November 21, 2001
Jag måste erkänna att jag inte har orkat att läsa igenom alla inlägg men varför strejka?
När jag har betalat för en vara/tjänst i detta fallet en tjänst så ska man ju utnyttja den till max eller hur?
Är det inte bättre att alla sätter sig framför datorn och laddar ner några stora filer under dagen och sen ringer till Felia och klagar på anslutnings hastigheten?
I vilket fall som helst så kan ju alla ringa och klaga under samma dag hos Felia då skulle dom ju få lite och göra för omväxlingsskull:-)
Eller vadtycker ni andra?
August 17, 2001
On 2001-11-28 15:48, -dejavu- wrote:
varför strejka?
att aldrig folk kan vara nöjda, ni med adsl som "strejkar" ni ska fan vara glada att ni får möjligheten att ha adsl, och inte sitta på modem som massor av folk får. patetiskt!
Håller fullständigt med!!!!!
ni e ju faan i mej patetiska som protesterar mot priserna på adsl:et!!!
ni kan väll ta och slänga en tanke på oss som inte kan få adsl!!!!!
July 2, 2001
On 2001-11-29 11:43, W!Th3r wrote:
Håller fullständigt med!!!!!
Strålande, vi stoppar utvecklingen och konkurrensen tills folk i Ö-vik har kommit ikapp.
July 30, 2001
On 2001-11-29 11:43, W!Th3r wrote:
On 2001-11-28 15:48, -dejavu- wrote:
varför strejka?
att aldrig folk kan vara nöjda, ni med adsl som "strejkar" ni ska fan vara glada att ni får möjligheten att ha adsl, och inte sitta på modem som massor av folk får. patetiskt!Håller fullständigt med!!!!!
flytta från BUSHEN så får du adsl!!!!!!!!
!!!!!!
!!!!!!
!!!!!!
härmar W!Th3r's onödiga användande av utropstecken
June 17, 2001
Detta är vad vi betalar hos EKTV
Hastighet (kbit/sec)
Mottagning (ca) 550
Sändning (ca)128
Fri hem- och uppladdning: 3 GB (per vecka)
Månadskostnad:
exkl moms 340 kr
inkl moms 425 kr
Startavgift: 995 kr
Och det är vad jag vet, inte så billigt.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
September 2, 2001
On 2001-11-29 18:15, [NH] WIGGER wrote:
Detta är vad vi betalar hos EKTVHastighet (kbit/sec)
Mottagning (ca) 550
Sändning (ca)128Fri hem- och uppladdning: 3 GB (per vecka)
Månadskostnad:
exkl moms 340 kr
inkl moms 425 krStartavgift: 995 kr
Och det är vad jag vet, inte så billigt.
3GB veckan ?!?!
nu när ja kollar min statistik på D/U ser ja att ja har i bådariktingarna 20gig från i måndags.
November 13, 2001
July 21, 2001
On 2001-11-28 16:57, Zaver wrote:
Den som har skrivt den där protesten kan inte vara smart.
"GÅ IMOT TELIAS HÖGA PRISER NU! DOM ÄR EN AV DOM DYRASTE!"
Det stavas emot... att dessutom skriva "dom" istället för dem är inte att rekomedera, och absolut inte två "dem" så nära varandra.
så för att slampa har byggt meningar lite fel så är han "inte så smart"?
meningslöst att ens kommentera! okej jag kanske också hade kommenterat men inte skriva att han är dum för det
July 21, 2001
On 2001-11-28 17:49, Zaver wrote:
On 2001-11-28 17:04, Tjoppen wrote:
BTW, så payar man bara 200 spänn för adsl om man är smart, och tar villaägarnas mojs..."GÅ IMOT TELIAS HÖGA PRISER NU! DOM ÄR EN AV DOM DYRASTE!"
borde va:
"GÅ EMOT TELIAS HÖGA PRISER NU! DOM ÄR EN AV DE DYRASTE!"Nu blev det fel igen tjoppen, det är skriftspråk som gäller här, alltså dem istället för dom
[ Detta Inlägg ändrades av: Zaver den 2001-11-28 17:49 ]
för övrogt är "dom" helt accepterat i skriftspråk numera...
October 8, 2001
Tror det sklulle bli problem om telia höjde speeden på aDSL.
Telias adsl för privat personer ser det ut följande, 18 kort i varje magasin med kort, 8 abonenter på varje kort, ska hastigheten höjjas måstem na sänka antalet abonenter på varje kort, skulle bli mycket jobb.
July 2, 2001
On 2001-11-30 10:28, [Molotov] wrote:
Tror det sklulle bli problem om telia höjde speeden på aDSL.
Telias adsl för privat personer ser det ut följande, 18 kort i varje magasin med kort, 8 abonenter på varje kort, ska hastigheten höjjas måstem na sänka antalet abonenter på varje kort, skulle bli mycket jobb.
Det tror jag inte är något problem. Dels att en abbonent i snitt inte tar så mycket bandbredd. Dels att det per kort skulle bli ca 64mbit ifall Telia fick för sig att bygga ut med max ADSL-hastighet.
Orsaken ligger givetvis i att Telia inte har någon press på sig att höja någon hastighet. Skulle det finnas konkurrens så måste ju Telia marknadsanpassa sig.
October 8, 2001
Skulle man köra adsl på max hastighet så skulel man behöva bo brevid stationen, varför telia inte vill höja också beror på att dom kan inte då garantera att det funkar.
derför dom har sin snåla gräns på 3,5km också för att dom inte är 100% på att det funkar för dom som bor längre, nu har dom höjt gränsen tror jag.
själ myglade jag till mig för jag bor på 4km men jag kan köra problem fritt
2 Guest(s)