Styrkeövningar|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Styrkeövningar
caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
sp_UserOfflineSmall Offline
538253
February 10, 2004 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Zym wrote: hehe, spänna sig funkar jävligt bra om man gör det rätt... tränar kung fu o vi har nästan bara statisk styrketräning... o du vet väl att munkarna sällan är svaga 😉

Ahh, jag vill börja med Kung Fu jag med igen. Tränade det för några år sen men det finns inte någon klubb i Falun, vad jag vet alltså. Så synd. Finns Akido och Taekwondo dock. Någon av dem som liknar Kung Fu?

Zym
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 274
538255
February 10, 2004 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

death on wings vill endera skryta om sina muskler eller så vet han inget om styrketräning då han säger att man ska lägga på 100-150kg vid benböj, och 40-50kg bicepscurl. självklart så ska man lägga på vad som känns lagom =) så man rätt så precis orkar ca: 3x10

kan ta o resonera lite övningar med dig senare om du känner för det, ska iväg på träning nu men kommer väl hem runt 22.00 eller nått. kanske kan delge dig några hundraåriga träningstips =P
eller kanske nått mer modernt och nått som är lite rörelse i, bara o välja...

lägg till mig på icq 85271793... ni andra kan väl adda mig oxå om ni har nått vettigt o säga =P o ja, jag har redan flickvän så ni andra behöver inte tro att jag ska ragga (till skillnad från DoW?) =P

Zym
Kommer du hit ofta?
Medlem
538262
February 10, 2004 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

caged, falun... tror inte det finns nå kung fu där va jag vet... men aikido är rätt så effektivt självförsvar medan tkd är mest för sportens skull. själv så tränar jag för livsstilen och traditionen... o självklart för o bli duktig o stark =)

REKLAM! >>> http://www.hunggar.com <<< REKLAM! sen är det ju rätt stor skillnad på kung fu och kung fu... man ska välja kampstil efter sina egna förutsättningar om man vill bli duktig, gillar man o sparka så antar jag att tkd är ett bra val... om det är en seriös klubb

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
538267
February 10, 2004 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Zym wrote: caged, falun... tror inte det finns nå kung fu där va jag vet... men aikido är rätt så effektivt självförsvar medan tkd är mest för sportens skull. själv så tränar jag för livsstilen och traditionen... o självklart för o bli duktig o stark =)

REKLAM! >>> http://www.hunggar.com <<< REKLAM! sen är det ju rätt stor skillnad på kung fu och kung fu... man ska välja kampstil efter sina egna förutsättningar om man vill bli duktig, gillar man o sparka så antar jag att tkd är ett bra val... om det är en seriös klubb

Jag är inte direkt ute efter någon självförsvarsteknink med grepp och kast utan tränar hellre sparkar och slag, inte för att jag planerar på att använda det men det är bra träning för spänsten och smidigheten.

Vad passar mig bäst då? TK eller Akido?

Zym
Kommer du hit ofta?
Medlem
538269
February 10, 2004 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

tkd, men det borde väl kanske fínnas nån seriös karateklubb i närheten? isf så är det nog närmast kung fu. aikido är inte din grej tror jag =)

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
538279
February 10, 2004 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Zym wrote: tkd, men det borde väl kanske fínnas nån seriös karateklubb i närheten? isf så är det nog närmast kung fu. aikido är inte din grej tror jag =)

Det finns en karateklubb i närheten men jag vet inte... Karate har inte det bästa ryktet där jag kommer ifrån...

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
538280
February 10, 2004 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Zym ok det lät bra. Addar dig sen och inte behöver jag oroa mig för skamliga förslag heller 🙂

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
538383
February 10, 2004 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Zym wrote: death on wings vill endera skryta om sina muskler eller så vet han inget om styrketräning då han säger att man ska lägga på 100-150kg vid benböj, och 40-50kg bicepscurl. självklart så ska man lägga på vad som känns lagom =) så man rätt så precis orkar ca: 3x10

hmm jo kanske borde sagt att man får prova fram vilka vikter du ska ha 😀

^Morbid^
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 146
538398
February 10, 2004 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print
Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
538681
February 10, 2004 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

^Morbid^ wrote: http://www.halso.info/forum/

Övningar: http://www.ast-ss.se/styrke_tr.....uktion.asp

Håll till godo.

Du är ju helt underbar!
:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
538740
February 10, 2004 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

ingen som har några videos där man ser hur folk tränar sådan konstig statisk bös som dom gör i asien.
folk står ju på gatan och kör konstiga övningar, gamla som nyfödda.

orka gå till klubbar och göra sådant

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 389
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL