September 16, 2002
skiroy wrote: Detta var ganska så intressant att läsa.
So many questions!
November 27, 2003
skiroy wrote: Detta var ganska så intressant att läsa.
:-k
Han skriver mycket bra där.
//Andreas
January 26, 2003
skinner wrote: http://www.undertexter.se/?p=n.....8;file=163
Det var ju kul! Nu får Pontén skämmas lite mer.
hahaha
sitter servrarna på en bra kryptering så kan dom ju glömma att få fram någon information
June 23, 2002
Hugge wrote: Fast de var inte helt ute och cycklade...
Nej verkerligen inte. Men sättet dom gör det på.
Dessutom hittade dom inte ens filmerna eller musiken dom var ute efter i själva verket, vilket är riktigt lustigt.(Finns att läsa om det på IDG.)
Att de slår till så emot sin egen ISP som har jobbat ganska hårt med att försöka bekämpa ddosa mot deras websida. APB's server lär ju fara och flyga åt helvete från Bahnhof, finns ju inte en chans i världen att dom vill ha kvar dom efter detta. Frågan är vilka som igentligen vill det när dom agerar såhär mot sin "egen" isp. Även om det inte var dem först och främst som hade startat det hela, men de var med och ville driva igenom det.
EDIT: Var snack om att själv databaserna var okrypterade enligt källor, dock inte säker på det men det andra verkar ju vara krypterat.
June 23, 2002
Gueno wrote: Vad jag inte förstår är varför dom inte lägger ner resurser på att ta dom som rippar filmer, spel, musik eller va det nu kan vara.
Det säger sig självt - en sjukdom som ingen bär på smittar inte.
För dom inte kommer komma åt alla ändå. Jag tror dom försöker så gott dom kan. Dessutom får dom inte fast i alla gruppen om dom lyckas busta nån grupp's ledare eller något sånt. De som då inte åkte fast går till andra grupper eller skapar en ny. Detta gäller då främst de större såklart.
March 19, 2003
Siterna som de tog lär ha varit rätt saftiga endå, samt att linan lär ha varit rätt skaplig.
1800 film tittlar ~ maybe 1,4TB "~á 700mb per film och några 2cd's"
450 000 musikfiler ~ maybe 1,9TB "~á 4mb per låt"
5000 applikationer ~ maybe 1TB "~á 200mb per app"
Förutsätter att det var XviD/DivX filmer och inte DVD-r :cy:
Applikationerna kan ju också variera från 0,1mb till **GB så säger 200mb för ca storlek.
Låtar brukar hamna på runt ~4mb
Vi skulle ju kunna säga för skojj skull att varje site låg på 2TB.
Hehe man kan ju säga att de har avsedda för hemma filmade movies samt shareware.
Men försöker man lura en 5åring eller? Korkade är dom nog men knappast så korkade.
Hej och hå, 2TB med trailer, shareware, gnu och text dokument.
September 5, 2001
http://img200.exs.cx/my.php?lo.....wkedit.jpg
Men vad gör mister Pontén på arbetstider egentligen? :-k
June 23, 2002
BarateaU wrote: Siterna som de tog lär ha varit rätt saftiga endå, samt att linan lär ha varit rätt skaplig.
5000 applikationer ~ maybe 1TB "~á 200mb per app"Förutsätter att det var XviD/DivX filmer och inte DVD-r :cy:
Applikationerna kan ju också variera från 0,1mb till **GB så säger 200mb för ca storlek.
Låtar brukar hamna på runt ~4mbVi skulle ju kunna säga för skojj skull att varje site låg på 2TB.
Hehe man kan ju säga att de har avsedda för hemma filmade movies samt shareware.
Men försöker man lura en 5åring eller? Korkade är dom nog men knappast så korkade.Hej och hå, 2TB med trailer, shareware, gnu och text dokument.
Vad jag hört så låg mp3-arkivet på 4-5TB.
September 16, 2002
hawkie wrote: http://img200.exs.cx/my.php?lo.....wkedit.jpg
August 11, 2002
ahha 😛
November 29, 2003
Barnporr är värre.
July 14, 2004
HAHAHA, ja antipiratbyrån kan ju ge upp, det är ju en hel organiserad brottslighet med toppservrar som du måste bli inbjuden till för att ladda ner på och så vidare, såg nån dokumentär, killen ville inte visa i kameran för jag citerar : "I dont need a 20 pound hitman with a glock on my stairs"
Jag bara väntar på att det ska stå i Tidningen "Pontén Mördad, Nördarna Hurrar!"
HAHAHAHAHAHAHA ^^^^^^
Kan inte nån bara slänga in en granat i antipiratbyråns fattiga lilla verkstad o spränga skiten åt helvete ... ge mig en så gör jag det själv.
Tydligen så vart dom ju fett ägda eftersom att nån några minuter innan raderade rubbet x)
och jo, jag msade han om granaten :bgrin:
väntar på anmälningen om olaga hot och 20 tjänstemän rushar in o försöker rycka åt sig min dator.... :negativ: då går fan lös!
säger bara det, vi måste organisera en militant kamp mot dom, lets blow e'm up! Computernerds arise !
(nån måste ju säga vad alla tänker 😉 )
Keep sharing!
September 12, 2001
Nomic wrote: HAHAHA, ja antipiratbyrån kan ju ge upp, det är ju en hel organiserad brottslighet med toppservrar som du måste bli inbjuden till för att ladda ner på och så vidare, såg nån dokumentär, killen ville inte visa i kameran för jag citerar : "I dont need a 20 pound hitman with a glock on my stairs"
Jag bara väntar på att det ska stå i Tidningen "Pontén Mördad, Nördarna Hurrar!"
HAHAHAHAHAHAHA ^^^^^^
Kan inte nån bara slänga in en granat i antipiratbyråns fattiga lilla verkstad o spränga skiten åt h*****e ... ge mig en så gör jag det själv.
Tydligen så vart dom ju fett ägda eftersom att nån några minuter innan raderade rubbet x)
väntar på anmälningen om olaga hot och 20 tjänstemän rushar in o försöker rycka åt sig min dator.... :negativ: då går fan lös!
säger bara det, vi måste organisera en militant kamp mot dom, lets blow e'm up! Computernerds arise !
Keep sharing!
Ett barnsligare inlägg var det väldigt länge sedan jag såg i forumet. 🙄
September 16, 2002
skiroy wrote: [quote=Nomic]HAHAHA, ja antipiratbyrån kan ju ge upp, det är ju en hel organiserad brottslighet med toppservrar som du måste bli inbjuden till för att ladda ner på och så vidare, såg nån dokumentär, killen ville inte visa i kameran för jag citerar : "I dont need a 20 pound hitman with a glock on my stairs"
HAHAHAHAHAHAHA ^^^^^^
Kan inte nån bara slänga in en granat i antipiratbyråns fattiga lilla verkstad o spränga skiten åt h*****e ... ge mig en så gör jag det själv.
Keep sharing!
Men det är ju alltid trevligt när någon skriver ett engagerat inlägg. 😀
August 2, 2001
Jag gjorde något liknande till tråden på piratbyråns forum.
http://img14.imgspot.com/?u=05.....goatse.jpg
Jag finner den här artikeln ganska motsägelsefull.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....40,00.html
Först står det:
Henrik Pontén har lagen och även den moraliska rätten på sin sida. Han jagar dem som kränker filmmakarnas upphovsrätt och bestjäl dem på deras pengar, arbete och kreativitet. Utan upphovsrätten skulle ingen filmskapare, musiker eller författare kunna leva på sin konst. Så långt är det glasklart.
Och sen lite längre ner:
Vi är inte blyga när det gäller att kräva skadestånd. Vi har en färsk dom på tre miljoner kronor i tingsrätten. Strängaste domen hittills är på 16 miljoner. Det var en gympalärare som piratkopierade spel. Han lever väl på existensminimum nu. Det är många som lever på existensminimum ... snittåldern på dem vi får dömda är 23-24 år. De yngsta är 18. Det är då man blir straffmyndig.
Jo visst är det är moraliskt rätt och riktigt att tvinga en lärare att leva på existensminimum med 16 miljoner kronor i böter för ett brott som inte gjort någon som helst skada eller ens kostat företagen något när en som upprepat våltagit eller misshandlat knappast får en bråkdel så grovt straff.
Dessutom borde han som jurist veta att man är straffmyndig sen man fyller 15 och inte 18. Men APB ger sig föresten på mindreåriga också.
July 18, 2001
BarateaU wrote: Siterna som de tog lär ha varit rätt saftiga endå, samt att linan lär ha varit rätt skaplig.
5000 applikationer ~ maybe 1TB "~á 200mb per app"Förutsätter att det var XviD/DivX filmer och inte DVD-r :cy:
Låtar brukar hamna på runt ~4mbVi skulle ju kunna säga för skojj skull att varje site låg på 2TB.
Men försöker man lura en 5åring eller? Korkade är dom nog men knappast så korkade.Hej och hå, 2TB med trailer, shareware, gnu och text dokument.
en på skolan snackade om den där servern, och han sa att den va på runt 18TB.. den skulle ha varit igång sen runt -97 tror jag och han hade även ett namn på den(eller om det var hela ringen), men det kommer jag tyvärr inte ihåg 🙁
July 14, 2004
Kizo wrote: [quote=skiroy][quote=Nomic]HAHAHA, ja antipiratbyrån kan ju ge upp, det är ju en hel organiserad brottslighet med toppservrar som du måste bli inbjuden till för att ladda ner på och så vidare, såg nån dokumentär, killen ville inte visa i kameran för jag citerar : "I dont need a 20 pound hitman with a glock on my stairs"
HAHAHAHAHAHAHA ^^^^^^
Keep sharing!
Men det är ju alltid trevligt när någon skriver ett engagerat inlägg. 😀
Det var inte riktigt riktat åt det seriösa hållet, men du har ju rätt till din åsikt, även i en diktatur som saknar åsikter T_T (någon sa någon gång att forumet var en diktatur om jag minns rätt)
June 23, 2002
whoracle wrote: [quote=BarateaU]Siterna som de tog lär ha varit rätt saftiga endå, samt att linan lär ha varit rätt skaplig.
en på skolan snackade om den där servern, och han sa att den va på runt 18TB.. den skulle ha varit igång sen runt -97 tror jag och han hade även ett namn på den(eller om det var hela ringen), men det kommer jag tyvärr inte ihåg 🙁
Det var inte bara en server, dom plockade 3st har jag för mig och jag tror det finns betydligt fler än så där.
Eller jag du kanske menar det när du skriver "eller om det var hela ringen." 😉
September 5, 2001
skiroy wrote: [quote=Nomic]HAHAHA, ja antipiratbyrån kan ju ge upp, det är ju en hel organiserad brottslighet med toppservrar som du måste bli inbjuden till för att ladda ner på och så vidare, såg nån dokumentär, killen ville inte visa i kameran för jag citerar : "I dont need a 20 pound hitman with a glock on my stairs"
HAHAHAHAHAHAHA ^^^^^^
Keep sharing!
Du missade mitt eller? 🙂
@nXsty haha, ditt var ju lite snyggare jag orkade inte 🙂
3 Guest(s)