March 5, 2002
Hur har ni blivit bemötta, när ni försökt få hjälp med en produkt eller skickat tillbaks något för RMA eller liknande?
Har ett ASUS-moderkort här, modell P4P800 Deluxe (i865-chipset med massa krimskrams), som BIOS:et behöver flashas om på. Jag har mailat ASUS två gånger, båda gånger utan svar. De har även ett supportsystem, http://www.asus.com/support/en.....aintenance , som är helt åt helvete. Hittar man inte det man skall så är det fel i ett aspx-skript. Jag lyckades registera mig som en "VIP-member", och skulle lägga till att jag hade deras moderkort, men nej då, de godtar inte ens serienumret. Jag har provat med alla siffror på hela moderkortet samt kartongen. Det verkar som om att de inte ens vill ge ut support! 👿
September 19, 2002
Fackamato wrote: Hur har ni blivit bemötta, när ni försökt få hjälp med en produkt eller skickat tillbaks något för RMA eller liknande?
Har ett ASUS-moderkort här, modell P4P800 Deluxe (i865-chipset med massa krimskrams), som BIOS:et behöver flashas om på. Jag har mailat ASUS två gånger, båda gånger utan svar. De har även ett supportsystem, http://www.asus.com/support/en.....aintenance , som är helt åt h*****e. Hittar man inte det man skall så är det fel i ett aspx-skript. Jag lyckades registera mig som en "VIP-member", och skulle lägga till att jag hade deras moderkort, men nej då, de godtar inte ens serienumret. Jag har provat med alla siffror på hela moderkortet samt kartongen. Det verkar som om att de inte ens vill ge ut support! 👿
ASUS är (ö)kända för deras värdelösa hemsida och ofta värdelösa support. Enda sättet att få någon vettig info ur dem är om man är registrerad som återförsäljare för deras produkter. Då får man skicka sina frågor via grossisten, men man får aldrig kontakt med någon vettig person på egen hand. Tyvärr, men sant. Dagens hårdvarutillverkare är totalt ignoranta mot slutkund, de bryr sig bara om grossister/oemtillverkarna.
March 19, 2003
Annars om man har tur så får man ett moderkort som ser ut så här:
http://ruff.se/files/etc/pub/u.....asrock.JPG
Inte konstigt att det inte funkade 😛
January 20, 2003
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Fackamato]Hur har ni blivit bemötta, när ni försökt få hjälp med en produkt eller skickat tillbaks något för RMA eller liknande?
Har ett ASUS-moderkort här, modell P4P800 Deluxe (i865-chipset med massa krimskrams), som BIOS:et behöver flashas om på. Jag har mailat ASUS två gånger, båda gånger utan svar. De har även ett supportsystem, http://www.asus.com/support/english/techref/getsupport/index.aspx#maintenance , som är helt åt h*****e. Hittar man inte det man skall så är det fel i ett aspx-skript. Jag lyckades registera mig som en "VIP-member", och skulle lägga till att jag hade deras moderkort, men nej då, de godtar inte ens serienumret. Jag har provat med alla siffror på hela moderkortet samt kartongen. Det verkar som om att de inte ens vill ge ut support! 👿
ASUS är (ö)kända för deras värdelösa hemsida och ofta värdelösa support. Enda sättet att få någon vettig info ur dem är om man är registrerad som återförsäljare för deras produkter. Då får man skicka sina frågor via grossisten, men man får aldrig kontakt med någon vettig person på egen hand. Tyvärr, men sant. Dagens hårdvarutillverkare är totalt ignoranta mot slutkund, de bryr sig bara om grossister/oemtillverkarna.
Håller med, hade problem med mitt Club3d 9500pro som gick sönder och butiken jag köpte ifrån fanns inte längre så det var tvungen att fixa det via tillverkaren.
Fick efter ca 20 mail fram och tillbaks skickade jag kortet och fick tillbaks exakt samma kort som var sönder och hade pröjsat frakten tur/retur 160kr/200kr.
Sen började jag ifrågasätta deras sätt att hantera deras garantiärenden till slutkunden osv, snubben i supporten blev tokig och började tjata om hur de är bland de största tillverkarna av OEM-prylar osv.
Efter det har jag mailat ca 15 gånger utan att få svar 😛
Förhoppningsvis så leder allt sånt här snack till att folk skiter i att köpa deras produkter och istället väljer något annan tillverkare som verkligen kan sköta sitt.
De jag har fått bra support av: AOpen, Abit, Sapphire(tar lång tid men bra ändå ), Chaintech(nästan överdrivet bra och snabba, eller så hade jag bara tur) samt Connect3d.
1 Guest(s)