November 26, 2002
Det kanske har varit uppe här redan. Men hur som helst så, efter att ha varit hat-konkurrenter i alla år så blir nu Sun och M$ partners. M$ betalade Sun $700.000.000 i skadestånd plus ytterligare en större summa för diverse patent. På ett par år har Sun gått från Sparc processor som snurrar Solaris tilll AMD prolle som lär snurra NT. Btw, Scott har klivit åt sidan för, i min uppfattning - geniet, Jonathan Schwartz.
Det känns rätt tragiskt men samtidigt så tror jag att det kan bli en mycket vass kombination i low-, midrange serversegmentet.
Någon som har en åsikt?
January 17, 2002
Här: http://www.theinquirer.net/?ar.....icle=15136
Läste det också, trodde det var ett skämt...
December 11, 2002
Gamblor wrote: Källa? Var kan man läsa mer om detta?
http://www.sun.com/smi/Press/s.....402.3.html
Tror att det var oundvikligt. Att bygga sin verksamhet på stora och dyra system är mycket svårt idag eftersom de flesta kan fylla sina behov med enklare och billigare utrustning. Vem behöver egentligen en SunFire15K (se min avatar) idag? Förutom forskningsvärlden är det inte många, tyvärr.
Hoppas verkligen inte att Sun i slutändan överger Sparc och Solaris, jag både tror och tycker att de har en funktion att fylla.
November 26, 2002
Dehman wrote:
Btw. "Alban är bäst" stablit att få en varning efter två dagar. 😀
Alban - snubben är samma kille som tidigare kallade sig Robse. Han blev den gången bannlyst efter en dag. Jag bryr mig inte om honom och det är garanterat ingen annan här inne som tar människan på allvar ändå. Han lär bli kickad snart och lär säkert dyka upp med nytt nick igen. Han tröttnar när han inser att ingen bryr sig om hnom.
May 17, 2002
John_lz wrote: [quote=Dehman]
Btw. "Alban är bäst" stablit att få en varning efter två dagar. 😀
Alban - snubben är samma kille som tidigare kallade sig Robse. Han blev den gången bannlyst efter en dag. Jag bryr mig inte om honom och det är garanterat ingen annan här inne som tar människan på allvar ändå. Han lär bli kickad snart och lär säkert dyka upp med nytt nick igen. Han tröttnar när han inser att ingen bryr sig om hnom.
men vi bryr oss uppenbarligen om honom genom att skapa alla dessa inlägg om honom...
Nä du har rätt John_lz, ignorering är det enda rätta
2 Guest(s)