January 6, 2002
Vad har hänt med rättvisan, man vet vilka två som mördade honom.
De klarar sig undan för att de skyller på varandra.
Sen erkände en att han dödade Marcus i självförsvar, hur fan kan det vara självförsvar om man sticker en kniv i någons strupe. o sen stryper honom med isoleringstejp. Men för att vara riktigt säker på att markcus inte ska sticka en kniv i 47 åringen så styckar de honom i slänger kroppsdelarna i Nissan.
47-åringen får bara 2 år för styckning
o den andra lite över ett år.
är detta rättvisa? jag tycker inte det.....
January 30, 2002
ja, rättvist är det inte!
Kom att tänka på att de där killarna som kidnappade den där direktörsonen fick 12 års fängelse. Är visst skillnad på hur mycket pengar man har, när det handlar om straff.
Menar inte att kidnapparna skulle haft lindrigare straff, men när man låser in styckmördare 2 år och kidnappare i 12 år något fel!
July 17, 2002
jan-e wrote: ja, rättvist är det inte!
Kom att tänka på att de där killarna som kidnappade den där direktörsonen fick 12 års fängelse. Är visst skillnad på hur mycket pengar man har, när det handlar om straff.
Menar inte att kidnapparna skulle haft lindrigare straff, men när man låser in styckmördare 2 år och kidnappare i 12 år något fel!
Jag yrkar fortfarande på att man ska ta efter Kina: ställ förbrytaren mot en vägg, sätt ett skott i nacken på honom och skicka räkningen för kulan till familjen.
September 4, 2002
The Whistler wrote: [quote=jan-e]ja, rättvist är det inte!
Jag yrkar fortfarande på att man ska ta efter Kina: ställ förbrytaren mot en vägg, sätt ett skott i nacken på honom och skicka räkningen för kulan till familjen.
Tihi vilka satans kommunistjävlar haha
March 20, 2001
Schmutziger wrote: Vad har hänt med rättvisan, man vet vilka två som mördade honom.
De klarar sig undan för att de skyller på varandra.
Sen erkände en att han dödade Marcus i självförsvar, hur fan kan det vara självförsvar om man sticker en kniv i någons strupe. o sen stryper honom med isoleringstejp. Men för att vara riktigt säker på att markcus inte ska sticka en kniv i 47 åringen så styckar de honom i slänger kroppsdelarna i Nissan.47-åringen får bara 2 år för styckning
o den andra lite över ett år.är detta rättvisa? jag tycker inte det.....
Han vart dömd för brott mot griftefriden. Och jag tror att det svenska rättsystemet funkar bra. Även om det kommer vissa fall som uppmärksammas mycket i media. Hur många fall per dag tror du att det kommar dommar i? Det är inte så att det bara finns en domstol i Sverige som dömmer folk. Sen att denna dom kanske var felaktig ska jag inte säga. Men jag tror att åklagaren kommer att överklaga så straffen är nog inte säkerställda.
jan-e wrote: ja, rättvist är det inte!
Dom vart dömda för olika straff och därför kan du inte jämnföra dessa två dommar. Och dom som kidnappade den dära killen hade även hotat att döda han vilket är ännu ett brott.
January 6, 2002
Han vart dömd för brott mot griftefriden. Och jag tror att det svenska rättsystemet funkar bra. Även om det kommer vissa fall som uppmärksammas mycket i media. Hur många fall per dag tror du att det kommar dommar i? Det är inte så att det bara finns en domstol i Sverige som dömmer folk.
Vad snackar du om?
Det du skriver är ju som att påpeka att det är fler än du som skriver inlägg här på forumet.
Sen skriver jag ju inte ut allt utan bifogade en länk där det stod mer detaljerat. Ville först o främst få igång en diskussion om det var ett lämpligt straff de fick.
kontentan är väl ändå att han fick två års fängelse för att ha styckat kroppen
Marcus Norén knivstacks och ströps med isoleringstejp efter att först ha slagits ned.
Om inte detta är mord, så kom gärna med ett exempel
Åklagaren menar att tingsrätten har gjort en annan juridisk bedömning än utredarna och håller med om att det finns svagheter i bevisningen. Därför är hon nu osäker på om hon kommer att överklaga domen
Tyvärr så verkar det som om det inte blir någon överklagan, man kan ju bara hoppas
January 30, 2002
Beex wrote: [quote=The Whistler][quote=jan-e]ja, rättvist är det inte!
Tihi vilka satans kommunistjävlar haha
Måste man vara komunist för att man tycker det är märkligt att rättvisan arbetar mycket effektivare och kraftfullare om målsägande är rik?
June 18, 2001
Nej, jag vet du inte sade det, jag nämnde bara det faktumet för att förbereda inför min nästa mening, där jag skrev att han använde sig av både ironi och sarkasm. Vilket han syftade på när han skrev sitt lilla förminskade "ironi" längre ned på sidan får vi aldrig veta (men jag tror han menade vad han skrev.)
1 Guest(s)