April 10, 2001
Funderar över funderingen, men antar att det nog kanske var så där en gång i tiden 🙂
Frågeställningen ter sig nämligen aningens desperat. Bästa är väl att handla hem ett par helflaskor av blandad sort och ett par flak/backar pilsner efter egen smak. Sen dricker man det man vill, i den takt man önskar, behöver inte oroa sig för att inget finns kvar nästa dag: Detta desperata beräknande av cl, procent och promille framstår ju som aningens desperat.
Personligen, ett helrör singlemalt med en fet cuban sätter bästa känslan.
November 22, 2001
DiDi wrote: [quote=Json_81][quote=NH|SiBBoR][quote=drotz2000]HAHA så du menar att du drack en halv 75:a utan att bli full?
Antar att det var vatten eller nåt i den då.
Instämmer > (*LOL*). kände knappt av den? tror säkert du blev fuller. iofs så skiter jag i vilket. krök på!
Tar man en halv 7'a i någorlunda vettigt tempo blir man inte särskilt full.
Om man tar den fort däremot kan det bli farligt.
Håller med de som skrivit att ni ska köpa ett lock öl och dela på.
Eller köp var sin koskenkorva och en schweppes (stava?) lemon o grogga.
Man kan dra en liter billig ryska vodka utan att dö i alla fall
Fort = halsa
November 25, 2003
Snorch wrote: Är det inte bättre om du köper mer sprit istället för nån blaskig cider? tar ju flera timmar innan men fått i sig 7 cider..
Jag ser på en gång att min bäste herre inte har provat på folksporten kapsning.
Fast cider är ju sliskigt, vidrigt och allmänt djävulskap, så om man prompt ska ha ~7% så funkar Stockholm 7.2.
Annars är det Falcon som gäller. 😉
August 20, 2001
Json_81 wrote: [quote=DiDi][quote=Json_81][quote=NH|SiBBoR][quote=drotz2000]HAHA så du menar att du drack en halv 75:a utan att bli full?
Antar att det var vatten eller nåt i den då.
Instämmer > (*LOL*). kände knappt av den? tror säkert du blev fuller. iofs så skiter jag i vilket. krök på!
Tar man en halv 7'a i någorlunda vettigt tempo blir man inte särskilt full.
Om man tar den fort däremot kan det bli farligt.
Håller med de som skrivit att ni ska köpa ett lock öl och dela på.
Eller köp var sin koskenkorva och en schweppes (stava?) lemon o grogga.
Man kan dra en liter billig ryska vodka utan att dö i alla fall
Fort = halsa
Nja... halsar man en liter vodka så tror jag inte kroppen klarar det.
Ovanstående var under en kväll 😉
June 23, 2002
Kör på Carlsberg sort guld, den ölen är underbar.
Om man inte tycker om den är man underlig.
Några andra heta är Koff Export, Heineken, Lapin Kulta.
Men men om man inte tycker om öl så gör man väl det inte. 😛
mikael_st wrote: Så kör på ny fråga.. kommer man bli full på 10st 7.0 cider ? eller på 7st 7.0 cider + 175ml vodka ?
Ja det blir du dragen på.
March 14, 2001
DiDi wrote: [quote=macrus][quote=mikael_st]Så kör på ny fråga.. kommer man bli full på 10st 7.0 cider ? eller på 7st 7.0 cider + 175ml vodka ?
Ja det blir du dragen på.
Blir han inte dragen på det så är det något som är fel...
Ja de blir du.. Beror givetvis av under hur många timmar du tänker häva i dig dom.. men en kväll så blir det säkert bra.
November 22, 2001
DiDi wrote:
Nja... halsar man en liter vodka så tror jag inte kroppen klarar det.Ovanstående var under en kväll 😉
Jag menade kvartingen 🙂
Jo, en liter vodka kan vara ganska lagom under en kväll.
Jag o en polare sänkte fyra 7'or vodka och runt 100 öl under piteå dansar o ler förra året. Vet inte riktigt hur mycket det blir per dag dock.
March 14, 2001
Json_81 wrote:
Jag menade kvartingen 🙂Jo, en liter vodka kan vara ganska lagom under en kväll.
Jag o en polare sänkte fyra 7'or vodka och runt 100 öl under piteå dansar o ler förra året. Vet inte riktigt hur mycket det blir per dag dock.
Hohoo trodde du drog i med att du drack de där under en dag.. 😀
2 Guest(s)