Student tråden 2006 !|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Student tråden 2006 !
Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 2, 2006 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

För alla av oss som tar studenten nu denna Juni månad 😎
Vissa tar idag, andra nästa vecka.

Själv så tar jag studenten nästa vecka, ser ganska mycket fram emot det. Ska bli skönt få sitt slutbetyg och supa sig redlöst på kvällen och sen dra på 600+ pers studentfest här i stan 😛

Hur ser studenten ut för eran del?
Ska ni åka lastbil hela dagarna, supa, eller bara ta det lugnt med nära och kära? Vilka sånger ska ni sjunga?

Och ett absolut måste fråga, vilket band har ni på era mössor?
Själv så har man vinröt, tekniknaturare 🙂

Ja, posta gärna studentbilder...

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1047216
June 2, 2006 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tar studenten vecka 16 men jag har småyttt börjart firqa idag och fan jag har tillochmed godkänt i allt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"die h4xo3rZ!!111

EDIT: Den sextondqe bär det av inte vecka 16

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1047217
June 2, 2006 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ganska exakt tre år är det dags 🙂

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1047218
June 2, 2006 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: Om ganska exakt tre år är det dags 🙂

Två år för mig då 😉

Hexxy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 208
1047219
June 2, 2006 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehehe , var en fyra år sedan jag tog min studentexamen wink Väcker trevliga minnen ...... Men får gratulera alla som tar sin , passa på att njut av den, nått liknande kommer alldrig mera.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1047224
June 2, 2006 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tog studenten förra året men inte är det någon som stoppar mig från att festa med alla för det..
Skolan här tar studenten nästa vecka så det har väl inte riktigt kommit igång med alla fester m.m. bara lite halvt sådär..

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1047225
June 2, 2006 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Tar studenten den 17 juni, en Lördag.
Den 15 juni är det bal, mitt under Sverige-Paruguay. Kul.

Ser fram emot allt som fan dock. Idag var typ sista riktiga skoldagen också, resten är bara "glida" och "festa". Ser fram emot att inte ha några läxor, prov och liknande sista tiden. Har till och med rensat mitt skåp redan idag!

Betygen måste ju sättas redan nu, eftersom VHS ska ha dom, därför avslutas kurserna mer än två veckor innan studenten.

Fasiken var kul det ska bli! Är så jäkla glad, speciellt idag när jag slängde allt som hade med skolan att göra i en stor svart påse och åkte iväg med tippen. (allt som jag inte har glädje av då.... sentimitallt och kunskapsmässigt). Det kändes härligt att känna att det snart är över. Äntligen!

Själv ska jag inte ha något band på min mössa. Tror vi har små typ märken istället. Går teknik.

Mvh/David

Hakkas
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 35
1047228
June 2, 2006 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Välkommen till arbetslösheten 😀 Inte för att va en glädje dödare men nån måste ju välkommna kidsen laugh

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
1047229
June 2, 2006 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

...jag tog studenten för 18 år sen...

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
1047230
June 2, 2006 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs: underbar känsla att ränsa arbetsbänken från böcker o papper o skit 🙂 har dumpat 2 ica kassar med papper.. 🙂

Vilket program läser du?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1047232
June 2, 2006 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Tar studenten den 15 juni 🙁 Men all kurser var avslutade redan förra veckan. Så har inte haft lektion sedan 24:e maj och kommer inte ha fler. Lite dålig planering imo. Men ser fram emot det som fan. Ska bli skönt att slippa skiten. >_<

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
1047268
June 2, 2006 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Jao, studenten var underbar, för 10 år sen.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1047269
June 2, 2006 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu ska jag vara viktigpetter o påpeka att det är felaktigt att säga att man tar studenten när man går ut gymnasiet.
Student är man när man studerar på högskola.
Sjäv var det 6 år sen man gick ut.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1047273
June 2, 2006 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Tog aldrig studenten och har klarat mig jävligt bra ändå 😛

//Andreas

Dehman
Member
Medlem
1047276
June 2, 2006 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Nu ska jag vara viktigpetter o påpeka att det är felaktigt att säga att man tar studenten när man går ut gymnasiet.

Inte enligt wikipedia.

Wikipedia wrote:
Studentexamen kallades den examen som avlades vid avslutad gymnasieutbildning och som då utgjorde ett villkor för högre studier. Studentexamen avskaffades i Sverige 1968 och bör inte förväxlas med nutida gymnasieavslutningstraditioner, se studenten.

Wikipedia wrote:
Flera begrepp och symboler - bland annat själva begreppet "studenten" - härstammar från den tid då vi hade studentexamen i Sverige - fram till 1968.

Däremot Student

Wikipedia wrote:
En student är en person som läser vid universitet eller högskola. En kvinnlig student kan kallas för studentska - ett uttryck som i dag ofta upplevs en aning föråldrat.

Ja, jag har inget liv. :cy:

Json_81
Member
Medlem
1047281
June 2, 2006 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Json_81]Nu ska jag vara viktigpetter o påpeka att det är felaktigt att säga att man tar studenten när man går ut gymnasiet.

Inte enligt wikipedia.

Wikipedia wrote:
Studentexamen kallades den examen som avlades vid avslutad gymnasieutbildning och som då utgjorde ett villkor för högre studier. Studentexamen avskaffades i Sverige 1968 och bör inte förväxlas med nutida gymnasieavslutningstraditioner, se studenten.

Wikipedia wrote:
Flera begrepp och symboler - bland annat själva begreppet "studenten" - härstammar från den tid då vi hade studentexamen i Sverige - fram till 1968.

Däremot Student

Wikipedia wrote:
En student är en person som läser vid universitet eller högskola. En kvinnlig student kan kallas för studentska - ett uttryck som i dag ofta upplevs en aning föråldrat.

Det där tolkar jag som att jag har rätt. De hade en artikel om det hela i Metro häromdan.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1047284
June 2, 2006 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Dehman][quote=Json_81]Nu ska jag vara viktigpetter o påpeka att det är felaktigt att säga att man tar studenten när man går ut gymnasiet.

Inte enligt wikipedia.

Wikipedia wrote:

Wikipedia wrote:

Däremot Student

Wikipedia wrote:

Det där tolkar jag som att jag har rätt. De hade en artikel om det hela i Metro häromdan.

Metro ?

Du brukar ju aldrig anse att Metro skriver några som helst fakta och sanningar. 😉

Dehman
Member
Medlem
1047287
June 2, 2006 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Dehman][quote=Json_81]Nu ska jag vara viktigpetter o påpeka att det är felaktigt att säga att man tar studenten när man går ut gymnasiet.

Inte enligt wikipedia.

Wikipedia wrote:

Wikipedia wrote:

Däremot Student

Wikipedia wrote:

Hur kan du tolka det så? Studenten härstammar från studentexamen, som i sin tur avlades vid avslutad gymnasieutbildning?

Json_81
Member
Medlem
1047289
June 2, 2006 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:
Hur kan du tolka det så? Studenten härstammar från studentexamen, som i sin tur avlades vid avslutad gymnasieutbildning?

Dehman wrote:
[quote=Wikipedia] Studentexamen kallades den examen som avlades vid avslutad gymnasieutbildning och som då utgjorde ett villkor för högre studier. Studentexamen avskaffades i Sverige 1968 och [b]bör inte förväxlas [b] med nutida gymnasieavslutningstraditioner, se studenten.

Sen skriver väl wiki med se student just pga att alla säger fel.

skiroy wrote:
Metro ?

Du brukar ju aldrig anse att Metro skriver några som helst fakta och sanningar. 😉

Nej nej, blanda inte ihop metro och aftonbladet 🙂

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1047291
June 2, 2006 - 10:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=skiroy] Metro ?

Nej nej, blanda inte ihop metro och aftonbladet 🙂

Åjo...du har allt ansett att Metro inte har fakta och sanningar. 😉 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 335
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL