July 18, 2001
Vitamin-C wrote: [quote=whoracle]"Vi kommer att begära ett högt skadestånd. Hur mycket vet vi inte idag, men när det gäller spel och film så yrkar vi sannolikt motsvarande vad interneträttigheterna skulle kosta. Det är några miljoner per film, säger Pontén."
hur kan dom göra det? de har väll inte rätt att stämma nån å få pengar bara för att den brutit mot lagen?
ersättningar för den förlorade inkomsten för företagen antar jag...
jo, men det är det väl inte apb som ska ha pengarna? vill filmbolagen ha ersättning, så låt dom jaga piraterna själva. Inte ska väll nåra snubbar (apb) behöva spela tuffa å sätta dit pirater bara för å fjäska för filmbolagen?
och förresten, vad är det som driver apb egentligen? får dom kickar av att förstöra folks liv?
June 3, 2001
undertexter.se wrote: Resultatet av UT.se's kampanj mot APB's otillåtna metoder att ta fast fildelare börjar nu få mer effekt än vad vi vågade hoppas på. Det har inte bara nått ut till tidningarna och TV, utan nu har även Jens Nylander, VD för Jens of Sweden och Jonas Birgersson på Bredband2 hoppat på tåget. Även de hävdar att Antipiratbyrån bryter mot personuppgiftslagen, PUL.
Fast som vanligt dementerar Henrik Pontén och APB uppgifterna:
"För det första sparas inga ip-adresser i programmet så vi uppför inget register. För det andra är det fortfarande inte fastställt att ip-adresser ska ses som personliga uppgifter. Så det är definitivt inte fråga om att vi bryter mot personuppgiftslagen" säger han
Pontén menar också att dessa två har anmält APB för egna intressen. "Jens of Sweden lever ju på illegal nedladdning så det är han som kan tjäna pengar på det här."
APB säger också att de har bjudit in Datainspektionen som ska se över huruvida de bryter mot någon lag eller inte, och hur det hela fortsätter ser vi nog inom en snar famtid, men debatten är helt klart här!
October 18, 2004
Kan vi inte hyra in Anna nicloe smith eller nått...
-Ojsan var det den knappen du sa att jag "inte" skulle trycka på för att SPRÄNGA PONTEN TILL HELLVETTET? *glimrande blondin ögon*
Hade gjort stor nytta och följderna mot en stendum blond amerikansk superkändis skulle väl inte skada oss...
Nämen seriöst.. låt oss bomba apb och dänga ner dom totalt..
Till dig som fårgade vem som skulle vilja lösa ut ponten vid en kidnappning:
Ingen! det är det som är hela grejjen fattaru väl?:)
May 17, 2004
whoracle wrote: [quote=Vitamin-C][quote=whoracle]"Vi kommer att begära ett högt skadestånd. Hur mycket vet vi inte idag, men när det gäller spel och film så yrkar vi sannolikt motsvarande vad interneträttigheterna skulle kosta. Det är några miljoner per film, säger Pontén."
hur kan dom göra det? de har väll inte rätt att stämma nån å få pengar bara för att den brutit mot lagen?
ersättningar för den förlorade inkomsten för företagen antar jag...
jo, men det är det väl inte apb som ska ha pengarna? vill filmbolagen ha ersättning, så låt dom jaga piraterna själva. Inte ska väll nåra snubbar (apb) behöva spela tuffa å sätta dit pirater bara för å fjäska för filmbolagen?
och förresten, vad är det som driver apb egentligen? får dom kickar av att förstöra folks liv?
Jag tycker heller inte om deras sätt men det här är en byrå som ändast finns till föra att jaga pirater åt filmbolagen.
Sitter du som chef för universal så vill du ju inte smuttsaner ditt eget ryckte så du väljer då att anlita ett företag som får göra skitjobbbet åt dig, Antipiratbyrån. Förresten så kanske jag kan tilläga så tror jag inte att universal är en av Antipiratbyråns klienter. Det var bara ett exempel.
May 17, 2004
Pojo wrote: Jag vet inte om jag läst rätt men som jag förstod så gick de tre ipna till ftp serverar och det var till dessa alla gubbar skulle in i för att hitta vem som sköte om dem osv. Men jag kan ju ha fel.
jag har också fått för mig det men det värkar vara mer än en den ordinära serverkunden vi snackar om här. STOOOR server
February 16, 2004
Vitamin-C wrote: [quote=Pojo]Jag vet inte om jag läst rätt men som jag förstod så gick de tre ipna till ftp serverar och det var till dessa alla gubbar skulle in i för att hitta vem som sköte om dem osv. Men jag kan ju ha fel.
jag har också fått för mig det men det värkar vara mer än en den ordinära serverkunden vi snackar om här. STOOOR server
Jo de skulle in på den stora servern och hitta lite saker. Vi talar jo inte några småsaker inte privatpersoner som har sånt, utan troligtvis med många användare.
March 14, 2004
http://www.undertexter.se/?p=n.....8;file=163
Det var ju kul! Nu får Pontén skämmas lite mer.
March 19, 2003
Det är vår uppfatting att även de som laddat ner filmer eller andra filer kan misstänkas för brott,
Var det inte lagligt att ladda men inte att dela i sverige?
http://www.aftonbladet.se/vss/.....43,00.html
- Vi kommer att begära ett högt skadestånd. Hur mycket vet vi inte idag, men när det gäller spel och film så yrkar vi sannolikt motsvarande vad interneträttigheterna skulle kosta. Det är några miljoner per film,
ehhm 1800 tittlar av film samt 5000 tittlar av program?
xMiljoner.
2 Guest(s)