November 5, 2001
Var på ICA å tog ut pengar för nån vecka sen. Skulle ta ut 8000:-
Ja fick mina pengar, skrev på kvittot där det stod att ja tagit ut just 8000:-
När jag kom hem idag låg det ett brev i lådan från ICA där de stod att de blivit nått fel med mitt uttag och att jag enligt dem fått 10000:- istället. Har ingen aning om dom har rätt eller inte. Räknade faktiskt aldrig pengarna. Nu vill de iaf att ja kommer tillbaka till affären så att de kan rätta till sitt misstag (?) genom att dra 2000:- från mitt konto. Har dom rätt att göra så?
July 20, 2003
Arny wrote: Var på ICA å tog ut pengar för nån vecka sen. Skulle ta ut 8000:-
Ja fick mina pengar, skrev på kvittot där det stod att ja tagit ut just 8000:-
När jag kom hem idag låg det ett brev i lådan från ICA där de stod att de blivit nått fel med mitt uttag och att jag enligt dem fått 10000:- istället. Har ingen aning om dom har rätt eller inte. Räknade faktiskt aldrig pengarna. Nu vill de iaf att ja kommer tillbaka till affären så att de kan rätta till sitt misstag (?) genom att dra 2000:- från mitt konto. Har dom rätt att göra så?
Står det på kvittot att du har tagit ut 8000 kan dem aldrig bevisa att du fått ngt annat än just 8000 tusen
November 5, 2001
Vet att det var, inte bara dumt, utan t.o.m MYCKET dumt. Litade på att dom i affären gjorde rätt. Tycker ju faktiskt också att dom borde veta vad dom gör. Egentligen inte mitt fel om dom gav mig för mycket pengar. Undrar vad dom hade sagt om ja kom tillbaka å sa att jag hade fått 2000:- för lite?
January 24, 2003
Höra av dig tycker jag du bör göra, men berätta att du inte räknat pengarna och därmed varken kan säga huruvida du mottag 2000 för mkt eller ej. De kan knappast tvinga dig att återbetala pengar om de ej kan bevisa det, eller?
Men hur klantig får man lov att vara då? Du bör ju veta hur mkt pengar du slösat bort, 2000 är inte en tjuga du råkat handlat en påse godis för direkt... :bash:
Ha d gött! :rull:
November 5, 2001
grebbs wrote: Höra av dig tycker jag du bör göra, men berätta att du inte räknat pengarna och därmed varken kan säga huruvida du mottag 2000 för mkt eller ej. De kan knappast tvinga dig att återbetala pengar om de ej kan bevisa det, eller?
Men hur klantig får man lov att vara då? Du bör ju veta hur mkt pengar du slösat bort, 2000 är inte en tjuga du råkat handlat en påse godis för direkt... :bash:
Ha d gött! :rull:
Betalade tillbaka en skuld, sen handlade jag tills pengarna va slut. Det konstiga med pengar är att dom tar slut snabbare än man tänkt sig.
Ska göra som ni har föreslagit. Ska gå ditt strax å se vad dom säger.
February 13, 2003
1 Guest(s)