August 22, 2001
Jag vet ju att det kanske inte är rätt forum att ta upp den här frågan i men jag vet inte vart det finns nåt "atletiskt forum" så nu får ni vässa hjärnorna och hjälpa mig.
Behöver nya styrkeövningar som engagerar både stora muskelgrupper och enkla muskler. Bröst, axlar, rygg, biceps / triceps, sätet, lår. Helst övningar med stång & gummiband om ni har på lager =) men även på golvet.
OBS! Övningar som innefattar lyft med nätverkskort, pekfingerklick etc. duger inte!!!
Hjälp mig nu!
August 18, 2003
finns ju väldigt enkla basicövningar som dock är lite tråkiga tycker jag... men det är så drygt o förklara nå mer avancerade grejjer via text =P
rygglyft, armhävningar, bicepscurl me stång, "benböj" me stång, bänkpress
dessa övningar täcker alla ovanstående muskelgrupper om du gör dom rätt =)
November 9, 2002
stå o spänn dig framför spegeln...
ja skämtar inte!
du ser då muskler som "vickar" lite när du spänner dig o försöker då få dom att spännas ordengligt
detta tränar därmed muskeln...
fast d kanske inte e nån övning som håller i d långa loppet...
min favorit e armhävningar...
inte så jobbigt men kan varieras så olika delar av armar/bröst tränas
situpps går ju me, men d e jobbigare 🙄
November 9, 2002
Dehman wrote: Fräckt, Kung Fu vill jag gå på. Någon som vet var det finns i Skåne?
http://www.kampsport.se/klubbar/
bara skriva in vilket län eller kommun o ev vilken kampsport (i d här fallet kung fu i skåne )
August 22, 2001
Hmm.. ok. De flesta tipsen är redan praktiserade though. Det med stången blir lite svårt. Det är meningen att jag ska köra det här med mina deltagare i en aerobicsal å då finns inga stänger i taket dessvärre =)
Ingen som har nån klurig som inte är så vanlig? Zym, förklara gärna om du har tid. Jag brukar fatta rätt så bra, så om du bara beskriver övningen så klurar jag nog ut resten själv!
Eller nån kanske vet nån bra sida med tips??
August 22, 2001
Stupid Ass wrote: [quote=Vaniljflickan]Ingen som har nån klurig som inte är så vanlig?
hehe...
ja har försökt o göra armhävningar stående på händer...
där har du nått klurigt...
ja jobbar fortfarande på balansen
Haha.. ja den var kanske lite väl avancerad 🙂 Klara du den i var det Snickersreklamen? Han som lägger händerna på baken och ändå gör rätt schyssta armhävningar....
January 17, 2002
Sätt dig i en rullstol och använd den i en vecka till allt du gör, jag lovar att dina bröstmuskler kommer att svälla ordentligt, likaså de just nedanför axlarna och ryggen. Enligt mig finns det ingen bättre träning.
På sommrarna rullar jag säkert runt 2-3 mil om dagen, och då ser jag fan värre ut än traktens bonnpojkar på överkroppen.
Du tränar även ditt balanssinne till oanade höjder.
December 31, 2001
Ben: Lägg på runt 100-150kg på en stång och lägg den bakom nacken, böj sedan knäna och gå upp igen. upprepa tills du inte klarar av mer.
Biceps: stång med ca 40-50 kg håll stången på ett sådant sätt att du själv ser dina underarmar, lyft sedan upp den.
triceps: samma som biceps fast du ligger ner och sänker vikterna bakom huvet och sedan drar dem upp igen i en jämn rörelse med utrsträckta armar.
Mage: lägg vikter på magen och gör situps
rygg: håll i en vikt ( hantel ) sätt ena knät på en bänk med den andra på sidan så att du nästan ser ut som du står på alla fyra. dra sedan vikten från golvet och uppså att armbågen kommer så långt bak som möjligt.
axlar: 2st hantlar en i vardera hand, gör sen som de gör i filmerna när de ska härma en kyckling eller liknande fast armbågarna ska så högt upp som möljligt ( detta är den yttersta lidelsen du vet inte va smärta är förens du har provat denna )
vill du ha mer tips
1 Guest(s)