March 15, 2004
Jag undrar om när man kan få inackorderingstillägg när man studerar på gymnsiet.
Nu är det så här att jag bor 2,5 mil utanför stan (där skolan ligger), och har åkt buss in dom senaste 2 åren.
Så nu undrar jag om jag flyttar in till stan, kan jag få inackorderingstillägg då?
enligt http://www.csn.se/GemensamInfo.....nyIdnr=597
borde jag ju kunna få det minsta 1190 kr. Men kan jag verkligen det? Det måste väl godkännas av nån som ska bestämma om det är nödvändigt för mig eller inte.
Sen undrar jag om någon vet om det är för sent att ansöka, skulle väl ha lämnats in före sommaren säkert.
March 3, 2004
Du verkar vara sent ute tyvärr...
Ansökan
Sista ansökningsdag för inackorderingstillägg är 30 juni det läsår som du söker stödet för.. Blankett för att ansöka om inackorderingstillägg (1062M) kan du beställa här på webbplatsen under Blanketter/informationsmaterial eller hämta på skolan. I ansökningsblanketten står det till vilket CSN-kontor du ska skicka ansökan.
Dessutom vet jag inte om du kvalificerar för det då det även är beroende av restiden.
Lång restid
Den totala restiden fram och åter mellan föräldrahemmet och skolan måste vara minst två timmar per dag. Kravet på två timmars restid måste vara uppfyllt minst fyra dagar per tvåveckorsperiod. Det är den restid du skulle ha haft om du inte var inackorderad som avses.
Storleken på tillägget beror på avståndet mellan föräldrahemmet och skolan. Inackorderingstillägget består av följande belopp och beräknas på enkel resväg.
1 Guest(s)