Studiebidrag+Inackorderingstillägg|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Studiebidrag+Inackorderingstillägg
maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 11, 2006 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag undrar om när man kan få inackorderingstillägg när man studerar på gymnsiet.
Nu är det så här att jag bor 2,5 mil utanför stan (där skolan ligger), och har åkt buss in dom senaste 2 åren.
Så nu undrar jag om jag flyttar in till stan, kan jag få inackorderingstillägg då?
enligt http://www.csn.se/GemensamInfo.....nyIdnr=597
borde jag ju kunna få det minsta 1190 kr. Men kan jag verkligen det? Det måste väl godkännas av nån som ska bestämma om det är nödvändigt för mig eller inte.
Sen undrar jag om någon vet om det är för sent att ansöka, skulle väl ha lämnats in före sommaren säkert.

Aelrik
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
sp_UserOfflineSmall Offline
1067849
August 11, 2006 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Du verkar vara sent ute tyvärr...

Ansökan

Sista ansökningsdag för inackorderingstillägg är 30 juni det läsår som du söker stödet för.. Blankett för att ansöka om inackorderingstillägg (1062M) kan du beställa här på webbplatsen under Blanketter/informationsmaterial eller hämta på skolan. I ansökningsblanketten står det till vilket CSN-kontor du ska skicka ansökan.

Dessutom vet jag inte om du kvalificerar för det då det även är beroende av restiden.

Lång restid

Den totala restiden fram och åter mellan föräldrahemmet och skolan måste vara minst två timmar per dag. Kravet på två timmars restid måste vara uppfyllt minst fyra dagar per tvåveckorsperiod. Det är den restid du skulle ha haft om du inte var inackorderad som avses.

Storleken på tillägget beror på avståndet mellan föräldrahemmet och skolan. Inackorderingstillägget består av följande belopp och beräknas på enkel resväg.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 297
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL