December 13, 2003
Ja, jag har vart sjuk hela veckan med hals ont, förkylning, trötthet och hosta.
Så nu orkar jag inte vänta ut den här sjukan, det är dax att gå till attack.
Så någon som har någon superkur mot Kraftig förkylning?
Måste vara helt återställd på onsdag och tillräckligt frisk för att gå till skolan imorrn.
Tack
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
January 15, 2004
Whiskhey! 🙂
Nä, det får du antagligen inte dricka. Valfria varma drycker är det som gäller. Jag dricker bara äckligt stark buljong. Gillar inte te eftersom man inte känner någon smak.
Halstabletter och grejor är väl också fint.
Annars får du gå in på apoteket och fråga, om du ska ha värsta superkuren. Det låter iofs som att du vill ha tips på något som du råkar ha hemma, då är det lite svårt.
May 17, 2002
Mind wrote: tror inte att något sådant existerar.
men vanlig antibiotika funkar la för dom flesta, dock så ska du vila så mkt som möjlig och absolut inte anstränga dig om du vill att det ska gå över "snabbt".
em wrote: Antibiotika hjälper inte mot förkylning då den orsakas av virus. Finns väl ingen direkt bra kur mot det utan bara olika sätt att dämpa symptomen.
ta för gud skull ingen atibiotika, det finns resistenta bakterier så det räcker redan.
Käka lite halstabletter och läs en bra bok, det brukar hjälpa för mig. Orkar du inte läsa så låna en cd-bok på biblioteket istället.
March 1, 2003
Arny wrote: Blanda varm mjölk, smör, whiskey, ingerfära och vitlök. Eller så dricker du bara whiskeyn 😉
den där häxbrygden lät inget gott... gissar att den skrämmer skiten ur förkylningen så att den vågar inget annat än ge sig av 😮
echinagard är ju så j*vla dyrt...
många säger iofs. att det funkar...
November 5, 2001
nivaman wrote: [quote=Arny]Blanda varm mjölk, smör, whiskey, ingerfära och vitlök. Eller så dricker du bara whiskeyn 😉
den där häxbrygden lät inget gott... gissar att den skrämmer skiten ur förkylningen så att den vågar inget annat än ge sig av 😮
Gott är det verkligen inte men det är inte förkylning heller.
Enchinagard är också riktigt äckligt men det fungerar.
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=nivaman][quote=Arny]Blanda varm mjölk, smör, whiskey, ingerfära och vitlök. Eller så dricker du bara whiskeyn 😉
Gott är det verkligen inte men det är inte förkylning heller.
Enchinagard är också riktigt äckligt men det fungerar.
det smakar som avloppsvatten luktar tycker jag, fast det lidrar rätt bra med.
June 28, 2001
Odehn wrote: Klä dig varmt, jag brukar må lite bättre då. Säkert bara inbillning men det fungerar för mig. Brukar också sova med strumpor på för att må bättre, antagligen också bara inbillning.
hög kroppsvärme stärker imunförsvaret, därav har man feber.
förmodligen därför du mår bättre av värmen.
1 Guest(s)