Suck...Antipratbyrån!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Suck...Antipratbyrån!
Everest159
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 304
sp_UserOfflineSmall Offline
856598
March 10, 2005 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kom på hur vi ska göra 😀

Nån som sett Fight Club?
(behöver jag säga mer? :P)

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
856641
March 10, 2005 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Sions wrote: Jag kom på hur vi ska göra 😀

Nån som sett Fight Club?

Ja precis!
Vi laddar ned filmer och lägger in subliminala klipp i dem innan vi sprider dem vidare!
Bra idé!

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
856644
March 10, 2005 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Det som är lite extra kul är ju att APB faktiskt stormat sin egen internetleverantör och kommer säkert bli utsparkade. 😛

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
856645
March 10, 2005 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom som hade kidnappat Siba chefen valde fel person borde ha tagit ponten istället...
:cy:

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
856647
March 10, 2005 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Spidey wrote: Dom som hade kidnappat Siba chefen valde fel person borde ha tagit ponten istället...
:cy:

Vem skulle vilja köpa honom fri? 🙂

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
856668
March 10, 2005 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=whoracle]"Vi kommer att begära ett högt skadestånd. Hur mycket vet vi inte idag, men när det gäller spel och film så yrkar vi sannolikt motsvarande vad interneträttigheterna skulle kosta. Det är några miljoner per film, säger Pontén."

hur kan dom göra det? de har väll inte rätt att stämma nån å få pengar bara för att den brutit mot lagen?

ersättningar för den förlorade inkomsten för företagen antar jag...

jo, men det är det väl inte apb som ska ha pengarna? vill filmbolagen ha ersättning, så låt dom jaga piraterna själva. Inte ska väll nåra snubbar (apb) behöva spela tuffa å sätta dit pirater bara för å fjäska för filmbolagen?

och förresten, vad är det som driver apb egentligen? får dom kickar av att förstöra folks liv?

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
856677
March 10, 2005 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

whoracle wrote: får dom kickar av att förstöra folks liv?

Ja.
Och lön. Det är provision.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
856679
March 10, 2005 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=Sions]Jag kom på hur vi ska göra 😀

Nån som sett Fight Club?

Ja precis!
Vi laddar ned filmer och lägger in subliminala klipp i dem innan vi sprider dem vidare!
Bra idé!

:)R smart..

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
856691
March 10, 2005 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

undertexter.se wrote: Resultatet av UT.se's kampanj mot APB's otillåtna metoder att ta fast fildelare börjar nu få mer effekt än vad vi vågade hoppas på. Det har inte bara nått ut till tidningarna och TV, utan nu har även Jens Nylander, VD för Jens of Sweden och Jonas Birgersson på Bredband2 hoppat på tåget. Även de hävdar att Antipiratbyrån bryter mot personuppgiftslagen, PUL.

Fast som vanligt dementerar Henrik Pontén och APB uppgifterna:

"För det första sparas inga ip-adresser i programmet så vi uppför inget register. För det andra är det fortfarande inte fastställt att ip-adresser ska ses som personliga uppgifter. Så det är definitivt inte fråga om att vi bryter mot personuppgiftslagen" säger han

Pontén menar också att dessa två har anmält APB för egna intressen. "Jens of Sweden lever ju på illegal nedladdning så det är han som kan tjäna pengar på det här."

APB säger också att de har bjudit in Datainspektionen som ska se över huruvida de bryter mot någon lag eller inte, och hur det hela fortsätter ser vi nog inom en snar famtid, men debatten är helt klart här!

Drinitiev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
856716
March 10, 2005 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan vi inte hyra in Anna nicloe smith eller nått...

-Ojsan var det den knappen du sa att jag "inte" skulle trycka på för att SPRÄNGA PONTEN TILL HELLVETTET? *glimrande blondin ögon*
Hade gjort stor nytta och följderna mot en stendum blond amerikansk superkändis skulle väl inte skada oss...

Nämen seriöst.. låt oss bomba apb och dänga ner dom totalt..

Till dig som fårgade vem som skulle vilja lösa ut ponten vid en kidnappning:

Ingen! det är det som är hela grejjen fattaru väl?:)

Everest159
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 304
856735
March 10, 2005 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

De där med fight club så menade jag hur han fick bort sin utredning från sin olagliga verksamhet.
Han drog in chefen för utredningen på toan & tvingade han att lägga ner utredningen annars skulle dem skära pungen av han 😛

Ser ni likheten nu?:P

Fantomen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 258
856783
March 11, 2005 - 12:09 am
sp_Permalink sp_Print

Hoppas att någon av de 3 IP adresserna dom letar efter finns på en dator tillhörande Herr Pontèn eller någon anställd där på APB

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
856805
March 11, 2005 - 1:17 am
sp_Permalink sp_Print

Synd att ingen kan organisera oss datanördar till en massprotest utanför APB huvudkontor här i Stockholm. Hade dock krävts att IDG, piratbyran.org eller någon stor sida rapporterade om det så det når ut till fler än oss NH:are.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
856845
March 11, 2005 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

whoracle wrote: [quote=Vitamin-C][quote=whoracle]"Vi kommer att begära ett högt skadestånd. Hur mycket vet vi inte idag, men när det gäller spel och film så yrkar vi sannolikt motsvarande vad interneträttigheterna skulle kosta. Det är några miljoner per film, säger Pontén."

hur kan dom göra det? de har väll inte rätt att stämma nån å få pengar bara för att den brutit mot lagen?

ersättningar för den förlorade inkomsten för företagen antar jag...

jo, men det är det väl inte apb som ska ha pengarna? vill filmbolagen ha ersättning, så låt dom jaga piraterna själva. Inte ska väll nåra snubbar (apb) behöva spela tuffa å sätta dit pirater bara för å fjäska för filmbolagen?

och förresten, vad är det som driver apb egentligen? får dom kickar av att förstöra folks liv?

Jag tycker heller inte om deras sätt men det här är en byrå som ändast finns till föra att jaga pirater åt filmbolagen.
Sitter du som chef för universal så vill du ju inte smuttsaner ditt eget ryckte så du väljer då att anlita ett företag som får göra skitjobbbet åt dig, Antipiratbyrån. Förresten så kanske jag kan tilläga så tror jag inte att universal är en av Antipiratbyråns klienter. Det var bara ett exempel.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
856847
March 11, 2005 - 8:32 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte om jag läst rätt men som jag förstod så gick de tre ipna till ftp serverar och det var till dessa alla gubbar skulle in i för att hitta vem som sköte om dem osv. Men jag kan ju ha fel.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
856849
March 11, 2005 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Jag vet inte om jag läst rätt men som jag förstod så gick de tre ipna till ftp serverar och det var till dessa alla gubbar skulle in i för att hitta vem som sköte om dem osv. Men jag kan ju ha fel.

jag har också fått för mig det men det värkar vara mer än en den ordinära serverkunden vi snackar om här. STOOOR server

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
856851
March 11, 2005 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=Pojo]Jag vet inte om jag läst rätt men som jag förstod så gick de tre ipna till ftp serverar och det var till dessa alla gubbar skulle in i för att hitta vem som sköte om dem osv. Men jag kan ju ha fel.

jag har också fått för mig det men det värkar vara mer än en den ordinära serverkunden vi snackar om här. STOOOR server

Jo de skulle in på den stora servern och hitta lite saker. Vi talar jo inte några småsaker inte privatpersoner som har sånt, utan troligtvis med många användare.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
856860
March 11, 2005 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.undertexter.se/?p=n.....8;file=163

Det var ju kul! Nu får Pontén skämmas lite mer.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
856871
March 11, 2005 - 9:38 am
sp_Permalink sp_Print

Det är vår uppfatting att även de som laddat ner filmer eller andra filer kan misstänkas för brott,

Var det inte lagligt att ladda men inte att dela i sverige?

http://www.aftonbladet.se/vss/.....43,00.html

- Vi kommer att begära ett högt skadestånd. Hur mycket vet vi inte idag, men när det gäller spel och film så yrkar vi sannolikt motsvarande vad interneträttigheterna skulle kosta. Det är några miljoner per film,

ehhm 1800 tittlar av film samt 5000 tittlar av program?
xMiljoner.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
856947
March 11, 2005 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta var ganska så intressant att läsa.

http://kommentar.typepad.com/k.....de_rt.html

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 399
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL