May 12, 2005
Ok, förbered er för en av de underligare förfrågningarna här på nh. Det är så att jag har en nackskada som kommer och går, och när det är som värst är det nästan omöjligt att stå ut med ens de vibrationerna som en bil avger när man kör.
Eftersom jag varken har råd med en rolls-royce med superduperstötdämpare, och helt enkelt är tvungen att köra bil, så tänkte jag fixa det med någon tjock sittdyna fylld med någon stötabsorberande gele eller annat material.
Första frågan: finns det någon sådan färdig produkt att köpa någonstans? Letat, men ej funnit..
Om inte: jag kan ju modda något som funkar, men då undrar jag vilken typ av gele/material skulle passa bra som fyllning. Udda materialkunskap är väl något NH'are är bra på 🙂 Dessutom, har ni tips på någon tjock upplåsbar sittdyna (gärna med kort rygg inkluderat) så uppskattas det.
(lol, undrar om jag ens får ett enda svar på detta... - kan ju ha tur :p)
May 12, 2005
Jekyll 3000: Tål att tänkas på, men de kräver ju ganska mycket underhållning efter vad jag förstått.
Jo, jag har ett nackskydd som ger en del avlastning när det är som värst, men det är mer mot större rörelser och har ingen direkt effekt mot de mindre konstanta vibrationerna och skuttandet och guppandet från vägen.
roxerthedead: Lustigt, det dök inte ens upp i skallen att kontakta dom. Det var så länge sedan det hände, och nu när den allmänna sjukvården rustas ned och människor dödas på löpande band av den bristfälliga vården, allt i syfte för att skapa oppinion för en privatiserad sjukvård, så har jag helt givit upp tanken på att få någon hjälp därifrån. Men det är möjligt att sjukgymnasten har någon sådan dyna - ska kontakta dom.
.ToL: Hehe, mycket möjligt att det skulle hjälpa. Ska spana in en sån 🙂
Idén närmast till hands nu är iaf en liten luftmadrass som jag fyller med något geléaktigt material istället för luft. Då får jag även ett stötdämpat ryggstöd.
Frågan är bara vilket material? Någon slags flytande silikon skulle nog passa. Eller Jello, billigt iaf 🙂 Men det kanske ruttnar? Förslag?
1 Guest(s)