Styckmordet i Halmstad|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Styckmordet i Halmstad
Schmutziger
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 603
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 15, 2003 - 7:04 am
sp_Permalink sp_Print

Vad har hänt med rättvisan, man vet vilka två som mördade honom.
De klarar sig undan för att de skyller på varandra.
Sen erkände en att han dödade Marcus i självförsvar, hur fan kan det vara självförsvar om man sticker en kniv i någons strupe. o sen stryper honom med isoleringstejp. Men för att vara riktigt säker på att markcus inte ska sticka en kniv i 47 åringen så styckar de honom i slänger kroppsdelarna i Nissan.

47-åringen får bara 2 år för styckning
o den andra lite över ett år.

är detta rättvisa? jag tycker inte det.....

http://www.aftonbladet.se/vss/.....94,00.html

Zazo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 411
336388
May 15, 2003 - 7:44 am
sp_Permalink sp_Print

Helt sjukt......världen kommer att gå under en vacker dag.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
336409
May 15, 2003 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

Zazo wrote: Helt sjukt......världen kommer att gå under en vacker dag.

Har den inte redan gjort det?

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
336420
May 15, 2003 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

ja, rättvist är det inte!
Kom att tänka på att de där killarna som kidnappade den där direktörsonen fick 12 års fängelse. Är visst skillnad på hur mycket pengar man har, när det handlar om straff.
Menar inte att kidnapparna skulle haft lindrigare straff, men när man låser in styckmördare 2 år och kidnappare i 12 år något fel!

The Whistler
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 936
336459
May 15, 2003 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

jan-e wrote: ja, rättvist är det inte!
Kom att tänka på att de där killarna som kidnappade den där direktörsonen fick 12 års fängelse. Är visst skillnad på hur mycket pengar man har, när det handlar om straff.
Menar inte att kidnapparna skulle haft lindrigare straff, men när man låser in styckmördare 2 år och kidnappare i 12 år något fel!

Jag yrkar fortfarande på att man ska ta efter Kina: ställ förbrytaren mot en vägg, sätt ett skott i nacken på honom och skicka räkningen för kulan till familjen.

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
336610
May 15, 2003 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

The Whistler wrote: [quote=jan-e]ja, rättvist är det inte!

Jag yrkar fortfarande på att man ska ta efter Kina: ställ förbrytaren mot en vägg, sätt ett skott i nacken på honom och skicka räkningen för kulan till familjen.

Tihi vilka satans kommunistjävlar haha

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
336649
May 15, 2003 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Man löste en stor del av knark handeln på det sättet efter revolutionen

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
336673
May 15, 2003 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Schmutziger wrote: Vad har hänt med rättvisan, man vet vilka två som mördade honom.
De klarar sig undan för att de skyller på varandra.
Sen erkände en att han dödade Marcus i självförsvar, hur fan kan det vara självförsvar om man sticker en kniv i någons strupe. o sen stryper honom med isoleringstejp. Men för att vara riktigt säker på att markcus inte ska sticka en kniv i 47 åringen så styckar de honom i slänger kroppsdelarna i Nissan.

47-åringen får bara 2 år för styckning
o den andra lite över ett år.

är detta rättvisa? jag tycker inte det.....

http://www.aftonbladet.se/vss/.....94,00.html

Han vart dömd för brott mot griftefriden. Och jag tror att det svenska rättsystemet funkar bra. Även om det kommer vissa fall som uppmärksammas mycket i media. Hur många fall per dag tror du att det kommar dommar i? Det är inte så att det bara finns en domstol i Sverige som dömmer folk. Sen att denna dom kanske var felaktig ska jag inte säga. Men jag tror att åklagaren kommer att överklaga så straffen är nog inte säkerställda.

jan-e wrote: ja, rättvist är det inte!

Dom vart dömda för olika straff och därför kan du inte jämnföra dessa två dommar. Och dom som kidnappade den dära killen hade även hotat att döda han vilket är ännu ett brott.

Schmutziger
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 603
336688
May 15, 2003 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Han vart dömd för brott mot griftefriden. Och jag tror att det svenska rättsystemet funkar bra. Även om det kommer vissa fall som uppmärksammas mycket i media. Hur många fall per dag tror du att det kommar dommar i? Det är inte så att det bara finns en domstol i Sverige som dömmer folk.

Vad snackar du om?
Det du skriver är ju som att påpeka att det är fler än du som skriver inlägg här på forumet.

Sen skriver jag ju inte ut allt utan bifogade en länk där det stod mer detaljerat. Ville först o främst få igång en diskussion om det var ett lämpligt straff de fick.
kontentan är väl ändå att han fick två års fängelse för att ha styckat kroppen

Marcus Norén knivstacks och ströps med isoleringstejp efter att först ha slagits ned.

Om inte detta är mord, så kom gärna med ett exempel

Åklagaren menar att tingsrätten har gjort en annan juridisk bedömning än utredarna och håller med om att det finns svagheter i bevisningen. Därför är hon nu osäker på om hon kommer att överklaga domen

Tyvärr så verkar det som om det inte blir någon överklagan, man kan ju bara hoppas

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
336750
May 15, 2003 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Beex wrote: [quote=The Whistler][quote=jan-e]ja, rättvist är det inte!

Tihi vilka satans kommunistjävlar haha

Måste man vara komunist för att man tycker det är märkligt att rättvisan arbetar mycket effektivare och kraftfullare om målsägande är rik?

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
336924
May 15, 2003 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

jag älskar sverige, eftersom jag är ostraffad så kan jag förmodligen slakta lite folk som kolla konstigt på mig och komma undan med lite komunalkneg.

tänk på det nästa gång ni klagar på mina inlägg [Image Can Not Be Found]

(ironi)

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
336936
May 15, 2003 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Bryr du dig om huruvida de som inte förstår ironi förstår dig, använd inte ironi.

Mind
Member
Medlem
336947
May 15, 2003 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ye, det är synd om folk ibland.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
337045
May 15, 2003 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Just därför ska man skjuta så många som möjligt.. Av dom som inte sköter sig..

The Whistler
Kommer du hit ofta?
Medlem
337256
May 16, 2003 - 6:54 am
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Bryr du dig om huruvida de som inte förstår ironi förstår dig, använd inte ironi.

Nä, tydligen, då det troligtvis är ordet "sarkasm" ni är ute efter. Ironi är något annat. Kolla gärna i ett uppslagsverk för att överbevisa mig.

Jerry
Member
Medlem
337558
May 16, 2003 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Ironi och sarkasm är inga motsatser. Han använde sig av båda två.

Mind
Member
Medlem
338305
May 17, 2003 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

nu känns det som att jag måste googla efter betydelsen här, jobbiga ni är.
btw jag såg på tv igår där sa dom i nått sammanhang att barn inte förstår ironi. så dom tar det på fullt allvar om ni stjäl deras leksaker.

The Whistler
Kommer du hit ofta?
Medlem
339493
May 19, 2003 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Ironi och sarkasm är inga motsatser. Han använde sig av båda två.

Jag sade (skrev) inte att de är motsatser, utan att han troligtvis syftade på sarkasm, när han skrev ironi.

Jerry
Member
Medlem
339635
May 19, 2003 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, jag vet du inte sade det, jag nämnde bara det faktumet för att förbereda inför min nästa mening, där jag skrev att han använde sig av både ironi och sarkasm. Vilket han syftade på när han skrev sitt lilla förminskade "ironi" längre ned på sidan får vi aldrig veta (men jag tror han menade vad han skrev.)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 229
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL