Studiebidrag December?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Studiebidrag December?
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 24, 2008 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Min julstämning är totalt ruinerad sedan länge, så jag passar på att besvära er med en fråga; CSN betalar ju ut "studiestöd" som det så fint heter även i December, men jag vill minnas att det varit runt den 20:e varje år, inte den sista bankdagen som andra månader. Är det bara jag som har fel eller är det CSN som misslyckats meddela mig om att jag inte får något bidrag?

Står inget om kommande inbetalningar på mitt konto heller, dessvärre.

baronatom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 205
1211838
December 24, 2008 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Min julstämning är totalt ruinerad sedan länge, så jag passar på att besvära er med en fråga; CSN betalar ju ut "studiestöd" som det så fint heter även i December, men jag vill minnas att det varit runt den 20:e varje år, inte den sista bankdagen som andra månader. Är det bara jag som har fel eller är det CSN som misslyckats meddela mig om att jag inte får något bidrag?

Står inget om kommande inbetalningar på mitt konto heller, dessvärre.

CSN skickade ut ett ark där det stod att jag kommer få 1050 kr varje månad, även december. Detta brev fick jag i början av terminen. Håll tummarna, ring och kolla med dom om de gäller dig med. Man blir ju en aningens bitter om man inte skulle få/får halva beloppet.

EDIT: Vill minnas att det stod något om 30e december

GL

Jonas Klar
Member
Medlem
1211839
December 24, 2008 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Normalt sett är det ju sista bankdagen varje månad, men jag vill minnas att det kommit tidigare under månaden föregående år, jag kan dock minnas fel. Orkar inte riktigt börja jaga dem i telefon heller, tänkte bara höra om någon visste exakt, eller om någon öht fått bidraget för December. 🙂

Min lärare tjatade lite grann på taskig närvaro under hösten, men fan vet han då jag varit ute åtta veckor på praktik och varit närvarande under den tiden. Har för mig att de måste göra en massa pappersarbete för att göra en bidragslös, och det är de tacksamt nog för lata för. 😛

baronatom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 205
1211840
December 24, 2008 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Normalt sett är det ju sista bankdagen varje månad, men jag vill minnas att det kommit tidigare under månaden föregående år, jag kan dock minnas fel. Orkar inte riktigt börja jaga dem i telefon heller, tänkte bara höra om någon visste exakt, eller om någon öht fått bidraget för December. 🙂

Min lärare tjatade lite grann på taskig närvaro under hösten, men fan vet han då jag varit ute åtta veckor på praktik och varit närvarande under den tiden. Har för mig att de måste göra en massa pappersarbete för att göra en bidragslös, och det är de tacksamt nog för lata för. 😛

Hehe precis, tror knappast att någon lärare är såpass pappersfascistisk. Det vore inte värt det för varken läraren eller en själv 🙂 Nej men, om du pluggar i stockholm så borde väl samma gälla för dig som för mig. Och jag är 100% på att man ska få denna månad, annars hade min judiska ådra inte vaknat till liv som jag minns att den gjorde när jag fick beskedet att jag skulle få full pott hela terminen.

Jonas Klar
Member
Medlem
1211841
December 24, 2008 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är inte osäker på om den ska komma i December eller inte, utan när. 🙂

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1211846
December 24, 2008 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Den kommer sista bankdagen i månaden som vanligt.. ingen förändring bara för det är december.

Enda månaderna som studiebidraget uteblir är i slutet på juli och i slutet på augusti.

EDIT:
Är inte du lite för gammal för studiebidrag ? Eller går du på högskola ? 🙄

r700
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 159
1211850
December 24, 2008 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har redan fått mitt studiestöd.. kom den 23e

Lycka till! behövs när man har med csn o göra ^^

Jonas Klar
Member
Medlem
1211855
December 25, 2008 - 1:36 am
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: EDIT: Är inte du lite för gammal för studiebidrag ? Eller går du på högskola ? 🙄

Läser ju för helskotta sista året på gymnasiet, även om jag borde gjort det förra året. Gick NV ett halvår, men hoppade av och började om. Lär ju däremot inte orka gå något efter gymnasiet, får se vad det blir.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1211866
December 25, 2008 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

Här står det säkert...
http://csn.se/2.174/1.4303

Jonas Klar
Member
Medlem
1211892
December 25, 2008 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jävla Snorch och vara bra på att hitta då. Jag har inte ignorerat CSN:s hemsida totalt, utan har kikat in lite där, men inte hittat något av värde. Tack ska du ha. 🙂

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1211895
December 25, 2008 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Synd att julen precis varit, annars hade du kunnat önska dig ett par glasögon. Längst ner i mitten på csns startsida står det "Utbetalning i december" och en länk till sidan ovan. 😉

Jonas Klar
Member
Medlem
1211963
December 25, 2008 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Synd att julen precis varit, annars hade du kunnat önska dig ett par glasögon. Längst ner i mitten på csns startsida står det "Utbetalning i december" och en länk till sidan ovan. 😉

Det var iofs ett tag sedan jag kollade, jag skyller på det. Anyways, tack för hjälpen. 1.3 i synskärpa har jag också, koncentrationen och orken som tryter. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 372
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL