November 1, 2006
Sökte i forumet och hittade ingen specifik tråd om detta ämne.
Undrar då om det finns fler folk här på NH som delar min passion för denna underbara fritidsaktivitet?
Själv tränar jag 7 pass i veckan á 1.5 timmar, och har för närvarande inga specifika mål. För ett par år sedan var jag mycket inriktad på fitnessbiten då man låg på ~80-83kg,
men på senare tid har jag bestämt mig för att gå upp i vikt och inrikta mig mer mot styrkelyft. Väger i skrivande stund 103kg.
Vore kul ifall ni i så fall kunde dela med er av era träningsupplevelser/schemaupplägg/kostvanor m.m.
November 1, 2006
1984, ja då har du varit i gamet ett tag. Det är 5 år innan jag blev skapt 😉
Jag vägde 67kg och var 186cm när jag började träna Mean Machine, det är aldrig försent att börja. 😛
Etk-Tis, vad var det för typ av tävlingar du deltog i, och kommer du ihåg vad kvalgränsen då låg på i 100kgs klassen?
September 29, 2011
Contiz;1272293 wrote: 1984, ja då har du varit i gamet ett tag. Det är 5 år innan jag blev skapt 😉
Jag vägde 67kg och var 186cm när jag började träna Mean Machine, det är aldrig försent att börja. 😛Etk-Tis, vad var det för typ av tävlingar du deltog i, och kommer du ihåg vad kvalgränsen då låg på i 100kgs klassen?
Jag körde alla 3 grenar i styrkelyft , vad kvalgränserna låg på ( Till SM har jag ingen susning om ) men hittade denna tabell http://iof3.idrottonline.se/Sv.....algranser/
November 27, 2003
Är väl mer fitnessmänniska, men lutar mer åt att börja på gym nu. Mycket på grund av brist på springspår häromkring, samtidigt som jag nog behöver bygga upp en bättre grundstyrka för att orka med jobbet. Man jobbar ju inga vanliga 40h-veckor tyvärr.
Det handlar en del om att ta det där steget att faktiskt gå in på ett gym och se sig för. Det blir liksom aldrig av riktigt.
September 29, 2011
Contiz;1272306 wrote: Jo, SM är målet. Ge mig 2-3 år 😛
Som det ser ut nu. Ska tillägga att det är ordentliga reps och inge studs eller liknande.Bänk: 130kg
Knäböj: 170kg
Marklyft: 210kgLigger över 500-klubben i alla fall. 😉
Nästan förbi skamgränserna , 200 kg böj ,100 kg bänk och 200 kg mark.
Men du måste ha finskt påbrå , dom drar alltid mer i marklyft än knäböj 😉
January 8, 2003
Tränar för att få upp grundstyrka, funktionell styrka och kondition sedan Februari i år. Innan dess har det varit någa månader i taget med uppehåll på vanliga gym med massa maskiner å mög. Vi kör enligt ett schema som varar över hela året med olika träningsmetoder. Schemat är urspringligen från de som tränar amerikansk fotboll på proffesionell nivå. Så vi har fått ta bort delar och valt ut det bästa eftersom man jobbar också. Vi ska snart gå över till westside träning, ska bara bli starkare innan dess så vi kör 4-5 pass i veckan nu. Eftersom det ska passa in i vardagen så blir det ju avbrott och viloveckor ibland. Men det är lättare att hålla vikten nu och man mår bättre och så. När man väl börjat träna med några polare så blir det väldigt beroende framkallande och det känns bara skönt med all träningsvärk.
December 6, 2006
Börjar och slutar styrketräna varje år.. börjar skit bra.. får en förkylning som håller i sig i veckor sen tappar man suget helt.
I somras kom jag dock igång på allvar och cyklade till jobbet varje dag från maj-september, typ med blandad styrketräning efter varje/varannan hemkomst på kvällarna.. men så blev man sjuk och cyklandet slutade, nu är de vinter och kallt och gymmet runt hörnet ropar efter en.. får se vad som händer i vinter om man får "tid" att träna.
September 29, 2011
opA87;1272373 wrote: Börjar och slutar styrketräna varje år.. börjar skit bra.. får en förkylning som håller i sig i veckor sen tappar man suget helt.
I somras kom jag dock igång på allvar och cyklade till jobbet varje dag från maj-september, typ med blandad styrketräning efter varje/varannan hemkomst på kvällarna.. men så blev man sjuk och cyklandet slutade, nu är de vinter och kallt och gymmet runt hörnet ropar efter en.. får se vad som händer i vinter om man får "tid" att träna.
Låter nästan som en form av överträning , du kanske skulle börja väldigt lungt , och max 3ggr vecka .
December 6, 2006
Etk-Tis;1272390 wrote: Låter nästan som en form av överträning , du kanske skulle börja väldigt lungt , och max 3ggr vecka .
Tyckte jag började mer än försiktigt :p
Första månaden cyklade jag bara till jobbet och när jag kom hem var de enda styrketräningen innehöll sit-ups och armhävningar hemma haha 🙂
February 1, 2002
Behöver också öka på vikt, men det går rätt långsamt..
Gainer tar jag en gång per dag, hjälper till ganska bra märker jag.
Tycker man inte hinner äta så ofta som man vill då man jobbar.
Brukar ta med mig några ägg och bananer då det är en stund över.
Har även en påse nötter att slöäta 🙂
Har tränat ett halvår, sen slutat ett halvår, börjat ett halvår o.s.v.
Men nu ska jag fortsätta utan såna långa uppehåll.
Har turen att ha ett gym på jobbet, så efter jag slutat så går jag bara dit en 40-45min.
Roligast är att känna att vikten man inte orkade förra passet helt plötsligt känns väldigt lätt 😉
1 Guest(s)