December 13, 2003
Ja nu är det inte långt kvar tills man tar stundenten, och det börjar väl bli på tiden att man kollar på kostym.
Och på den fronten är jag helt vilse, vad kostar en enklare kostym(Kavaj, byxor och skjorta)?
Lär ju bli första och enda gången man använder den så det får bli något enkel.
Pris?
Tips på butiker?
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
December 13, 2003
Marcan- wrote: Dressman har ju sina Batistini för 999:-.
ja det kanske är något för mig, får väl ta en sväng förbi dressman och kolla
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
January 5, 2002
För mig blir det smoking eller frack på balen (frack är ju det korrekta, men jag vill inte vara överklädd) och förmodligen clubblazer på själva utgången. Frågan är dock om man inte ska dra och köpa en billig skitkostym så man har råd att inte behöva bry sig om den när man krökar och åker flak och allt vad man gör.
November 27, 2003
Bennos wrote: Spelar det någon roll vad man har för märke på kostymen? Sitter dyrare kostymer bättre eller är dom allmänt snyggare?
I regel ja. Men om du inte kommer använda den efter studenten så känns det ju rätt dumt att lägga ett antal tusen på en kostym för ett tillfälle. 😉
//Andreas
November 27, 2003
snyde wrote: Delph1: En kostym använder man ju ofta flera gånger, såvida man inte tänkt ändra kroppsform eller dylikt, så den inte passar.
Jag har oftast inte ens kostym på bröllop och begravningar, snygg skjorta och byxor räcker långt, så man bör nog faktiskt fundera om det är nödvändigt att lägga så mycket på en kostym.
//Andreas
September 12, 2001
Delph1 wrote: [quote=snyde]Delph1: En kostym använder man ju ofta flera gånger, såvida man inte tänkt ändra kroppsform eller dylikt, så den inte passar.
Jag har oftast inte ens kostym på bröllop och begravningar, snygg skjorta och byxor räcker långt, så man bör nog faktiskt fundera om det är nödvändigt att lägga så mycket på en kostym.
//Andreas
Men kostym är snyggt som tusan.
Jag har gärna på mig kostym om jag går ut på lokal.
Ett tag gick det så långt att jag kände mig naken om jag gick ut på lokal utan att ha kostym på mig.
January 5, 2002
Delph1 wrote: Jag har oftast inte ens kostym på bröllop och begravningar, snygg skjorta och byxor räcker långt, så man bör nog faktiskt fundera om det är nödvändigt att lägga så mycket på en kostym.
Kostym är ett väldigt användbart plagg, åtminstone använder jag min tillräckligt ofta för att motivera köpet av en märkeskostym.
November 27, 2003
skiroy wrote: Men kostym är snyggt som tusan.
Jag har gärna på mig kostym om jag går ut på lokal.
Ett tag gick det så långt att jag kände mig naken om jag gick ut på lokal utan att ha kostym på mig.
snyde wrote: Kostym är ett väldigt användbart plagg, åtminstone använder jag min tillräckligt ofta för att motivera köpet av en märkeskostym.
Rätt kostym är frukistansvärt snyggt, inget snack. Men som student är ju pengarna rätt begränsade och jag tror nog man ska vara lite konservativ i handlandet. Vet inte om jag tycker det är väldigt användbart plagg, iaf inte för mig då jag är rätt livlig av mig och kläderna får ta en del stryk i regel.
De flesta använder, tyvärr, bara kostym vid väldigt speciella tillfällen och är man så pass ung så man tar studenten är nog dessa tillfällen relativt få ändå 😉
//Andreas
1 Guest(s)