December 27, 2003
kollade kontot igår, då såg jag att jag fått 950:- extra, det är noterat som "STUDIEHJÄLP" och landade dagen före Studiebidraget. samma sak hände förra månaden, men tänkte att banken skulle fixa det själva, men nu när det hände igen börjar man tänka.
Någon som vet vad det handlar om? eller har jag kanske berättigat mig till extra studiehälp?
December 27, 2003
oxiswoofer wrote: du råkar inte nyss har fyllt 18? jag fick likadant efter jag fyllde 18.. innan så fick ju min moder pengarna, o pengarna fördes automatiskt över från hennes konto till mitt...dvs hennes pengar sattes över, plus studiebidrag..
kan ligga något i det där. fyllde 18 i slutet av Oktober, en månad senare fick jag extra pengar... men ingen annan i klassen får "Studiehjälp"
September 16, 2002
oxiswoofer wrote: du råkar inte nyss har fyllt 18? jag fick likadant efter jag fyllde 18.. innan så fick ju min moder pengarna, o pengarna fördes automatiskt över från hennes konto till mitt...dvs hennes pengar sattes över, plus studiebidrag..
Jag minns att det blev så när jag fyllde 18, i alla fall.
November 23, 2001
Kizo wrote: [quote=oxiswoofer]du råkar inte nyss har fyllt 18? jag fick likadant efter jag fyllde 18.. innan så fick ju min moder pengarna, o pengarna fördes automatiskt över från hennes konto till mitt...dvs hennes pengar sattes över, plus studiebidrag..
Jag minns att det blev så när jag fyllde 18, i alla fall.
Själv hade min mor redan koll på läget och sa till banken att avsluta överföringen månaden innan jag fyllde 18, redan när vi satte igång överföringen.
Men troligen är det detta som har hänt.
December 22, 2000
Xenomorphed wrote: kollade kontot igår, då såg jag att jag fått 950:- extra, det är noterat som "STUDIEHJÄLP" och landade dagen före Studiebidraget. samma sak hände förra månaden, men tänkte att banken skulle fixa det själva, men nu när det hände igen börjar man tänka.
Någon som vet vad det handlar om? eller har jag kanske berättigat mig till extra studiehälp?
Ta och ring och kolla upp det ganska snart. Liknande har hänt mig och då var jag nära att bli återbetalningsskyldig trots att det inte ens var jag som hade gjort fel. Nu slapp jag det som tur va, men de är bra griniga när det gäller deras egna misstag.
1 Guest(s)