousands of warez Britney-spears mp3’s was enough too put them away for life! But the RIAA told them not to worry, they had came to assist, because they suspected that Skiroy was running a pirated version of Windows XP! Metz froze for a second, and then said;
-Steel, get me Bill Gates on the line, ASAP!
-w00t!? j00 don’t like M$!
-DO IT! For the sake of your family!
-Ok, I will, but it better be worth it!
Minutes later Metz was talking to Bill Gates..:
-“Bill, we need your help in order to save the world, this is very important…”
-“Sure! Just think of all the good PR… ill do anything!”
-“We know you planted security exploits in Windows XP on purpose so that people would be stuck buying your expansions forever, I need you to give them up now, immediately!”
-“Sure! Hacking windows is real easy! Just type ark10… *klick*.”
“What?! The phone line died!? I Bet Skiroy was on to us and cut off the power where Bill was!” “I guess so”, Steel said, “but who needs Bill?!” “I can defeat him anyway!” Steel said with a daring voice. Steel launched his highly over clocked computer and started DoS attacking Skiroy, it didn’t work that good, but then Metz had an idea.. “Well you guys.. I have been working on a little Virus called Blaster, I don’t know if it works, but we could give it a try..”
-“It’s our last hope!” Fackamato said.
-“Go for it Metz!” Steel said.
Metz launched the virus against Skiroys computer, it had an immediate effect! In #Nordichardware on QuakeNet the following was seen by a delighted crowd: “(00:59:58) —› quit: (Skiroy) (~3vil@h4x0r.users.quakenet.org) (Read error: Connection reset by peer)”.
The electricity immediately came back in the US and the rest of the wourld.
Seconds later you could hear a large explosion, the stone had exploded! Skiroy was defeated! The four magicians cheer for five hours and then swore too never create such thing as a combined-element-power-stone again!
All the evil in the world ended anyway, and everybody lived happily ever after.

The End

Klar.

Har massor med fel och dåliga formuleringar, är svintrött! Historian blev lite oseriös, och jag drev iväg lite...men det funkar nog endå.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
437849
October 16, 2003 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print
Hauk
Member
Medlem
437850
October 16, 2003 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: http://194.236.112.225/dump/a/

Försöker verkligen fatta sammanbandet, men det går bara inte.

Kan du upplysa mig på området ?

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
437943
October 17, 2003 - 8:29 am
sp_Permalink sp_Print

tror du jag har läst igen texten eller ?

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
437970
October 17, 2003 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

"Owhall was thinking so hard that his hat started to glow red!"

8)

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
437976
October 17, 2003 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

ahahhahaahaaaaha så jäkla bra Hauk laugh Det ser ut som nått så onsannolikt som jag skulle kunna skriva faktiskt wink

Twinsen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1842
438019
October 17, 2003 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

Varför inte starta en "Skol- och läxhjälp"-del här på NH? 😉

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
438035
October 17, 2003 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Twinsen wrote: Varför inte starta en "Skol- och läxhjälp"-del här på NH? 😉

Bra ide, eller varför inte en egen avdelning.

Finns en hel del slackers häääär 8)

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
438043
October 17, 2003 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

"Steel launched his highly over clocked computer and started DoS attacking Skiroy" laugh

Glöm inte berätta hur läraren/klassen reagera på berättelsen. 😀

Hauk
Member
Medlem
438063
October 17, 2003 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite fel, någon "'" som fattades här och där, nått where istället för was osv..

Klassen fick aldrig ta del av denna berättelse, man vet aldrig om dom skulle kunna återgå till sina normala, "säkra" liv i vetskapen om the evil Skiroy :cy:

Läraren skrev något i stil med:

"Your language is fluent as always, the story wasnt really my kind of litterature, but maybe your some kind of new pratchet or something. Gramaticly and spelling was good, so, well done."

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
438315
October 17, 2003 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var en mörk middagsafton på köttbullsgatan nummer fläsk,
Jag låg där i min bottenlösa säng och lästa spännande tågtidstabeller, när jag hörde ljudlösa steg i trappan, En man med en kniv utan blad steg in och stack kniven rakt i hjärtat på mig.
Som tur var så hade hjärtat hoppat upp i halsgropen.
Jag sprang ner till bryggan... Tut tut sa båten så gick bryggan.
Ute på oceanen sjönk bryggan och jag flöt i land på en öde ö där kannibalerna dansade nakna med händerna i byxfickorna.
JAg sprang upp på ön och kom till en stuga, Sparkade in dörren och hoppade in genom fönstret, där inne låg det två uppätna korvmackor som jag åt upp.
Jag sprang ner mot andra sidan av ön men trillade ner i en lejongrop.
Där fanns ett lejon, då hängde mitt liv på en väldigt skör tråd, och på den tråden klättrade jag upp.
Väl uppe dök ännu ett lejon upp, och då jag inte hade några patroner kvar i mitt gevär så bar jag bommul tills jag fick ryggskott och skjöt lejonet med.
Jag kutade nu ner till stranden på andra sidan ön, väl framme märkte jag att jg var ensam, då skrek jag så det eka .. och med den ekan åkte jag hem.......©kotte

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
438336
October 17, 2003 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Lite fel, någon "'" som fattades här och där, nått where istället för was osv..

Was och were är det väl?

Hauk
Member
Medlem
438423
October 17, 2003 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

gnäll gnäll 😛

Kanske va det som va fel.. 😛

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
438429
October 17, 2003 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

kottetrance wrote: ©kotte

Visst du... 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 414
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL