March 20, 2003
caged wrote: Hmm, jag fick reda på att mitt studiebidrag(lån) kanske inte kommer förrän om 3 (!) veckor. Frågade vad man skulle leva på tills dess och fick svaret:
"Nej, nja... Jo... Jag vet inte."
Ja, tackar CSN....
När skickade du in då???
Nu vet inte jag om du har skickat in igår men folk i allmänhet verkar tro att det tar 2dagar för CSN att fiska fram pengarna.
Om man skickar in sina papper i tid så får man sina pengar i tid.
Hur svårt är det??
July 8, 2003
Pim_ wrote: [quote=caged]Hmm, jag fick reda på att mitt studiebidrag(lån) kanske inte kommer förrän om 3 (!) veckor. Frågade vad man skulle leva på tills dess och fick svaret:
"Nej, nja... Jo... Jag vet inte."
Ja, tackar CSN....
När skickade du in då???
Nu vet inte jag om du har skickat in igår men folk i allmänhet verkar tro att det tar 2dagar för CSN att fiska fram pengarna.
Om man skickar in sina papper i tid så får man sina pengar i tid.
Hur svårt är det??
Detta blir kul, jag ska förklara.
På ansökan finns det en liten ruta man kan kryssa i där det står något i stil med "CSN kontaktar mig om jag kommer in på en kurs/linje".
När jag ringde så ansåg de att man skulle söka långt innan man ens var intagen (?), hur ska man ansöka om man får papperna först när man är antagen (dilemma?). Iofs kan man beställa papperna från deras hemsida (men även där tar det ca 4-5 dagar innan man får hem dem). Jag tror CSN är de absolut svåraste personerna att få pengar ifrån, vilket är konstigt med tanke på att de ska ge pengar till studenter. Jag menar jag har inte betalat hyran på två månader och jag tror jag behöver göra det ganska snart... Men enligt CSN så behövs det kanske inte, inte behöver man äta heller.
Nåja, allt är inte skit med CSN, när allt har kommit igång går det som på räls. Men det kan vara lite problem i början som sagt... Ska ringa och tjata lite och se om det går nå snabbare.
Skänk en slant någon? Suck...
1 Guest(s)