Support från företag..?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Support från företag..?
Avatar
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
March 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 3, 2005 - 5:31 am
sp_Permalink sp_Print

Hur har ni blivit bemötta, när ni försökt få hjälp med en produkt eller skickat tillbaks något för RMA eller liknande?

Har ett ASUS-moderkort här, modell P4P800 Deluxe (i865-chipset med massa krimskrams), som BIOS:et behöver flashas om på. Jag har mailat ASUS två gånger, båda gånger utan svar. De har även ett supportsystem, http://www.asus.com/support/en.....aintenance , som är helt åt helvete. Hittar man inte det man skall så är det fel i ett aspx-skript. Jag lyckades registera mig som en "VIP-member", och skulle lägga till att jag hade deras moderkort, men nej då, de godtar inte ens serienumret. Jag har provat med alla siffror på hela moderkortet samt kartongen. Det verkar som om att de inte ens vill ge ut support! 👿

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
Member Since:
September 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
835123
February 3, 2005 - 6:25 am
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: Hur har ni blivit bemötta, när ni försökt få hjälp med en produkt eller skickat tillbaks något för RMA eller liknande?

Har ett ASUS-moderkort här, modell P4P800 Deluxe (i865-chipset med massa krimskrams), som BIOS:et behöver flashas om på. Jag har mailat ASUS två gånger, båda gånger utan svar. De har även ett supportsystem, http://www.asus.com/support/en.....aintenance , som är helt åt h*****e. Hittar man inte det man skall så är det fel i ett aspx-skript. Jag lyckades registera mig som en "VIP-member", och skulle lägga till att jag hade deras moderkort, men nej då, de godtar inte ens serienumret. Jag har provat med alla siffror på hela moderkortet samt kartongen. Det verkar som om att de inte ens vill ge ut support! 👿

ASUS är (ö)kända för deras värdelösa hemsida och ofta värdelösa support. Enda sättet att få någon vettig info ur dem är om man är registrerad som återförsäljare för deras produkter. Då får man skicka sina frågor via grossisten, men man får aldrig kontakt med någon vettig person på egen hand. Tyvärr, men sant. Dagens hårdvarutillverkare är totalt ignoranta mot slutkund, de bryr sig bara om grossister/oemtillverkarna.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
Member Since:
October 25, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
835126
February 3, 2005 - 6:30 am
sp_Permalink sp_Print

Tacka vet jag ABit, helt underbar support.
Bara att mejla och skriva vad som är fel så skickar de en ny del/kondensator/nbkylare/whatever, du behöver inte ens uppge serienummer, och grejerna kommer på två dar ifrån holland 🙂

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
Member Since:
December 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
835133
February 3, 2005 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

Samsung har värdelös support, svårt att hitta det man ska ha, finns inte ens ibland. När man väl mailar tar det mer än en vecka att få svar (beror på att det är ett stor företag, kanske, men jag har fått svar på supportfrågor från Gigabyte inom 24timmar)

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
Member Since:
May 6, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
835155
February 3, 2005 - 8:38 am
sp_Permalink sp_Print

Varför inte kontakta företaget där ni köpt hårdvaran? Dom kan iofs sakna kompetens ibland.

Avatar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
Member Since:
March 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
835158
February 3, 2005 - 8:49 am
sp_Permalink sp_Print

Annars om man har tur så får man ett moderkort som ser ut så här:
http://ruff.se/files/etc/pub/u.....asrock.JPG

Inte konstigt att det inte funkade 😛

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
Member Since:
September 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
835159
February 3, 2005 - 8:50 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kontaktar alltid butiken/företaget som jag köpt varan på.

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
835164
February 3, 2005 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

[ToMaHaWk wrote: ][quote=Fackamato]Hur har ni blivit bemötta, när ni försökt få hjälp med en produkt eller skickat tillbaks något för RMA eller liknande?

Har ett ASUS-moderkort här, modell P4P800 Deluxe (i865-chipset med massa krimskrams), som BIOS:et behöver flashas om på. Jag har mailat ASUS två gånger, båda gånger utan svar. De har även ett supportsystem, http://www.asus.com/support/english/techref/getsupport/index.aspx#maintenance , som är helt åt h*****e. Hittar man inte det man skall så är det fel i ett aspx-skript. Jag lyckades registera mig som en "VIP-member", och skulle lägga till att jag hade deras moderkort, men nej då, de godtar inte ens serienumret. Jag har provat med alla siffror på hela moderkortet samt kartongen. Det verkar som om att de inte ens vill ge ut support! 👿

ASUS är (ö)kända för deras värdelösa hemsida och ofta värdelösa support. Enda sättet att få någon vettig info ur dem är om man är registrerad som återförsäljare för deras produkter. Då får man skicka sina frågor via grossisten, men man får aldrig kontakt med någon vettig person på egen hand. Tyvärr, men sant. Dagens hårdvarutillverkare är totalt ignoranta mot slutkund, de bryr sig bara om grossister/oemtillverkarna.

Håller med, hade problem med mitt Club3d 9500pro som gick sönder och butiken jag köpte ifrån fanns inte längre så det var tvungen att fixa det via tillverkaren.
Fick efter ca 20 mail fram och tillbaks skickade jag kortet och fick tillbaks exakt samma kort som var sönder och hade pröjsat frakten tur/retur 160kr/200kr.
Sen började jag ifrågasätta deras sätt att hantera deras garantiärenden till slutkunden osv, snubben i supporten blev tokig och började tjata om hur de är bland de största tillverkarna av OEM-prylar osv.
Efter det har jag mailat ca 15 gånger utan att få svar 😛
Förhoppningsvis så leder allt sånt här snack till att folk skiter i att köpa deras produkter och istället väljer något annan tillverkare som verkligen kan sköta sitt.
De jag har fått bra support av: AOpen, Abit, Sapphire(tar lång tid men bra ändå ), Chaintech(nästan överdrivet bra och snabba, eller så hade jag bara tur) samt Connect3d.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 413
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL